Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

E36328iCoupe Creative Commons License 1 napja 0 0 72512

Igen, volt légrugós verzió.

Ami érdekes, jóval lágyabb volt a rugózás éveken át, mint most az újakkal (csak comfort módban autózok).

A bal oldali engedte el a levegőt, na ott már volt hibaüzenet. Azt olvastam, ha az egyik megnyekken, akkor már a másik is kaka így kettőt rendeltem.
Be is jött, mert a jobb oldalit is össze tudtam nyomni kiszerelés után.

 

Egyébként az egész azzal kezdődött - így visszagondolva -, hogy szar utakon (az van itt szabolcs/borsod viszonylatban) valami kopogott hátul, döccenőknél. Már mindent megnéztem, de nem tudtam rájönni, hogy mi az.
Hát kiderült, hogy már olyan "puha" volt a rugózás, hogy a futóműnél koccant valami...

 

Bővebben itt:
https://730ld.blog.hu/2024/02/23/legrugo_a_7-esen

 

Illetve a csere:

https://730ld.blog.hu/2024/02/18/docog_a_balna_nem_siklik

 

 

(Nem tudom hogy a francba lehet ide linket beszúrni.)

 

 

Előzmény: wdriver (72511)
wdriver Creative Commons License 2024.02.23 0 0 72511

köszi a képet.

légrugó is E65?

valami aktív cucc van ott, 

de nekem is ül a hátulja, de hibát nem jelez.

 

Előzmény: E36328iCoupe (72510)
E36328iCoupe Creative Commons License 2024.02.19 0 1 72510

9 darab volt az enyémben:

 

Most a bal hátsó légrugó nyekkent meg, akkor már kicserélem mindkettőt :)

Előzmény: wdriver (72506)
wdriver Creative Commons License 2024.01.24 0 0 72509

Akinél van váltó bontva. Nem akarok felesleges köröket futni, ha úgy néz ki jobb cserélni mint szórakozni meg sok szazezret az autó erteket radobni, akkor megy rá  helyben egy váltó.

Majd mesélek, nem iszok előre a medve bőrére:)

 

Előzmény: balabmw (72508)
balabmw Creative Commons License 2024.01.24 0 1 72508

Ki fogja megszakérteni?

Előzmény: wdriver (72507)
wdriver Creative Commons License 2024.01.23 0 0 72507

Na, ma elkészítettem az autót, holnap viszik el trelerrel.  És persze most nem produkálta a nagy bajt, rendesen előre hatra ment, bár hátra volt hogy  késve reagált.  

Na de amikor q sötétben megneztem jobban az autó ahol állt most egy hete, észrevettem egy új foltot alatta, pár deci olaj lehet, de átlátszó,  tiszta olaj ahogy néztem a kezemen. 

Szóval nem Motorola, nem szervoolaj mert az piros..

Ez sárga tiszta olaj. Nekem kb egyértelmű, hogy a váltó folyik. Meglatjuk mit allapitanak meg a szakik...

És ha közé van hozzá, nincs elég olaj benne, vagy valami behalt, akkor talán van remény.

 

wdriver Creative Commons License 2024.01.23 0 0 72506

Köszi,  nekem mechanika problémát ír,

solenoid egyébként mennyi van, mert 3at mutat inpa,  többet nem tudtam nézni vele..

 

Most először is ránéznek mi lehet első körben,  gondolom alja lejön, mutat valamit az olaj is,  mennyi milyen van benne, szűrő esetleg, fém forgács stb. Aztán jön az okosság.

Érdekes módon nálam van hogy ujrainditom és megint mozog kicsit az autó. 

Nem hiszem hogy solenoid, de kiderül hamarosan..

Köszi 

Előzmény: E36328iCoupe (72505)
E36328iCoupe Creative Commons License 2024.01.18 0 0 72505
Előzmény: wdriver (72498)
Gommer01 Creative Commons License 2024.01.11 0 0 72504

én biztos nem kockáztatnék a bontott hulladékokkal. Ezek sajnos már mind kivétel nélkül legalább 300ezret futottak, jó eséllyes soha nem volt bennük olaj cserélve. Inkább csináltasd meg teljesen, és tuti jó lesz. Amúgy a ZF-nek van magyarországi kirendeltsége (asszem Nyíregyházán), ők megcsinálták volna a váltót, 1 millát mondtak. Na mondom az kva sok, kerestem mást. Hát mire minden okés lett, 1 millába került. Jobban jártam volna ha a ZF csinálja....

