"Szerencsére" én is Westeles vagyok. És csak a sokéves mexokás (mexopás?) miatt meg az e-mail fiok bevezetettsége miatt nem megyek át másik szolg.-hoz. De ez amit a westel művel, hogy még pofátlanul hírdeti is az 'itt az új westel 30-as' szövegével amit bevezetett az már hányás.
Abszolute egyetértek Macikával. Igenis sokat számít a sok 8-10 másodperces hívás 3-szoros kaszálása. Nekem nem a főnüküm fizeti a mobilt így nem mindegy. Szóval legalább ne reklámozza fennhangon, mert felfordul a gyomrom.
Bocs ha valakit ingereltem, ez az én szubjektív véleményem.
Mindkét előfizetésem van (igaz a Westel pillanatnyilag inaktív), a Pannont használom 5 éve.
Valaki írta, hogy az alapján választott, hogy a 20-nál vagy a 30-nál van több ismerőse. Szerintem neki van igaza. Nincs igazán mit misztifikálni a két (naaa jó, három) szolgáltatón, hiszen szinte mindegyik azonos árakon szolgáltat. Havi szinten héhány száz forint eltérés lehetséges azonos használat esetén.
Teljesen fölösleges rulezelni, van amelyik az egyik szolgáltatónál olcsóbb, van amelyik a másiknál.
Egy viszont érdekes: ahogy befeküdt a Matáv ágyába a Westel, egyből lett kapcsolási díj a Westelnél is.
November elején(?) hívott a Westel900 valami ügyfélszolgálati nemtudomkije, és érdeklődött különböző kérdésekben, többek között, hogy szeretném-e, ha bevezetnék a másodperc alapú számlázást. Konkrétan rákérdeztem, hogy úgy gondolják, mint a Matáv (kapcs. díj + mp), vagy úgy, mint a Pannon (5 mp = 5/60 percdíj). Konkréten azt mondta a hölgy, hogy úgy mint más mobilszolgáltatóknál. Ezek után meglepett, hogy mégis máshogy lett.
Általában havi 20-25 eFt a számlám, rengeteg a 12-18 mp körüli hívásom, hiszen mesét mondani még mindig olcsóbb a vonalas. Ha valakinek nem azért kell a mobil, mert nincs vonalasa, az okosan tudja használni pár szavas telefonálásokra (arra, amire való). Így még az agya sem fő meg.
Lefedettségben (tapasztalataim szerint) Budapesten jobb a Pannon, míg vidéken sok hely van, ahol inkább Westel a combosabb.
Az is érdekes, hogy pl. miért kell a Westelnek nettó 11 Ft-tal többet kérnie az Európába irányuló +0-ás hívásokért, mint a Pannonnak. A költségeik biztos nem magasabbak annyival. Az meg, hogy a Matáv közel azonos percdíjakért kínálja (egy 3.000 Ft-os kártya megvásárlása után) az Internetes telefóniát, az egyenesen undorító. Dehát mint tudjuk mindkettő Matáv.
Pillanatnyilag úgy néz ki, hogy a kis(ebb)pénzűek (ha még nincs előfizetésük) inkább mennek a Pannonhoz, esetleg(!) a Vodafone-hoz.
Akinek pedig már van bármilyen SIM-je a telefonban, az mérlegelés után úgy dönt, nincs annyi árkülönbség a 3 cég között, hogy érdemes legyen átmenni (számcsere, hűség elvesztése, több éves elkötelezettség újból stb.), nagyon sok idő után térül meg az új előfizetés költsége a pár forintos megtakarításokból.
No-no! Akkor nem csak az olvasásommal, de a hallásommal is baj van! Nem mondtam, hogy nem mp alapú, csak abban voltam biztos, hogy nincs 3 mp ingyen! S ezt az üszi mondta. S miután megkérdeztem, hogy mi alapján szlázzák (mp v. perc) nem tudott egyértelműen válaszolni. A hp alapján igazad lenne, de azt sem frissítik rendesen, csakúgy, mint az 1230-at. De ez legyen a legnagyobb bajunk...
Ha jól figyelek ez a másodperc alapú elszámolásról szóló topic. No ha a VoIP-ot említed, akkor, tegyük hozzá, hogy ott nincs 3 mp ingyen, sőt! Próbáltam a W900 oldaláról kideríteni, hogy hogyan számlázzák, de szerintem percenként. Vkinek erről info?
Úgy tudom, náluk semennyibe, mert január elsejétől a "három hónapot már megért" Szervusz-előfizetőik is díjmentesen kapják a roaming-ot, ha kérik. Csak persze magát a barangolást kell fizetni, attól függően, hol jár az illető és melyik szolgáltatóra "kapaszkodik fel".
