Keresés

Részletes keresés

Blutty Creative Commons License 2004.08.24 0 0 128
Javaslom Adolf Hitlert, esetleg Benito Mussolinit gazdasági miniszternek. Talán adnának egy kis löketet az autópályaépítésnek. :)
AmBesten Creative Commons License 2000.07.27 0 0 127
Kedves Vajk,

erről a bizonyos honvédelmi érdekről - annak pontos mibenlétéről - persze nincs tudomásom, de ettől még létezik.... Az pedig, hogy nincs híd a Tiszán pech, de nem igazán számít. :-)))

Amikor a múlt században kiépítették a vasúthálózatot azokon a régiókon ( a Kárpátokon túli részt akkor Galíciának hívták) kifejezett szempont volt, hogy a gyors és nagykapacitású felvonulási útvonalakat biztosítsanak a hadseregnek egy esetleges Oroszországgal történő háború esetén.

Miért ne lennének ma is geostratégiai megfontolások? :-) Nekem roppant élénk a fantáziám... el tudok ilyeneket képzelni. :-))))

Az autópálya ukrajnai meghosszabbításáról egyáltalán nincs szó, sőt az EU ezt kifejezetten ellenzi. Ezt biztosan tudom, a sajtó is megírta. Többek között ezért sem adott pénzt az EU az autópálya építésére - az útvonal nincs benne a középeurópai közlekedési folyosók listájában.

Előzmény: Vajk (126)
Vajk Creative Commons License 2000.07.27 0 0 126
Hat van bizopny, raadasul ukran oldalrol. Ugyanis Ukrajnaba egy ut vagy dombok kozott, vagy hidon at mehet be. Vajon miert?
Zahony(az ex-zahonyi polgar,mester lobbijanak koszonhetoen) egyre tobbet szerepel a bezselgetesekben, raadasul hid is van arrafele.
Barabasnal pedig ket szep domb kozott menne az ut...
Ki tudja?
Előzmény: AmBesten (124)
HJM Creative Commons License 2000.07.27 0 0 125

NÉPSZABADSÁG  
2000. JÚLIUS 27., CSÜTÖRTÖK   58.  ÉVFOLYAM, 174. SZÁM

Állami garancia az autópálya építőinek

Már holnap megkezdődhet a munka az M3-as új szakaszán. Értesülésünk szerint az építők munkájára egy állami pénzintézet, a Hitelgarancia Rt. is kezességet vállalt. Ez azt jelenti, hogy ha a sztráda minőségét nem találják majd megfelelőnek a szakértők, az állam tulajdonképpen önmagának fizet jótállást.


Még ezen a héten megkaphatja a földmunkák engedélyezéséhez szükséges bankgaranciát az M3-as új, Füzesabony és Polgár közötti szakaszának építésére szerződött konzorcium. A Betonút Rt. információink szerint várhatóan már ma átveszi az új, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. igényeit kielégítő kezességvállalási nyilatkozatot az ABN-Amro Banktól. Ha ez megtörténik, és újabb váratlan esemény nem jön közbe, már holnap megkezdődhet az építkezés – értesültünk az NA Rt.-hez közel álló forrásból.

Ha a Betonút Rt. átveszi a jótállást igazoló szerződést, és az NA Rt. is elfogadja, már semmi akadálya nem lesz annak, hogy a CIB Bank kiállítsa a kezességvállalási nyilatkozatot konzorciális társának, a Vegyépszernek. A CIB Bank ugyanakkor nem egyedül viseli a garancia kockázatát. Információnk szerint a Vegyépszer alvállalkozóinak munkájára – a fővállalkozóra jutó 4,3 milliárd forintos garancia 80 százalékát ez teszi ki – a Hitelgarancia Rt. vállalt kezességet.

Zdeborsky György, a CIB Bank elnök-vezérigazgatója banktitokra hivatkozva nem volt hajlandó kommentálni értesülésünket.

A Hitelgarancia Rt. állami tulajdonú pénzintézet, amelynek felerészben a magyar kormány a tulajdonosa, további részvényese pedig az autópálya-építés finanszírozásáért felelős Magyar Fejlesztési Bank is.

