Ahogy az oroszokat ismerem, ők
nem szaroztak volna itt a szakértéssel:
fúrtak volna és kész. Ja, hogy akkor mire költene el
a mi kedvenc főpolgármesterünk 3 milliárdot? Ja.
mindig jokat rohogok amikor egy zsidozo zsido, egy kommunistazo mszmp tag probal beszolni. egy polgar a te helyedbe mar magabazarkozna a szegyenebe es elveszitene a kulcsot.. te meg itt egeted magad...
a lenyeget nem latjatok...
az pedig az orosz melo szinvonala es megbizhatosaga.
szarerhugyert csak ilyen mindoseget is fogsz kapni.. Megbocsass, nem ismered az üzleti menetet. Ez már nem szocreál, hanem kapitalizmus. Tehát:
1. Az orosz kormany lerakja a pénzt egy nyugati bankban.
2. Megbizza az orosz cégeket a kivitelezéssel.
3. A magyarok átveszik az elkeszült munkát.
4. Az átvétel után a nyugati bank kifizeti a munka ellenerteket az orosz cegnek.
Bankgarancia eseten ugyenez:
1. Megnyitjak a garanciat.
... lemegy a munka
- ha nincs meg rendben, lehivjuk a garanciat.
Nagy beruházás (tízszer annyit akarnak elkölteni!), nagyot lehet lenyúlni...
Ha nem erről van szó, miért ez a hiszti? Pontosan erröl van szo. Azert nem kellett az orosz verzio, mert abbol NAM lehetett volna semmit (vagy csak nagyon keveset) lenyulni, mert a penz (cash) es a szerzodesek zöme nem ment volna keresztül a kezükön.
Ha szar van az M3-assal, arra van külön topic, ott küzdj, plíz.
Indoklás:
Ha Orbán hülye, tessék megmondani.
Ha Demszky hülye, tessék megmondani.
De Demszky hülyesegere nem erv, hogy Orbán is az, mint ahogy forditottan sem.
Tehat kerdes: milyen erdeke füzödött Demszkynek (es az SZDSZ-nek) a beruhazas megakadalyozasahoz?
Ne is várd, hogy egy hitgyülis droid észérvekkel operáljon. Németh Sándor módszeresen kiirtja belôlük az agysejteket. Ezért sem olvashatsz Arieltôl soha egyetlen épkézláb érvet. Hiába, megindult az elhülyülés útján…
Most néztem meg az Aktuális-ban, ahogy Demszky sápadtan az idegtől, időnként rémes vicsorgó mosolyával lázasan óvta a mundért. Ha figyelmen kívül hagyom is, amit az arcán láttam:
1.ismételten megpróbált csúsztatni, hiszen nem azt a 2.metró hosszabbítást kritizálta, amit mostanában javasol a kormány, hanem a négy évvel előtti tervalternatívát.
2.egyéb módon is megpróbált kitérni az érdemi eszmecsere elől: a döntés már megszületett, neki inkább a pénzügyminiszterrel van beszélnivalója stb.
Na most, ha hozzáveszem azt a lázas gyorsaságot, amivel a fővárosi közgyűlés a közl.miniszter javaslata után egy-két napon belül máris döntött, hogy ŐK IGENIS A 4-ES METRÓT ÉPÍTIK MEG, ahelyett, hogy aszongyák: jól van, mi már nyeregben vagyunk, hiszen a bíróság nekünk ítélt, beszélgessünk csak... szóval csak nem attól félnek, hogy kiderül, tényleg sokkal okosabban is meg lehet csinálni ezt az ügyet?
Mi is a problémám?
Az, hogy Demszkyék az én pénzemből /is/ gazdálkodnak, és qrvára nem tetszik, hogy presztízsből és erőből akarják megoldani a MI közlekedési gondjainkat. Vagy nem is azt? Csak az ő bulijuk ez már? Én csak fizessem be az iparűzési adót, meg ugye az SZJA-hányad is megy hozzájuk bőven...
Nagy beruházás (tízszer annyit akarnak elkölteni!), nagyot lehet lenyúlni...
Ha nem erről van szó, miért ez a hiszti?
az m3 parhuzam...nem arrol irtam.
a lenyeget nem latjatok...
az pedig az orosz melo szinvonala es megbizhatosaga.
szarerhugyert csak ilyen mindoseget is fogsz kapni..
ha egy csodeljaras alatt levo ceggel epitteti az m3-ast, akkor egy becsodolt orszag nem fizetett munkaerejevel is lehet metrot epiteni..
igaz, lehet hogy bedoglott cementtel csinaljak az alagutat es felenel elfogy a penzuk es lesz egy dunagodor is, de ennel jobb indok sajnos most nincs fideszeknel, hogy fikazni lehessen demszkyt....
A finanszírozás kapcsán a kormány megvizsgálja annak a lehetoségét és célszeruségét is, hogy a projekt, illetve annak egy része
az Oroszországgal szemben fennálló követeléseink terhére valósuljon meg. Itt csak zárójelben szeretném megjegyezni, hogy az
alagút építésére vállalnának az oroszok megfelelo fedezetet és munkát; ennek viszont a háromszorosát kellene még hozzátenni
az egyéb munkákból, hogy ez végül is ténylegesen megépüljön. Tehát nem olyan egyszeru pénzügyi kérdésrol van szó.
A fentiek alapján is megállapítható, hogy az adott kérdéskörben jelenleg rendkívül intenzív elokészíto jellegu háttérmunka folyik.
Reálisan azzal számolhatunk, hogy a feltételek részletes ismeretében a végleges fovárosi önkormányzati és kormányzati döntést
'96 oszén lehet meghozni. Pozitív döntés esetén az új pályázat a kialakított feltételek ismeretében '97-ben lenne kiírható, és az
építkezés ebbol fakadóan - mai ismereteink szerint - leghamarabb '98 végén kezdheto meg.
