Keresés

Részletes keresés

Nibiru Creative Commons License 2000.07.28 0 0 25
Bocsika, de én ott voltam, és nem hajtóműhiba, hanem hidraulika folyadék szivárgást mondtak, legalábbis nekünk ott. Bár az is lehet, hogy az is csak hazugság volt, mint a többi, amit mondtak nekünk.
Előzmény: szasza_hungary (16)
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.27 0 0 24
éppenséggel igazam lett, mert most az esti hiradóban láttam, hogy a vizsgálat megállapította, hogy a pilóták hibáztak

a TU154-eseket ettől függetlenül kiteszik

Nibiru Creative Commons License 2000.07.27 0 0 23
Azért van a nagy suskus, mert a pilóta elfelejtette kiengedni a futóművet. Csak nem akarják nyilvánosságra hozni. Tiszta szovjet módszer ahogyan a nyilvánossághoz viszonyulnak a Malévnál. Hazudni a végsőkig, egyszer majd elül a vihar...
Én ott voltam azon a gépen pár héttel ezelőtt, amelyik 12 órás késéssel indult el Rodoszra.
Ott is egyfolytában hazudoztak, ahelyett, hogy megmondták volna, hogy nincs gép.
Végül nem tudom, hogy itthon tudják e a népek, hogy úgy lett nekünk gépünk, hogy törölték a Thessaloniki járatot, hogy ne álljon tovább a botrány.
Előzmény: Fa Pál (22)
Fa Pál Creative Commons License 2000.07.13 0 0 22
Tisztelt Hozzászólók!
Előre bocsájtom, hogy a TU-154-es, - elavultsága ellenére is, - egy jól repülhető, megbízhatónak mondható gép. Több pilóta véleménye szerint is a MALÉV utolsó igazi repülőgépe. Az új, nyugati típusok sokkal korszerűbbek, gazdaságosabbak, stb. de már nem igazi repülőgépek. Inkább repülő (számító)gépeknek lehetne nevezni azokat, mert már nem igazán a pilóták, hanem a pilóták ténykedéseit a fedélzeti számítógépekkel korrigálva, felülbírálva, ellenőrizve lehet repülni azokkal. És ez már teljesen más valami.
Szerény véleményem szerint nagyon valószínű, hogy a pilóták nem engedték ki a futóműveket. Annak a valószínűsége, hogy a kinti helyzetbe vezérelt futóművek közül egy se menjen ki, igen csekély,
ez más, súlyos hibára utalhatna (pl.hidraulika!) de ekkor a gép kormányszervei,stb sem működnének, a sikeres földetérés valószínűsége kicsi lenne.
Behúzott futóművel egy bizonyos magasság alatt repülve hangjelzés figyelmezteti a pilótát az alacsony rep. magasságra. Kiengedett futóművek esetén ez a hangjelzés tiltódik. A vagányabb pilóták ezt a hangjelzést (szabálytalanul persze)kikapcsolják, - nem a fótóművek kiengedésével, -
így figyelmetlenség de a túlzott rutinból repülés esetében is, vagy éppen a sűrű és sürgős ténykedések miatt kimaradhat a futómű kiengedése. Ilyen a Magyar Légierőnél is történt már, és máshol is, nem ez az első eset. Kár ezért a "jó őreg" 154-est hibáztatni, ennek az emberi hibának a típushoz semmi köze. Fa Pál
Előzmény: Herold (21)
Herold Creative Commons License 2000.07.12 0 0 21
Nem azér mondom...
Előzmény: Herold (1)
A GTV-s Creative Commons License 2000.07.10 0 0 20
off:
Üdülni indulók:
Fogadjátok meg egy aránylag sűrűn utazó, a repülőtéri viszonyokat aránylag ismerő ember tanácsát: Nem kell a beszállókártya átvétele után azonnal bemenni a tranzitváróba, hiába terelgetik a népet arra. Kint lehet maradni, csak figyelni kell a táblát. Nem hagynak ott, ha már fent van a csomag és a kézben van a beszállókártya. (Nem szeretnek elvinni gazdátlan csomagot a repülőn, vajon miért?:-))Ráértek akkor bemenni (útlevél, vám security stb.), amikor a Beszállás/Now boarding tábla feljön a járat mellé. Így megelőzhető, elkerülhető a sok órás tipródás hermetikusan elzárva a külvilágtól. Idáig mindenhol bevált, Magyarországon, Görögországban, európai fővárosokban.
on
Laretto Creative Commons License 2000.07.10 0 0 19
A tegnap esti Malév 260-as (Thessaloniki) se 2330-kor ment el, hanem csak hajnali fél négykor. Hát, kérem ilyen a nyár, késések vannak. Ha kevés a légitársaság gépszáma a vállalt menetrendhez képest, akkor bizony az esti indulások nem csak Brüsszel miatt indulnak később. (Laikusoknak: Brüsszelben van a Központi Áramlásszervezési Egység -CFMU-, ott osztják a résidőket. A résidők egy pontra/repülőtérre/körzetre meghatározott kapacitásérték /a szektor átengedő képessége/ alapján kiosztott engedélyek, amelyek alapján úgy kell a repülést végrehajtani, hogy a megadott időintervallumban repüljék át az egedélyezett pontot/körzetet/induljanak/érkezzenek. Ez azért van, hogy a forgalmat el lehessen osztani visznylag egyenletesen, hiszen ha egy repülőtér fölé beesik egyszerre 30 gép, akkor a levegőben kell várakozni a leszálláshoz, meg az utaskiszolgálás is csődöt jelent. A résidők osztásánál a charter és nem menetrend szerinti járatokat alacsonabb prioritással veszik figyelembe, hiszen a charterről nincs átszálló utas, meg a turista ráér. Amúgy érkezési sorrendben elégítik ki az igényeket. Ha túl nagy lenne a késés, inkább elmegy a repülő hosszabb útvonalon kerülővel, ezzel hamarabb odaér és a zsúfolt légtereket is tehermentesíti, egyenletesebbé téve a forgalom térbeli eloszlását.
Földön kb úgy lehet leírni, hogy az Erzsébet hídról lehajtókat megfogja a volt Úttörő áruháznál levő lámpa és csak korlátozott mértékben, a Rákóczi út-Nagykörút kereszteződés kapacitásának megfelelően engedi a kocsisort. Ez a CFMU. Aki meg elmegy a rakpartra, és kerülő úton megy a Keletihez, az meg az elterelt járat. Így a Rákóczi is járható marad és a forgalom is halad, egyenletesebben oszlik a tömeg, nem áll be a Korvinnál a kereszteződés. Aki meg beáll a kereszteződésbe a pirosnál, további késéseket, gondot okozva a forgalom folyamatosságának fentartásában, az meg az a járató, aki szarik bele a flow-ba és elindul slot-time nélkül. Ezek általában, ha észreveszik, fel vannak jelentve.)
szasza_hungary Creative Commons License 2000.07.10 0 0 18
Kedves Ahoj Poplacsek!

