Bocsika, de én ott voltam, és nem hajtóműhiba, hanem hidraulika folyadék szivárgást mondtak, legalábbis nekünk ott. Bár az is lehet, hogy az is csak hazugság volt, mint a többi, amit mondtak nekünk.
Azért van a nagy suskus, mert a pilóta elfelejtette kiengedni a futóművet. Csak nem akarják nyilvánosságra hozni. Tiszta szovjet módszer ahogyan a nyilvánossághoz viszonyulnak a Malévnál. Hazudni a végsőkig, egyszer majd elül a vihar...
Én ott voltam azon a gépen pár héttel ezelőtt, amelyik 12 órás késéssel indult el Rodoszra.
Ott is egyfolytában hazudoztak, ahelyett, hogy megmondták volna, hogy nincs gép.
Végül nem tudom, hogy itthon tudják e a népek, hogy úgy lett nekünk gépünk, hogy törölték a Thessaloniki járatot, hogy ne álljon tovább a botrány.
Tisztelt Hozzászólók!
Előre bocsájtom, hogy a TU-154-es, - elavultsága ellenére is, - egy jól repülhető, megbízhatónak mondható gép. Több pilóta véleménye szerint is a MALÉV utolsó igazi repülőgépe. Az új, nyugati típusok sokkal korszerűbbek, gazdaságosabbak, stb. de már nem igazi repülőgépek. Inkább repülő (számító)gépeknek lehetne nevezni azokat, mert már nem igazán a pilóták, hanem a pilóták ténykedéseit a fedélzeti számítógépekkel korrigálva, felülbírálva, ellenőrizve lehet repülni azokkal. És ez már teljesen más valami.
Szerény véleményem szerint nagyon valószínű, hogy a pilóták nem engedték ki a futóműveket. Annak a valószínűsége, hogy a kinti helyzetbe vezérelt futóművek közül egy se menjen ki, igen csekély,
ez más, súlyos hibára utalhatna (pl.hidraulika!) de ekkor a gép kormányszervei,stb sem működnének, a sikeres földetérés valószínűsége kicsi lenne.
Behúzott futóművel egy bizonyos magasság alatt repülve hangjelzés figyelmezteti a pilótát az alacsony rep. magasságra. Kiengedett futóművek esetén ez a hangjelzés tiltódik. A vagányabb pilóták ezt a hangjelzést (szabálytalanul persze)kikapcsolják, - nem a fótóművek kiengedésével, -
így figyelmetlenség de a túlzott rutinból repülés esetében is, vagy éppen a sűrű és sürgős ténykedések miatt kimaradhat a futómű kiengedése. Ilyen a Magyar Légierőnél is történt már, és máshol is, nem ez az első eset. Kár ezért a "jó őreg" 154-est hibáztatni, ennek az emberi hibának a típushoz semmi köze. Fa Pál
off:
Üdülni indulók:
Fogadjátok meg egy aránylag sűrűn utazó, a repülőtéri viszonyokat aránylag ismerő ember tanácsát: Nem kell a beszállókártya átvétele után azonnal bemenni a tranzitváróba, hiába terelgetik a népet arra. Kint lehet maradni, csak figyelni kell a táblát. Nem hagynak ott, ha már fent van a csomag és a kézben van a beszállókártya. (Nem szeretnek elvinni gazdátlan csomagot a repülőn, vajon miért?:-))Ráértek akkor bemenni (útlevél, vám security stb.), amikor a Beszállás/Now boarding tábla feljön a járat mellé. Így megelőzhető, elkerülhető a sok órás tipródás hermetikusan elzárva a külvilágtól. Idáig mindenhol bevált, Magyarországon, Görögországban, európai fővárosokban.