Előzmény: wdriver (72503)
wdriver Creative Commons License 2024.01.11 0 0 72503

Koszonom, erre is azt mondtak, vagy teljes felujitas és jó lesz de 400 600ezer Ft vagy  ha nem mindent ujitanak fel akkor kérdés mikor adja meg magát.

Vagy csere és imádkozni, hogy a másik bontott gyári jó legyen sokáig. 

Ami kb 220ezer. Plusz szerelés, új olaj és szűrő bele.

 

Előzmény: Gommer01 (72502)
Gommer01 Creative Commons License 2024.01.09 0 0 72502

Erre gondoltam:

https://www.ebay.com/itm/253612872045?norover=1&mkevt=1&mkrid=711-153677-346401-4&mkcid=2&mkscid=102&keyword=&crlp=660656376405_&MT_ID=&geo_id=&rlsatarget=dsa-404958928275&adpos=&device=c&mktype=&loc=9106062&poi=&abcId=&cmpgn=15152848262&sitelnk=&adgroupid=130039502099&network=g&matchtype=&gclid=CjwKCAiA-vOsBhAAEiwAIWR0Te6wD7Bo_GFaT4mFdmmMobdrir5cyG9lyd_P6KpsfQicogv6HITvmxoCZh8QAvD_BwE

 

 

Én vettem egy ilyen csomagot, kicseréltük, mert a régiek már azért csak 300ezret mentek. Aztán így sem lett tökéletes, végül elvittem egy váltóshoz, szétkapta az egész váltót, felújították a konvertert, lamellás krongokat cseréltek, összes tömítést, szimmeringet. Adaptációk törölve lettek. Így már okés...

Előzmény: wdriver (72501)
wdriver Creative Commons License 2024.01.08 0 0 72501

wdriver Creative Commons License 2024.01.06 0 0 72500

olajcsere mikor megvettem szűrővel stb. 12 éve kb 90ezer km.

solenoid mit takar?

köszönöm.

 

Előzmény: Gommer01 (72499)
Gommer01 Creative Commons License 2024.01.05 0 1 72499

solenoidok? olaj mikor volt cserélve? (volt egyáltalán valaha?)

Előzmény: wdriver (72498)
wdriver Creative Commons License 2024.01.05 0 0 72498

sziasztok ismét itt...

E65 2002 375e km, váltó ma reggel megadta magát. étreztem induláskor, gyenge, csak pörög, az autó alig megy.

hátramenet, dettó. majd jött a hibaüzenet transmission failed, stb. teljesitmeny visszavesz nem gyorsit, majd meg is szűnt minden kapcsolat.

újrainditva ismét ugyanez, de volt amikor beugrott Dbe és mintha mi sem lenne, majd R aztán kis rántással de elindult.

nem kinozni akarom, csak leirom a próbákat teszteket.

kiolvasom először is, mit mutat....

csak hátha van tipp mi lehet.

ha nagy csendben hallgatom, a váltó felől ilyen elektromos behúzás meg ilyesmi hang jon amikor váltok D vagy R-t, mint amikor egy drótkábelt meghúz egy elektromos motor.

vagy mintha felpörögne valami aztán úgy marad, majd leáll ez a hang.

 

olaj? szűrő- lehetne??

köszönöm a távgyógyítós véleményeket :-)

 

pek taxi Creative Commons License 2023.11.20 0 0 72497

Sziasztok

Visszatérnék a benzines vonalra és érdekelne a véleményetek, nagy kockázat lenne egy 750 Active Hybrid Ez lenne https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=363750991&scopeId=C&action=parkItem

Köszönöm előre is a segitséget.

Rumcice Creative Commons License 2023.11.17 0 0 72496

Igaz! :)

Előzmény: balabmw (72495)
balabmw Creative Commons License 2023.11.16 0 0 72495

Mármint kettőt akartál írni :-)

Előzmény: Rumcice (72493)
balabmw Creative Commons License 2023.11.16 0 0 72494

Igen,köszi,most találtam meg! :-)

Előzmény: Rumcice (72493)
Rumcice Creative Commons License 2023.11.16 0 0 72493

Igen.