Hmmmm....
Mint mondottam meglehetősen szubjektív a dolog. Velem nem b*szott ki a westel, mert ritkán vagyok fél perc alatt. Külföldön még nem voltam, de ha megyek, akkor előfizetek a roamingra, ami asszem 1-2száz forint havonta. Mivel nem járok külföldre (szegény_magyar_diák :o) nem használom. Mégegyszer: Nekem megéri a westel. nagyonis megéri. Jó így, és tudom, hogy ahogyan én használom a telefont, úgy jobban megéri a westel, mint a Pannon. Mégegy dolog a szubjektivitáshoz: amikor a telefont vettem, akko r elsőszámú szempont volt, hogy milyen számot fogok inkább hívni: 20-ast avagy 30-ast. Mivel az ismerettségi köröm 80%-a 30-as és csupán 20% 20-as (természetesen csak a mobilokat nézve) ezért egyértelmű volt, hogy a Westelnél vásárolok készüléket. Ja most már van egy 70-es ismerősöm is :o)
Pannon csúcsidő feb. 1-től 8-18 között. Az összes tarifacsomagra, beleértve a prepaidet is.
Percdíjakban szerintem pont a mp alapú számlázás miatt van különbség...
Egyébként valóban, ha csak fogadod a hívásokat, akkor használj Szervuszt. De arra jó a Praktikum is...
Én is rengeteg Szervusz dijcsomagost ismerek, aki jó előfizető módjára rengeteg értéknövelt szolgáltatást használ és kihasznál.
A két cég nyeresége 99-re is mutat vmit. Hacsak annyit nem, hogy mely cégnél fizetnek elő azok akik használják is a telefonjaikat. A 300E Szervusz csomagos óriási extraprofitot hozhat a W900-nak...
A Westel900 mp alapú számlázása a kötelező első félperccel és az ingyenes első 3 mp-cel szvsz teljesen korrekt. Igaz teljesen egyéntől függ. Viszont havonta 2-3 db 10-20 másodperces hívásom van, a többi 30mp-en felüli. Ilyen szempontból engem kellemesen érint ez a változtatás. A pannonosoknak meg annyit, hogy nézzék már meg a Westelnél a percdíjakat meg a Pannonál, ha a percdíjakban nem is találnának különbséget, addig a csúcsidőben mindenképpen. A Szervusz díjcsomag számomra tökéletesen megfelel, s óriási előnye a Pannonnal szemben, hogy 16-ig van csúcsidő, míg a Pannonnál 20-ig. Hmmmmm... Másrészről pedig a Westel luxusszolgáltatások terén is élenjár. S az sem véletlen, hogy jelenpillanatban piacvezető, s azsem, hogy nemzetközileg elismert minősítése van. Csak ennyit akartam.
szerintem a 30 kötelező mp eléggé inkorrekt a westeles előfizetőkkel szemben.
Én annyit fizetek amennyit beszélek, erre jó a mp alapú számlázás, mert az egy mp már elég szűk.
De ha beszélek 15 mp-et, (otthonvagy?megyek!) akkor olyasmiért is fizetek, amit nem vettem igénybe és ez manapság már csak az államnál divat :)
Valaki burkoltan úgy fogalmazott, hogy a pannonosok olcsójánosok, mert számít pár mp is. Szerintem igenis számít, ha nem a céged fizeti a számlád. Nekem ez olyan, mintha a mobiltelefon valami "kiváltság" lenne, amit nem érdemel meg mindenki! [a westel900 évekkel ezelőtt nyilatkozott is valami hasonlót] Pedig egy nagyon hasznos eszköz és igyekszem minél jobban kihasználni az előnyeit, persze minél alacsonyabb költséggel. IMHO aza korrekt, ha azért fizetek amennyit kapok, még ha csak pár másodperc erejéig is. Velem senki sem nagyvonalú nekem miért kellene sokszor sok másodperc díját ellenszolgáltatás nélkül a w900-nak ajándékoznom? Nincs egyedül a piacon.
jaja igen, hangposta, sípszó, leteszed, s íngyér van....
emellett a pannonnál a mp elszámolás azér jó, mert rövid hívásnál nem kell az órát kuksolnom, ha ócsóér akarom megúszni a hívást. huhh belefér 3 mp-be.. grrnégylett... 15 mp. naabefejeztük, pedig még lenne 15 mp-em... uhhh. a telefonszámlám én fizetem, s így nem mindegy....