már megint hajtómű hibára a PHP gépére gondoltam, ami ma, hétfőn 8 órás késéssel indult Törökországba - ismét TU-154-es és a közpső turbinája ment tönkre - hirek szerint.

Nem tudom, hogy a tegnapi gépcsere miért volt, de az röhejes, ami a MALÉVnél mostanában van.

Törölt nick Creative Commons License 2000.07.10 0 0 17
azt, hogy borítékoltam előre, hogy "szarok a TU154-esek, le kell cserélni" lesz a tanulság, ezen szórakozva, na meg a hülyének nézésünkön bosszankodva néztem én is ezeket a híreket tegnap

ugyanis nem "ismét" lett hajtómű hiba, a múltkor "futómű hiba" volt, már amennyire a futómű ki nem engedését annak lehet venni

a tévében emlegetett "mostanában több eset" pedig kettő, amiből az egyik igencsak pilótahiba gyanús, a másikról pedig semmit sem tudunk, mert nem kötötték az orrunkra

azt is el tudnám képzelni, hogy kell a műszaki ürügy a gépcseréhez

Előzmény: szasza_hungary (16)
szasza_hungary Creative Commons License 2000.07.10 0 0 16
Most olvastam, hogy vasárnap egy Malév Tu154-es ismét hajtómű hiba miatt nem indult el Rodoszra - 9 órás késéssel egy 737-es ment el.