A Hitelgarancia Rt. alapszabályzata értelmében kizárólag kis- és középvállalatok kölcsöneire vállalhat kezességet.

Nagy Zoltán, a társaság vezérigazgató-helyettese a Népszabadságnak elmondta: a pénzintézetre vonatkozó előírásoknak teljes mértékben eleget tesz az M3-as kivitelezői számára nyújtott viszontgarancia. A kezességvállalást nem a Vegyépszer Rt., hanem a kivitelezést végző alvállalkozók kapják ugyanis. Ez utóbbiak pedig kivétel nélkül kis- és középvállalkozások. A vezérigazgató-helyettes kérdésünkre kijelentette: nem az MFB-től kaptak felkérést arra, hogy részt vegyenek a jótállásokban.

A Hitelgarancia Rt. a szabályzat alapján egy vállalkozásért legfeljebb 400 millió forintig vállalhat kezességet, abban az esetben, ha a vállalkozásnak hitelező pénzintézet a hitel fedezetét elégtelennek vagy a kockázatot túlzottnak értékeli. Ebben az esetben a több alvállalkozóért együttesen adott garancia teszi ki a több milliárd forintos szavatolt összeget.

Az autópálya-építőknek adott milliárdos teljesítési garancia jelentős kockázatot jelent. Az építkezés végén szakértők ellenőrzik a sztráda minőségét. Ha nem találják megfelelőnek, a garanciavállalás életbe lép, a hiányosságok pótlását a bankoknak kell finanszírozniuk. Tehát, ha az állami pénzből épülő utópálya nem az elvárt minőségben készül el, a Hitelgarancia Rt.-n keresztül maga az állam lehet az, amely ennek terheit viseli.

Római Róbert

Előzmény: barco (120)
AmBesten Creative Commons License 2000.07.26 0 0 124
Pacuha,

mintha valami hadászati/honvédelmi érdek lenne abban, hogy arra megy az autópálya, nem Záhonynak .... de közelebbit nem tudok. :-))

Előzmény: PACUHA (123)
PACUHA Creative Commons License 2000.07.26 0 0 123
Az M3-mal kapcsolatban: Nem tudjátok ugyan kinek van följe Vásárosnamény vagy Mátészalka környékén? Most őszintén, ti mit szóltok hozzá, hogy Beregsuránynak akarják vinni? Én Kisvárdán lakom, a 4-es sz*r, a 41-esnek (Nyíregyháza-Vásárosnamény) meg olyan a minősége, hogy hasonlót még csak nem is láttam. Az összes kamionforgalom itt bonyolódik le, az ut tele van ukránokkal. Mostmár még olyat is hallottam, hogy Kijev nem fogadta el ezt a variációt, ezért Záhonyból visznek le autóutat Vásárosnaményba. Komolyan mondom ezen már csak röhögni lehet. Inkább kerülnek egy akkorát? Vajon miért? Erről mi a véleményetek?
Előzmény: Vajk (122)
Vajk Creative Commons License 2000.07.25 0 0 122
A lang melyik oldalan?:))
Előzmény: PuPu (119)
barco Creative Commons License 2000.07.24 0 0 120
Ezt az indexrol szedtem le:

Nem épül hétfotol sem az M3-as

Az elozetes hírekkel ellentétben még hétfon sem kezdodhet el az M3-as
autópálya, új Füzesabony és Polgár közti szakaszának építése, miután még
mindig nem rendelkezik a szükséges bankgaranciával a gyoztes Vegyépszer
és a Betonútépíto alkotta konzorcium. A két hete aláírt kivitelezoi szerzodés
szerint augusztus 10-éig kell beszerezni a bankgaranciát, utána a
dokumentum érvényét veszti.

