A feleségem kis Unoját szeretném lecserélni. Sokat típust nézegettem, ,de 1x csak bevillant a régi, 18 éves kori álmom ...egy PUNTO GT :) Szal azt szeretném tőletek megkérdezni, hogy mire érdemes vásárláskor odafigyelni....vannak e típusbetegségei? Ha netán itt vkinek van egy piros vagy fehér az bátran szóljon. :)
Nekem vannak tapasztalataim a kis méregzsákkal, mert az egyik jóbarátomnak ilyen gépe volt, és mivel neki elvették a jogsiját, mindig én vezettem. és rengeteget kocsikáztunk és egy k.....jó kis kocsi ez a punto gt!!!! Aki nem ült még ilyenben, az úgy képzelje el, hogy megy vele 2-be 40-el, és lapadlózza, feltölt a turbó(nem ritka az 1,6 bar, de az csak néha 3-ba ment fel addig) és a kerekek elpörögnek még sima aszfalton is gumicsikorgás közepette, az autó el kezd menni összevissza ha nem fogod 2 kézzel a kormányt, és azon veszed észre magad hogy már váltani is kell 3ba mert leszabályzott a motor és akkor már legalább 90-el mész, szúrsz egy 3-ast, és minden folytatódik tovább egészen 180-ig mint az állat, ott már eghy kicsit lanyhul az erő ,ami inkább a légellenállásnak köszönhető... SZóval nagyon király. Ha nincs jó gumi alatta, 1-be felesleges ii lepadlózni mert elfüstölöd a gumit, vagy pattog az orra...Nagyon sok élményt tud nyújtani amugy, én sokáig kerestem, amikor kocsit akartam venni, de végül kicsi lett volna nekem, ugyhogy nem azt vettem. Mostmár lehet venni 1 Mikula körül is, 94-est, de én inkább 96-97-est vennék, kevés km-el, kb 1,5M.De megéri behozni kintről, Svájcban sok szaladgál, meg Belgiumban, és ugye 1400 köpci, kevés rá a reg. díj.
A fogyasztásról annyit, hogy ha nem nyomod egyáltalán, akkor ugyanugy eszik mint más 1,4-es, de azt meg ugyse bírod ki hogy ne padlózzad, elvégre azért veszel ilyen autót, és a turbó télleg nagy élmény... Átlagban szentem 10 liter, és akkor néha nyomod is neki, éjszakánként mikor randalíroztunk vele a városban, volt hogy 14-15 litert evett!!!!
Igazából komoly problémái nincsenek, olasz kocsi lévén elektromos hibák, az olajat kelle ellenőrizni, mert azt szereti enni, meg néha gyújtást is ellenőrizni.
KÖnnyű tuningolni, én olvastam már 240 lóerős verziót is, a 200 lovat el lehet érni, de ami kevés pénzből, az a csiptuning plusz25-30 ló és mondjuk egy nagyobb intercooler meg egy kipuf.rendszer és máűr kb 180-nál jársz. Érdemes egy pop-off szelepet is beszerzni, nem drága, 40-50ezer, és akkor váltásnál nem lesz turbólyuk, meg sokkal faszább lesz illetve komoly sziszegéseket fog kiadni az autó, ami elég király!!!!
Szal összesépében, ha most lennék 20 éves, tuti hogy csak ilyen autót vennék!!!!
Vezetési élmény garantált, amugy szép szentem az autó, és hátugye a csajoknak is tetszik !!!! Nem mellékes!! Ha meg lepadlózód 2-be amikor először ül benne akárki, akkor igencsak dagad a májad, ahogy nézed a vigyorgó fejeket magad mellett!!!!!!
Hát igen nem akarom bántani a Punto GT-t nekem is tetszik nagyon vagány Gt-ket láttam már külföldön meg injectoros is gyárilag meg minden. De "túl nehéz" valahogy nem nagyon lehet gyorsabbá tenni csak drágán ezért jó a R5 GTT mert az könnyű és kis tuninggal már csodára képes de az sajnos karbis. Így jártam. De azért szeretem nagyon filinges...
Még nem gyorsultam Punto ellen kiprobálnám a gyári érték a R5 7.2.
Egyébként én is kiváncsi lennék hogy mik a Punto hibái.
A legegyszerűbb modja: fel kell emelni a turbónyomást!
Ez elég olcsó megoldás, általában 1-2 eFt-os szeleppel és 1-2 gumicsővel megoldható!
A turbó kompresszorháza és a wastegate között lévő vékony gumicsövet kell megcsapolni egy szeleppel. Közvetetten ebben a csőben lévő nyomással lehet állítani a max. turbónyomás mértékét !
Nekem van egy 94-s uccsó szériás Turbo Uno. A kérdésem az lenne, hogy emberi mértékü (polgári) pénzmaggal számolva mennyiért lehetne(és hol) 1 picit növelni a teljesítményét? Gondolom kipufogó + turbó...