 

De a futóműállítás és az esetlegesen lenyalt gumi sokkal többe kerül, mintha spórolás helyett veszel egy összekötőt a végén két gömbfejjel. :)

Előzmény: balabmw (72492)
balabmw Creative Commons License 2023.11.16 0 0 72492

Oké,értem a balmenet-jobbmenet szisztémát.

 

De ha kellene cserélnem a jobb oldali külsőt,akkor csak bontás után derül ki, hogy jobb- vagy balmenetest kell vennem?!

Előzmény: Rumcice (72491)
Rumcice Creative Commons License 2023.11.16 0 0 72491

Semmi. Tekered, és a rúd változtatja a hosszát a két végén különböző menet miatt, így lesz az összetartás állítható.

Előzmény: balabmw (72490)
balabmw Creative Commons License 2023.11.16 0 0 72490

Urak!

 

 

Hogy a faszban van ez az E32 kormány gömbfej?

2db külső, bal-menettel

és

2db belső, jobb-menettel?

 

És mi van akkor, ha korábban fordítva került vissza az axiál rúd? :-)

E46E60 Creative Commons License 2023.10.28 0 0 72489

Ez lehet az!

 

306 Le
CO2-kibocsátás 184 g/km
Városi fogyasztás 8,8 l/100km
Országúti fogyasztás 5,9 l/100km
Vegyes fogyasztás 7,0 l/100km

 

313 Le
CO2-kibocsátás 159 g/km
Városi fogyasztás 7,3 l/100km
Országúti fogyasztás 5,3 l/100km
Vegyes fogyasztás 6,0 l/100km

 

https://katalogus.hasznaltauto.hu/bmw/740d_xdrive_automata-4969

 

https://katalogus.hasznaltauto.hu/bmw/740d_xdrive_automata-4990

Előzmény: Rumcice (72488)
Rumcice Creative Commons License 2023.10.28 0 2 72488

Akkor hosszabb váltó és difi áttételezést kapott.

 

Ha nem gyorsul annyira, alacsonyabb lesz a szén-dioxid kibocsájtás.

 

És ha az sok, azt milliárdokkal bünteti az eu, úgy látszik, így szorították lentebb.

 

Mennyi a szén-dioxid előtte/utána?

 

 

Előzmény: E46E60 (72487)
E46E60 Creative Commons License 2023.10.27 0 0 72487

Azt gondoltam, ez egy válaszra ráirányító kérdés lesz és valami valószínűtlen okból az új modellnek kisebb lesz a max. nyomatéka.
De nem, mert a régi: 600 Nm, újabb 630 Nm.
Így a kérdés változatlan.

Előzmény: Rumcice (72486)
Rumcice Creative Commons License 2023.10.27 0 0 72486

Forgatónyomatékok hogyan változtak?

Előzmény: E46E60 (72485)
E46E60 Creative Commons License 2023.10.26 0 0 72485

8 sebességes F01:
- Facelift előtt: 306Le, 1950kg, 4,9s
- Facelift után: 313Le, 1940 kg, 5,4s

Tehát az újabb könnyebb is, erősebb is, katalógus adat szerint mégis rosszabb a gyorsulása.

Tudja esetleg valaki, hogy mi ennek az oka?

Wineiel Creative Commons License 2023.10.21 0 0 72484

.Jah nagyon ki van találva. Nekem nyáron az E23 első kilincse maradt a kezemben. Maga a kilincs cseréje gyerekjáték lett volna, de a zár le és visszaapplikálása eléggé nőgyógyászati műtétre hajazott :)

Előzmény: balabmw (72483)
balabmw Creative Commons License 2023.10.20 0 0 72483

Köszi az infót,lendületet adott. :-)

Az volt a fejemben(ismeretlenül),hogy 4db ajtókárpit le,zárak,kilincsek kiszed, szétszed stb..

 

Azonban csak a gumidugót kell kiszedni és a reteszelő lemezt eltolni.

Ez még a praktikus ősi BMW-s megoldások egyike.

Előzmény: Wineiel (72482)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!