Bogád Zoltán
2000. július 23. vasárnap 13:56

Talán ha egy igazi magyaros virtussal: huszárvágással, feles törvényként naptárreformot is elfogadna a T. Országgyulés, akkor egyrészt a múltból visszamaradt, komenisták által használt idoszámítás is kiiktatódhatna (lsd. EU-n kívül is van élet...), másrészt rugalmasan a tényleges munkálatok megkezdésének napját lehetne felszentelni április elsejének... :-)

PuPu Creative Commons License 2000.07.24 0 0 119
Várjátok csak ki a végét!
Lehet, hogy út egy centi sem lesz, de hogy avatás lesz, az tuti.
Meg ökörsütés.
Ha csepp szerencsénk van, a Kövér is résztvevő lesz...
:O)))
Előzmény: akkorcsakmi (118)
akkorcsakmi Creative Commons License 2000.07.10 0 0 118
Igaz, igaz. Mintha csak magam mondtam volna.:-)
Előzmény: Törölt nick (117)
akkorcsakmi Creative Commons License 2000.07.10 0 0 116
Bocs, rég jártam erre (is:-).
Szal nem értem, hogy jön ide a program tervezett kezdése, meg a felelős. A _program_ elkezdődött, vagy nem? Hogy zártkörű, az egy dolog, s mint ilyen, nem köti az orrunkra a részleteket. Most minek is terheljen bennünket fölösleges nyuanszokkal! Nincs épp elég bajunk? Jó, autópálya még nem épült, de a program jól halad, a miniszterelnök úr sem elégedetlenkedik már, mert végre történik valami. Még az is lehet, hogy autópálya. Ja, hogy máshol építeni szokják....
;-)))
Előzmény: barco (113)
CsabA Creative Commons License 2000.07.10 0 0 115
Mostmár tényleg nem lesz egyetlen cm autópálya sem:

Balsai István, az MDF frakcióvezetője elismerte: a kormány nem tudott eleget tenni az autópálya-építésre vonatkozó ígéreteinek.

Előzmény: zoobee (114)
zoobee Creative Commons License 2000.07.09 0 0 114
Esélytelen, hogy 1cm autópálya is épülhessen idén, és ez kb. akkor elbukott, mikor a nemzet jobbfedezete kijelentette: "A kapuk a futballpályára valók."

A topicban rendszeresen emlegetett elozo kormány (melynek ténykedését most nem kívánom értékelni, elore is elkerülendo a félreértéseket) muködésének idején szakmailag megalapozott tervek készültek, melyek az autópályát fejleszto és üzemelteto cég ellenorzésével idoben el is készültek. A Füzesabony-Polgár szakasz építéséhez szükséges munkálatokat is elkezdték (elvégezték a bozót irtását, ami azóta százszor visszanott), de választási érdekek jöttek közbe: Horn Gyula azt hitte, megnyeri a választást, ha nem vezeti be a díjfizetést az M3-ason. A választáson bukott, az ÉKMA már decemberig is óriási bevételtol esett el, de addigra bevezették a kötelezo díjfizetést, így ezután az üzembentartásra már jutott pénz, de persze tovább építeni nem volt mibol. Aztán jött a fenti idézet, és a díjbevételek drasztikus csökkenése (és egy, az EU-konformokkal teljesen ellentétes felfogású díjfizetési rendszer), közben a szigorú határidok kiketyegtek, a nemzetközi bankok meg szép lassan lehúzták a rolót, ugyan mibol kapták volna vissza a kihelyezett hiteleket.
Ezután sokáig viszonylag csend volt, csak a sajtó megpiszkálta, hogy az autópálya lassabban épül, mint ahogy a jelnlegi kormány anno 1998 ígérte, és a Fidesznek lépni kellett. Ezt követoen jöttek a látszatintézkedések, jött az NA, 100 mio Ft-os alaptokével zsebrevágva a 25-30 mrd Ft körüli összértéku ÉKMÁ-t. Kihirdettetett, hogy nem aközül a 3 cég közül kerül ki a kivitelezo, akik rendelkeznek a megfelelo gépparkkal, hanem majd azok a kisvállalkozók építik, akik járdánál komolyabb utat még nem nagyon hoztak létre. Ok persze kénytelenek ezt kiadni a nagy cégeknek, melyek így alvállalkozóként muködnek közre - és 5 %-kal olcsóbb lesz az építés...
Nem igazán tudok elképzelni olyan bankot külföldön, ahol úgy ítélnék meg, kedvezo feltételekkel adhatnak százmilliós, milliárdos nagyságrendu hitelt a magyarországi autópályák építésére; azt hiszem, a hitelbírálat sem venne sok idot igénybe. Ti meg csodálkoztok, hogy hal a topic - hát kit érdekel még? Ki az, aki elhiszi, hogy idén, hogy a váasztásokig elfogadható minoségu autópálya épül? Azok, akiknek röhögve tapsolják el az adóként befizetett (kemény munkával megkeresett) millióit? Esetleg azok, akik "tapsolnak"? Nem, ennyire ok sem fogalmatlanok, csak valószínuleg mások (hogy mi, arra magam is kívácsi lennék) a szenpontjaik.
Örömmel várom, hogy autópályán zúzhassak le Polgárba, asszem, addigra összespórolok egy kocsira valót, ha máshogy nem, ösztöndíjból.

