Kötvényt bocsájt kia z MFB, ebből lesz pénz.
Erre alapozva íta ki a pályázatot, amit éppen ezért kellett elhalasztani, mert nem volt meg rá a fedezet.
Belső adósság? Vagy külföldre adja el?
Mindegy, a lényeg, hogy nő. Mert nem kellet ez EU pénze.
Én anp mint nap a tiszaújvárosi szakasz melett járok el a kezdetektől. Nem vagyok útépítő mérnök, de naív szemmel is láttam, hogy milyen sz*rt építenek. Nem is csodálom, hogy most meg bontani kell. Anno egy fél évvel ezelőtt egy csomó mszp képviselő lefotózta az egészet, bevitték az illetékes miniszterhez, aki nagyon diplomatikusan azt mondta - az előrre lebeszélt időpont ellenére - hogy nem ér rá ! A képviselőket be se engedték az épületbe.
Hmmm....
Az autópálya építés -mint látjuk- meglehetősen költséges, de mennyibe kerülhet 1 km egy
petabájtos információs autópálya, és erre is vonatkozik az EU támogatás?
"...Az M3-as miskolci leágazására, az M30-asra most kilométerenként csaknem kétmilliárd forintért kötöttek szerződést, 50 százalékkal magasabb áron, mint az M3-as Füzesabony és Polgár közötti szakaszára.
Az M3-as autópálya 1998-ban befejezett korábbi szakaszának egy kilométere 2000-es árakon ? tehát az inflációval korrigálva ? fele ennyibe került."
Kedves manhattan (az EU-s topicban),
elég sok helyen volt már erről vita az indexen.
Mindenesetre 2001 09.04-én az Országgyűlésben
59 Kovács Kálmán (SZDSZ) elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés Elmondja, hogy az EU "2000. január 1-je és 2001. július 17-e között Bulgáriában egy, a Cseh Köztársaságban három, Észtországban egy, Litvániában kettő, Lettországban kettő, Lengyelországban öt, Romániában három autópálya-fejlesztést vagy -rekonstrukciót, vagy új autópálya-építést támogattak. Az átlagos támogatási szint a projekt 74,14 százalékos szintje volt. Tehát egy 100 milliárdos projekt esetében 74 milliárdot adna az Európai Unió vissza nem térítendő támogatásként. "
elmondja, hogy többnyire azok kapnak támogatást, akik Magyarországnál rosszabb közúti infrastruktúrával rendelkeznek és "a 11,5 tonnás tengelyterhelésre való felújítás igenis uniós támogatással, ISPA-program keretében készült, és ugyancsak jelentős összegeket kaptunk és kapunk. Éppen tegnap írt alá a pénzügyminiszter mintegy 50 milliárd forint értékű szerződést e tekintetben a Magyarország számára legalább annyira fontos vasútfejlesztésre."
Erre Kovács Kálmán (SZDSZ) "Nyilván az is ugyanolyan tévedés, mint azt állítani, hogy már megkaptuk azt az 50 milliárdot vagy jelentős összeget a 11,5 tonnára való átállításra.
Nem akarom ezekre fecsérelni az időt, csak egy dolgot szeretnék mondani: azért nem kapunk uniós támogatást, mert nincs pályáztatás. Az Unió hivatalos nyilatkozata a kezemben van, "Commission has never refused highway founding, however...", azaz a Bizottság soha nem utasított vissza autópályaprojektet, kivéve, illetve szükséges hozzá természetesen a nyilvános tárgyalás, beleértve (Az elnök csengő megkocogtatásával jelzi az időkeret leteltét.) a jól előkészített projektet, a versenyeztetést és az átláthatóságot minden szinten. Nos, ezért kellett (Az elnök ismét csenget.) visszavonni két héttel a döntés előtt..."
Viszontválaszában Dr. Fónagy János (Fidesz) nem foglalkozik a ""Commission has never refused highway founding, however..." mondattal, csak azzal, hogy mégis a 94-98 közöttiek hibásak az előnytelen eddigi autópálya építésekért.
No meg ezzel :
"Lehet, hogy volt egy szóbotlásom a televízióban, egyébként javítottam 150 kilométerre, de ezt újabban megteszem, lehet, hogy ön csak az adás felét nézte. Egyébként én ezt nagyon szívesen sokadszor is elmondom, mert meggyőződésem, hogy önök egyébként segítenek minket."