Hangposta szempontjából kizárólag a Pannon vezette be az abszolut korrekt megoldást. A hangpota kapcsolása elött hallasz egy sípszót, ettől számított 3 mp alatt megszakíthatod a beszélgetést, akár vezetékesről is! Jó lenne, ha a Westel is inkább ezt vezetné be, és máris nem kellene a 3 mp-ről vitatkozni.
És ahhoz mit szóltok, hogy a nemzetközi tapasztalat szerint (amíg volt a többi szolgáltatónál az ingyenes x mp) a hívások EGYHARMADA úgynevezett 0-ás, vagyis a W900-nál ingyenes 3 mp kategóriába tartozik? A legjobb kombináció: a nagyon költségtakarékosak 3 mp-ben megoldják az "otthon vagy? megyek" típusú beszélgetést. (tegyél ki egy órát magad elé és gyakorolj, hidd el nem nehéz! ;-) ) Aki pedig hosszabban beszél, annak kedvezményt adnak hasonló módon, mint a többi szolgáltatónál. (Persze mint szinte minden esetben, itt is a beszélgetési szokások szabják meg, hogy mi éri meg a delikvensnek.) Kedves Pannonos, Vodafonos kollégák, hányszor futottatok rögzítőbe, úgy, hogy nem akartatok üzenetet hagyni? Én lenyomhatom díj nélkül a piros gombot. És ti?
Én nem azt mondtam, hogy az első 30 mp nem számít, meg hogy jol van ez igy.
Csak sokan azt mondták, hogy az már nem számít, hogy 2:01-es beszélgetésért 2:30-at számláznak, de az már mekkora geciség, hogy egy 5 mp-esért 30-at számláznak.
Szóval arra próbáltam utalni, hogy a 2:01-es beszédért kiszámlázni 2:30-at az NAGYOBB bunkóság, mint az 5 mp-ért 30- at fizetni.
Itt ugyanis nem relative kell nézni a dolgokat, hanem abszolut.
Gy.k: igaz, hogy az 5 másodpercnek a 30 hatszorosa, és a 2:01-nek a 2:30 csak 1.25 szerese, és ha 1 mp hivás pl. 1 ft, akkor az 5 mp hívásért 5 Ft helyett 30-at fizetsz, ami tényleg 6-szoros, de 2:01 mp-ért csak 121 Ft-ot fizetsz, nem pedig 150-et.
namost ugye a különbség az első esetben 25 Ft, mig a másikban 29 Ft, és ez itt a lényeg.
OFF
Sajna van olyanvezetekes szolgaltato, ami mobil hivaseseten fix percet szamol, akkor is ha beugrik a hangposta :( erre allitottunk be egy egy praktikumot a vezetekes melle.
ON
Én elég sokat beszélek, de sok benne a rövid hívás is. Figyeltem, hogy rendszeresen beszélek 15-25 másodpercet, de van, hogy, elég 6-7 másodperc is (pl. Otthon vagy? OK, megyek!)
Pannont használok, és van 25 % beszélgetési kecvezményem is. A másodpercre való átállás nekem átlag 2000 Ft-ot jelent. (Ha nem lenne a 25 % akkor ugye ez 2500 pénz lenne).
Szal. nem mindegy, hogy mi is van az első 30 másodperccel...
Hát én sem értem az értetlenkedőket. Nekem sokkal jobb lesz, mert én soha nem telefonálok 5 mpset, hanem inkább sokat és akkor tök jó lesz, ha 2:01-et számolnak fel és nem 2:30at és ezt többször, tehát az első 30 mpet eddig is kifizettük, ugyebár, de a többi olcsóbb lesz.
Nem értem, hol itt a baj.
Vagy ti tényleg csak 10mpseket telefonáltok?
Lehet, hogy bennem van a hiba és eddig nem tudtam, hogy mire való a mobiltelefon?
Most nem a Westelt védem, mert hogy szerintem tök jók, szerintem sem tök jók, sőt, de az érvelésetek valahol nekem nagyon nem jön át...
Hihetetlen, hogy néhány ember nem lát messzebb az orránál.
szóval ha 5 mp-es hívásért kifizetek 30-at, az milyen durva, mert ugye 6x-os az ár, de ha 2:01 percért fizetek 2:30-nyit, az már nem érdekes.....
hát persze hogy nem.
mert ugye én mindig csak 10 mp-et telefonálok.
Aztán meg leteszem, és ujrahivom.
Vagy megmondom apámnak / anyámnak, hogy hivjon vissza a saját mobiljáról.
Mert ugye nekik nincs céges...
szóval előbb nem ártana gondolkodni, aztán pofázni.
ezt szánom különösen Kolesár úrnak. (Westel RULEZ)