barco Creative Commons License 2000.06.15 0 0 113
naiv politikus???

akkor ki nevezze meg a felelőst, aki kijelentette hogy az autópálya-építési program tervezett időpontja április 1-je?? :-)

Előzmény: akkorcsakmi (112)
akkorcsakmi Creative Commons License 2000.06.15 0 0 112
Istenem, minek megy politikusnak, aki naív!? A tortaszelet ugyanakkora lenne a nyilvánosság bevonása mellett is, legfeljebb a választási eredményük lehetne szerényebb, de még az sem feltétlenül.
Előzmény: barco (110)
CsabA Creative Commons License 2000.06.15 0 0 111
Na ja, ha akkor Ovi azt jelentette volna be, hogy most kiírjuk az autópálya pályázatot, a beadási határidő két hét, hisz a cégek saját bevallásuk szerint úgyis ugrásra készen várják az építkezés megkezdését, az elbírálása is két hét a pályázatoknak, akkor már pár hónapja építhenék is az autópályát, ha mégsem, akkor az a tendergyőztes hibája lenne. Na de, ha nem találják a saját kutyájuk kölkét, aki fölépítené, akkor nem csoda, hogy így késnek.
Előzmény: barco (109)
barco Creative Commons License 2000.06.15 0 0 110
Mai Népszabadság:

"Keller világos autópálya-építési programot sürget
Ismét a párt és az államigazgatás összefonódásának, a pártállami viszonyok eluralkodásának lehetünk tanúi - jelentette ki szerdai tájékoztatóján Keller László, a parlament költségvetési bizottságának alelnöke. A szocialista politikus azt kifogásolta: az egykori pártállami gyakorlathoz hasonlóan kedden Kósa Lajos, a Fidesz alelnöke jelentette be, hogy a Vegyépszer-Betonútépítő Rt. lehet az M3-as autópálya továbbépítésének egyik kivitelezője. Keller emlékeztetett arra, hogy a költségvetési bizottság előtt a Magyar Fejlesztési Bank vezetője banktitokra hivatkozva nem volt hajlandó megnevezni az építés várható kivitelezőjét.

A politikus szerint a nyilvánosság kizárásának egyetlen oka az a törekvés lehet, hogy a kormánypártokhoz közeli vállalkozások "minél nagyobb szeletet kaphassanak az autópálya-építés tortájából". Keller szorgalmazta, hogy a kormány világos építési programot és átlátható kivitelezési szerződéseket tárjon a nyilvánosság elé. Közölte: az MSZP törvényjavaslatot nyújtott be, amelyben indítványozza, hogy az ÁPV Rt. felügyelőbizottságához hasonlóan a Nemzeti Autópálya Rt. felügyelőbizottságába is delegálhassanak tagokat a parlamenti pártok. Hozzátette: a miniszterelnök nevezze meg a felelősöket, akik miatt a tervezett időpontban, április 1-jén nem indulhatott meg az autópálya-építési program. "

barco Creative Commons License 2000.06.14 0 0 109
Ma reggel az ATV-ben a hírekben arról volt szó, hogy az fmpp-frakció azért nem támogatja az autópálya építés közbeszerzésesmegvalósítását, mert az "valószínűsíthetően árkartell kialakulásához vezetne"...