Üdv
lm
P.S.
Inkább idehoztam a témát az EU-s topicból
De hiszen azt mondta ki a Legfelsőbb Bíróság a metróperben, hogy kormány nem dönthet ilyen nagy összegű kötelezettség vállalásról..
Vagy az MFB-nek lehet, mert az nem 'kormány'?
lm
M7-es: őrizetbe vett autópálya-felújítók
Nyolcmillió forint kenőpénz mozgott
MTI
2001. szeptember 2., vasárnap 12:25
Őrizetbe vett a rendőrség két férfit, akit azzal gyanúsítanak, hogy nyolcmillió forint kenőpénzt adott, illetve fogadott el az M7-es autópálya felújításával összefüggő munkáért. A Magyar Autópálya-építő Konzorcium feljelentése nyomán a két alvállalkozó gazdasági társaság felelős vezetőjét vonhatják felelősségre.
Az M7-es felújítását végző konzorcium szombati közleménye még csak sejtette a korrupciót a beruházás kapcsán, vasárnap azonban már őrizetbe vételre is sor került. A Magyar Autópálya-építő Konzorcium feljelentése alapján két alvállalkozó gazdasági társaság felelős vezetőjét gyanúsítják azzal, hogy kenőpénzt adtak át, illetve fogadtak el.
A rendelkezésre álló adatok alapján T. Csaba alaposan gyanúsítható azzal, hogy különböző munkálatok elvégzésére kapott megbízások reményében nyolcmillió forint kenőpénzt adott át P. Csabának. A nyomozóhatóság előterjesztést tett a Fővárosi Ügyészséghez előzetes letartóztatásukra - tájékoztatott az ORFK.
Felbontott szerződés
A Vegyépszer Rt. és a Betonút Rt. által alkotott Magyar Autópálya-építő Konzorcium szombati közleménye szerint az M7-es sztráda felújítása kapcsán áprilisában - az elvégzett munka folyamatos ellenőrzése és értékelése során - az egyik szakaszon súlyosan kifogásolható, hibás munkavégzést észlelt. A vonatkozó alvállalkozói szerződést felbontották és más vállalkozó végezte el - határidőre és megfelelő minőségben - az adott munkát.
Az MTI más forrásból származó értesülései szerint a KÖRÉP Kft.-vel bontották fel idén áprilisában a szerződést, mert nem jelentette be a további alvállalkozókat, akiket megbízott a csatornatisztítási munka elvégzésével.
Szerintem rájöttem a nyomvonal vita titkára :
Polgár és Nyíregyháza között az M3-as nyomvonala Debrecen és Görbeháza közbeiktatásával lesz nyílegyenes!
Hogy ez a megoldás nem jutott korábban az eszembe!!?
lm
P.S. Bár nekem egy Budapest-Szolnok-Debrecen pálya még jobban tetszene..
Téli szünet kezdődik az M3-as építésénél
Három hónapon keresztül szünetel az útépítés a Füzesabonyt Polgárral összekötő M3-as autópálya nyomvonalán. A munkálatokat 2001. márciusban kezdi meg a Magyar Autópálya-építő Konzorcium.
:))
meg ebben a topicban is volt szo rola, amikro a tendereztetesrol bezeltunk. Gross irta be, ha jol emlekszem az adatokat, miszerint mennyi volt az ajanlati ara a magyar cegeknek es vegul a gyoutes (portugal?) cegnek hogyan lehetett 30%-kal alacsonyabb ara...
Tobbek kozott ezert is nehezmenyezte a realitaserzeket el nem vesztett T.asztal tagsag, hogy nem irtak ki tendert....
Lebuktam. Néha -- hangsúlyozom: néha -- mást is kell tennem, mint netezni :)).
Nem az a kérdés, hogy kell, vagy nem kell, hogy szép legyen. Te mondtad, hgoy nem szép. Most elő a farbával: mi nem szép benne ?
Hiba: úgy gondolom, hogy vannak olyan emberek, akik nagyon közel állnak hozzád a véleményüket tekintve. Előitélet, kategorizálás. Megspórolt gondolkodás és figyelem.