Ehhez mit szóltok??

a Hettita Creative Commons License 2000.07.10 0 0 15
Hi!

Nem tudja valaki, mi volt a gép lasjtromjele?

Törölt nick Creative Commons License 2000.07.07 0 0 14
ment
Előzmény: A GTV-s (13)
A GTV-s Creative Commons License 2000.07.07 0 0 13
Ahoj Poplacsek!
Ki vagy? írj a mélemre
GB
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.05 0 0 12
de igenis megvetette, inkább elhozta, hogy mi járjunk a végére :-)
Előzmény: Herold (11)
Herold Creative Commons License 2000.07.05 0 0 11
Véletlenül nem Kapitánynak hívták a kapitányt? Állítólag nem vetette meg a szeszt...
Előzmény: Törölt nick (7)
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.05 0 0 9
(gondolom koporsót)
Előzmény: Herold (6)
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.05 0 0 7
kérlek

májer jelenti nagyarc menő csávó

most meg alátámasztok: rövid 1 éves tapasztalataim alapján engedd meg, hogy kiemeljek 1 gyöngyszemet
1990 nyara, málev jön haza, én a radar előtt, málev kér süllyedést, mond neki tartani flájtlevel, forgalmi okok
szembe ezer gép átrepül/indul
felszálló lufthansa majdnem-összeütközést jelent
kiderül, málev mégis úgy gondolta, elsüllyed
nem volt jó döntés
mondja rádióba: ugye nem lesz balhé, vegyük már ki a jelentésből
öreg irányító (PA) bólint, málev pilóta szívéről nagy kő le
egy órán belül ferihegyről pilótatáskányi hálaviszki személyesen behoz

Előzmény: fakezu (5)
Herold Creative Commons License 2000.07.05 0 0 6
májer ... major ... mayor (polgármester), tágabb értelemben főnök stb. (?)

botfülű ... bocs, fakezű: :)) akkor mit alkalmaznak hab helyett, ha hasra kell letenni a madarat?

Herold Creative Commons License 2000.07.05 0 0 4
Nem. Akkor szól a toronynak, hogy öntsék fel a betont habbal és arra száll le.
Előzmény: Törölt nick (2)
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.05 0 0 3
nem rossz, de szerintem az még királyabb, ha leszállás előtt kiengedi a futóművet (ha már drága pénzért bele van építve a gépbe)

eredeti szakmám szerint légiforg. ir. vagyok, tapasztalataim szerint a málev pilóták néha nagyobb májerok bírnak lenni, mint amekkora a fegyelmük - persze ebben az országban ez nem kizárólag az ő tulajdonságuk, ez van

Előzmény: Törölt nick (2)
Herold Creative Commons License 2000.07.05 0 0 1
Nehogy már nekikezdjen a leszálláshoz a pilóta, amíg nincs kinn az összes futómű! Ilyen nincs! Gondoljátok, hogy elkezdi a leszállást, mondván, "közben majd csak kijön az a fránya kerék"?
Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy elfelejtették kirakni és akkor jutott eszükbe, mikor már majdnem lenn volt a gép. De a vizsgálat úgyis kideríti, szerintem 95 %, hogy elfelejtkeztek róla.
Csokis Creative Commons License 2000.07.05 0 0 0
Megy ez mar a Repuloszerencsetlensegek topicban is, ahol szakertok is vannak. Meg tovabbi 0 topic kene ennek. :-)
kedd Creative Commons License 2000.07.05 0 0 topiknyitó
Thesalonikiban majdnem leperecelt egy malev gep, allitolag mar a kifutopalyat surolta. A pilota bravurja volt, h nem lett tragedia, vagy a pilota b*szott el valamit, h majdnem az lett?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!