1 mp javulás az bizony nagyon sok. Szazalekban: 14% Bár valóban többet várna az ember tőle, de elsőkerék hajásnál 6 mp már fantasztikus eredménynek számít!
Az Auto 2-ben tavaly a tuningrovatban leírták, hogy a Punto GT, mennyiért lehet kb 170 LE-s re tuningolni, de nem nagyon éri meg, a gyorsulás szerintük 6,9 s, lett a gyári 7,9 helyett, ami nem nagy javulás, hiába a közel 40 LE hozzáadása.
Szerintem ez nem ér meg annyi pénzt.
Ha jól emlékszem a Hörmann által tuningolt GT-ről volt egy cikk, amiben kb 170 lóerősre nyomták fel a gépet. Ennek ellenére nem gyorsult jobban 100-ra, mint a széria, ugyanis nem lehetett az erőt az útra vinni, pedig ha jól emlékszem 15-16"-os kerekek voltak rajta.
Na még egy kép, egy görög srác tuningolt Puntojának mérési diagramja. Hát nem mondható hogy nem lehet tuningolni. Az átalakítás részleteire sajna már nem emlékszem. A 160-170Le viszont sima ügy kell legyen.(Csip+nyomásnöv+kipuf)
Az 1.6 bar az igen durva, azzal a nyomással az én R5-öm biza már 200Le lenne, ha bírná. Szerintem 0.7-0.8 körül lehet a gyári töltőnyomás.
Az ábrán a nyomaték Kgm-ben van megadva. Nm-hez ugye szorozni kell kb. 10-el. (max telj: 237Le, max nyom: 315Nm)
Hát itt látható mit lehet egy turbos kocsiban élvezni. 3000-nél padló, gyorsul mint állat. És amíg el nem éri az 5000-et folyamatosan egyre jobban és jobban gyorsul, majd váltasz s megint újra.
Egyszer beszélgettem egy tuningmesterrel a Punto GT-rôl, ô mondta, hogy nem valami jól tuningolható, (legalábbis nem annyira, mint a többi turbos autó), mert a töltônyomás így is az egekben van, ha jól emlékszem 1.6 bar, de mivel ezt a motor tartósan nem viseli el, idôben limitálták a max. nyomás értékét, 10 másodperc után leszabályoz. Az meg nem az igazi.
Ha ügyes vagy, nem is érezni a turbolyukat. A magas fogyasztás az igaz, de csak akkor, ha tolod a kocsinak. Viszont akkora többletet nyújt, hogy szerintem messze megéri.
Fiat Punto GT. újjonan már nem lehet kapni.
Felváltotta a Punto2 HGT aminek az ára 3,5 millió.
Én nem vennék Peugeot 206 GTI-t mert annak az alapára 4,5 millio amiben nem sok extra van benne,ellentétben a HGT-vel szemben ami full extrás.És még gyengébbek a menetteljesitményei is a GTI-nek.
Nekem nem Punto GT-m van hanem egy Uno Turbo IE.2500-ig tényleg nem sok tőrténik de ekkor kapcsol a turbo ami eszméletlen dolgokat produkál.A GT szinte ui.
Ja még valami.Most vettem egy Punto2 HLX-et és az autó messze lekörözi a Peugeot 206-ost,amit szintén kipróbáltam.
Ami a külön olajhűtőt illeti már az Unon sem volt újdonság az intercolerrel eggyütt.
Nekem egy R5 GT Turbom van. Ez is 1.4-es, turbo motoros, de meg karbis:120Le. En nagyon szeretem, nem cserelnem le semmire. (Nagyon olcson lehet a teljesitmenyet novelni.)
A turbo nagyon elvezetes dolog. Kellemes erzes, ahogy no a fordulatszam egyre jobban gyorsul a kocsi. Persze aki ilyen autot vesz, ne feljen a 10l koruli fogyasztastol.
Alabb egy kep a Punto GT motorjarol. Nem semmi, meg kulon olaj hutoje is van. Szoval motorikusan nem rossz, a futomurol nem tudok semmit, a tobbit meg mar biztos ismered, ha most is Puntot hajtasz.
Ja, es egyszer mar volt dolgom vele orszaguton, es hat ha eppen csak is, de lenyomott.
Ha uj GT araban gondolkodnek akkor inkabb
Alfat vennek, de en hasznaltra palyazok olyan
95-96 kozottire.
A turbos dologban lehet valami, en sajnos meg nem
tudtam kiprobalni igy jo lenne ha egy GT tulaj
tapasztalatait is lathatnank.
Az autósújságok szerint az 1,4-es GT csak pörgetve megy jól, amíg a turbónyomás nem jön meg, addig elég lomha. Gondolom pörgetve viszont sokat fogyaszt.
Akinek vannak tapasztalatai ilyen geprol, vagy a Punto tuningrol az szoljon.
Igazabol egy Punto GT beszerzesen gondolkodom
de keveset tudok errol a tipusrol, most egy
sima 55s-em van.