Ehhez képest:

1995. évi XL. törvény a közbeszerzésekről
"Az Országgyűlés az államháztartás kiadásainak ésszerűsítése, a közpénzek felhasználása átláthatóságának és széles körű nyilvános ellenőrizhetőségének megteremtése, továbbá a közbeszerzések során a verseny tisztaságának biztosítása érdekében, a belföldi áruelőállítás és munkaerő-foglalkoztatás elősegítésének szempontjára is tekintettel - nemzetközi szerződéseinkkel összhangban - a következő törvényt alkotja:..."

Igaz, a törvény csak a hatálya alá tartozó természetes és jogi személyekre vonatkoztatható...

És még csak 74 nap telt el a miniszterelnöki direktívába foglalt első kapavágás kijelölt időpontja után...

gross Creative Commons License 2000.06.08 0 0 108
A másik topic még él...
Előzmény: barco (107)
barco Creative Commons License 2000.06.08 0 0 107
Kösz Vajk, hogy felhoztad!

Biztos mindenki az új sztrádákat próbálgatja, azért hanyagolódott szegény topik! .-)

Előzmény: Vajk (106)
Vajk Creative Commons License 2000.06.07 0 0 106
autopalya meg mindig nincs, a topic meg sullyed lefele.
Ez utobbit meg tudom akadalyozni, de az elobbit sajnos nem:(
Előzmény: Vajk (105)
Vajk Creative Commons License 2000.04.28 0 0 105
Igy meg autopalya nem lesz... de legalabb Simicskanak nem kell nyugdijat fizetnunk.
speaker Creative Commons License 2000.04.28 0 0 104
Nég szerencse, hogy nem az MSZP vállakozói tagozata, mert akkor nem lenne se beton, se homok, csak sóder.
Előzmény: Vajk (100)
Vajk Creative Commons License 2000.04.28 0 0 103
FIDESZtrada topic.....
HanG99 Creative Commons License 2000.04.28 0 0 102
T. Politika Fórum!

Tegnao arra jártam, ahol már ápr. 1. óta egyfolytában építik az autópályát. Helyi ismerőseimmel együtt megállapítottuk, hogy mindannyiunknak szemorvoshoz kéne mennünk, mert nem látjuk az épülő autópályát. Ez persze elég komoly betegség, emiatt szemorvoshoz kéne menni, nehogy már elgázoljak az úton egy aszfaltöntőgépet vagy valami hasonlót.
Tudtok segíteni egy "jó" szemorvos címével, aki segít rajtam?

Üdv HanG

Geos Creative Commons License 2000.04.05 0 0 101
Köszi!
Előzmény: Vajk (100)
Vajk Creative Commons License 2000.04.04 0 0 100
bemasolom ide, mert mast ehhez nem nagyon lehet hozzafuzni.Ennyi a hir:

Melyepito Budapest Kft.
Nem is lepodik meg senki, gondolom, hogy ha kiderul: a cegjegyzesre egy Fideszes ifju titan a jogosult(tobbek kozott) Riegler Zoltan, aki a Fidesz
Vallalkozoi Korenek elnoke.

Geos Creative Commons License 2000.04.04 0 0 99
A Mélyépítő Bp és a Fidesz kapcsolatát.
Kérdésem a Vajk 03.24-ei megjegyzésérhez kapcsolódott.
Előzmény: Vajk (98)
Vajk Creative Commons License 2000.04.02 0 0 98
Mit fejtsunk ki?
Geos Creative Commons License 2000.04.02 0 0 97
Én csak most kapcsolódtam be, és olvsva a sok hasznos információt, ezt különösen érdekesnek találtam. Hogy is van ez? Érdekes?
Ezt fejtsétek ki nekem ha lehet...
Köszi!
Előzmény: Vajk (89)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!