on
A tegnap esti Malév 260-as (Thessaloniki) se 2330-kor ment el, hanem csak hajnali fél négykor. Hát, kérem ilyen a nyár, késések vannak. Ha kevés a légitársaság gépszáma a vállalt menetrendhez képest, akkor bizony az esti indulások nem csak Brüsszel miatt indulnak később. (Laikusoknak: Brüsszelben van a Központi Áramlásszervezési Egység -CFMU-, ott osztják a résidőket. A résidők egy pontra/repülőtérre/körzetre meghatározott kapacitásérték /a szektor átengedő képessége/ alapján kiosztott engedélyek, amelyek alapján úgy kell a repülést végrehajtani, hogy a megadott időintervallumban repüljék át az egedélyezett pontot/körzetet/induljanak/érkezzenek. Ez azért van, hogy a forgalmat el lehessen osztani visznylag egyenletesen, hiszen ha egy repülőtér fölé beesik egyszerre 30 gép, akkor a levegőben kell várakozni a leszálláshoz, meg az utaskiszolgálás is csődöt jelent. A résidők osztásánál a charter és nem menetrend szerinti járatokat alacsonabb prioritással veszik figyelembe, hiszen a charterről nincs átszálló utas, meg a turista ráér. Amúgy érkezési sorrendben elégítik ki az igényeket. Ha túl nagy lenne a késés, inkább elmegy a repülő hosszabb útvonalon kerülővel, ezzel hamarabb odaér és a zsúfolt légtereket is tehermentesíti, egyenletesebbé téve a forgalom térbeli eloszlását.
Földön kb úgy lehet leírni, hogy az Erzsébet hídról lehajtókat megfogja a volt Úttörő áruháznál levő lámpa és csak korlátozott mértékben, a Rákóczi út-Nagykörút kereszteződés kapacitásának megfelelően engedi a kocsisort. Ez a CFMU. Aki meg elmegy a rakpartra, és kerülő úton megy a Keletihez, az meg az elterelt járat. Így a Rákóczi is járható marad és a forgalom is halad, egyenletesebben oszlik a tömeg, nem áll be a Korvinnál a kereszteződés. Aki meg beáll a kereszteződésbe a pirosnál, további késéseket, gondot okozva a forgalom folyamatosságának fentartásában, az meg az a járató, aki szarik bele a flow-ba és elindul slot-time nélkül. Ezek általában, ha észreveszik, fel vannak jelentve.)
már megint hajtómű hibára a PHP gépére gondoltam, ami ma, hétfőn 8 órás késéssel indult Törökországba - ismét TU-154-es és a közpső turbinája ment tönkre - hirek szerint.
Nem tudom, hogy a tegnapi gépcsere miért volt, de az röhejes, ami a MALÉVnél mostanában van.
azt, hogy borítékoltam előre, hogy "szarok a TU154-esek, le kell cserélni" lesz a tanulság, ezen szórakozva, na meg a hülyének nézésünkön bosszankodva néztem én is ezeket a híreket tegnap
ugyanis nem "ismét" lett hajtómű hiba, a múltkor "futómű hiba" volt, már amennyire a futómű ki nem engedését annak lehet venni
a tévében emlegetett "mostanában több eset" pedig kettő, amiből az egyik igencsak pilótahiba gyanús, a másikról pedig semmit sem tudunk, mert nem kötötték az orrunkra
azt is el tudnám képzelni, hogy kell a műszaki ürügy a gépcseréhez
most meg alátámasztok: rövid 1 éves tapasztalataim alapján engedd meg, hogy kiemeljek 1 gyöngyszemet
1990 nyara, málev jön haza, én a radar előtt, málev kér süllyedést, mond neki tartani flájtlevel, forgalmi okok
szembe ezer gép átrepül/indul
felszálló lufthansa majdnem-összeütközést jelent
kiderül, málev mégis úgy gondolta, elsüllyed
nem volt jó döntés
mondja rádióba: ugye nem lesz balhé, vegyük már ki a jelentésből
öreg irányító (PA) bólint, málev pilóta szívéről nagy kő le
egy órán belül ferihegyről pilótatáskányi hálaviszki személyesen behoz
nem rossz, de szerintem az még királyabb, ha leszállás előtt kiengedi a futóművet (ha már drága pénzért bele van építve a gépbe)
eredeti szakmám szerint légiforg. ir. vagyok, tapasztalataim szerint a málev pilóták néha nagyobb májerok bírnak lenni, mint amekkora a fegyelmük - persze ebben az országban ez nem kizárólag az ő tulajdonságuk, ez van
Nehogy már nekikezdjen a leszálláshoz a pilóta, amíg nincs kinn az összes futómű! Ilyen nincs! Gondoljátok, hogy elkezdi a leszállást, mondván, "közben majd csak kijön az a fránya kerék"?
Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy elfelejtették kirakni és akkor jutott eszükbe, mikor már majdnem lenn volt a gép. De a vizsgálat úgyis kideríti, szerintem 95 %, hogy elfelejtkeztek róla.
Thesalonikiban majdnem leperecelt egy malev gep, allitolag mar a kifutopalyat surolta. A pilota bravurja volt, h nem lett tragedia, vagy a pilota b*szott el valamit, h majdnem az lett?