SASVÁRI SZILÁRD (Fidesz): Köszönöm szépen. Tisztelt Ház! Szeretném a következokre felhívni a figyelmüket:
Ha figyelemmel követték az interpellációmat, abban az a kérdés szerepelt, hogy elsosorban azért kell odafigyelni most a
dél-budai metró ügyére, nemcsak azért, mert kell a dél-budai metró, hanem azért, mert van egyfajta olyan pénzügyi lehetoség,
aminek kapcsán a rákospalotai-dél-budai metróvonal alagútját ingyen megépítenék az oroszok az államadósságuk ellenében. Itt
tehát arról van szó, hogy '96 folyamán lejár az orosz államadósság határideje! Ha a magyar kormány most azon gondolkozik
oszig, hogy vajon figyelembe veszi-e azt, hogy az oroszokat bevonja ebbe a beruházásba vagy sem, itt az még nem hangzott el,
hogyha ezt nem veszik figyelembe, akkor mi történik az orosz államadóssággal - márpedig a határido lejár! Nincs semmiféle
olyan, a közvélemény elé tárt adat, információ vagy tény, ami alapján megnyugtatóan lehetne ezzel kapcsolatban állást foglalni.
........
A főpolgármesternek arról a megjegyzéséről, hogy Oroszország nem tudott nemzetközi
bankgaranciát felmutatni, Vitalij Jefimov leszögezte: az orosz állami fegyverkereskedő cég, a Roszvooruzsényije 1,2 milliárd dollár értékben szállított korábban a magyar kormánynak, s anélkül, hogy egy bankszámlára letették volna a pénzt. Semmilyen kifogás nem merült föl a teljesítéssel kapcsolatban. Ettől függetlenül reálisnak tekinthető a magyar fél azon kívánsága, hogy valamilyen európai bankban letegyék a projekt finanszírozásához szükséges pénzt, ami ellen az orosz fél nem ellenkezett volna. Hivatalos kérést azonban nem juttatott el hozzájuk a főváros. A nemzetközi kapcsolatokban, különösen ha pénzügyi kérdésekről esik szó, a beszélgetésen túl levélben kell megerősíteni a szándékokat, attól válnak hivatalossá - tette hozzá Jefimov. A metróépítést az oroszok első pillanattól kezdve "presztízsberuházásként" kezelték. Kormányszinten foglalkoztak a kérdéssel, az akkori orosz gazdasági miniszter többször iderepült emiatt, s nagyon sajnálják, hogy a beruházás a főváros elutasítása miatt meghiúsult.
Egyértelmű, hogy Demszky Gábor miatt nem épült és épül a mai napig a 4-es ,metró. Számomra csak az nem világos, hogy a TV2 miért nem ezen lovagol immár évek óta. (Még a végén kiderítik, hogy Pintér Sándor az oka ennek is azzal a szerencsétlen ábrázatjával. Nem lepődnék meg, ha ez előbb utóbb hír, sőt TÉNY lenne.) Miért nem mondják el azt, hogy Demszky Gábornak köszönhető, hogy több milliárd forintba kerül a magyar adófizetőknek az, amit az oroszok az államadósság fejében megépítettek volna.
Demszky már megint hazudik, meg lehet kérdezni Ivan Aboimovot, az akkori orosz nagykövetet, hogy Demszky kézzel-lábbal ellenezte a metróépítést.
A kormány a mai ülésen foglalkozott a kialakult helyzettel és tényezokkel. Megállapította: egyrészt nincs
még kész a megvalósíthatósági tanulmány, amely pontosan rögzítené a metróberuházás nyomvonalát,
muszaki tartalmát és ebbol következoen pontosabban meghatározná a költségeit. A költségeket becslése
azzal az eredménnyel járt, hogy az orosz államadósság terhére - az orosz ajánlat elfogadása esetén - a
költségeknek mintegy 40 százalékát lehetne finanszírozni. 50 százalékára hitelt kellene felvenni és mintegy
10 százalékot kellene a Fovárosi Önkormányzatnak vagy a központi költségvetésnek, illetve a kettonek
együtt vállalnia. A külso hitelfelvétel pénzügyi feltételeit nem sikerült ez alatt az idoszak alatt tisztázni.
Nem sikerült azt sem tisztázni, hogy a Fovárosi Önkormányzat milyen mértékben vállalkozna a terhek
viselésére. Ez a 10 százalék, 15 éves futamidot feltételezve, mintegy 50 milliárd forint lenne. Ez
természetesen komoly tehertétel.
- A főváros azért mondott nemet az ajánlatra, mert Oroszország nem tudott nemzetközi bankgaranciát felmutatni. Az akkori
orosz nagykövet is elismerte nekem fizetésképtelenségüket - jelentette ki Demszky Gábor. Mint ismeretes, az orosz
államadósság hasznosítása során az orosz kormány fizette volna azt az orosz kivitelezőt, ami a metróépítés munkálataiban részt
vesz. Vagyis Oroszország úgy törlesztette volna adósságát, hogy saját vállalatának ad munkát, Budapesten pedig az állami
büdzsé megterhelése nélkül épült volna meg a földalatti. Miért változott meg a korábban deklarált orosz álláspont? - tettük fel a
kérdést Ivan Aboimovnak, Magyarország volt orosz nagykövetének, aki jelenleg kijevi orosz nagykövet. Hivatalos válaszát a
budapesti orosz kereskedelmi képviselet vezetőjén, Vitalij Jefimovon keresztül juttatta el hozzánk.
Ivan Aboimov rendkívül indulatos lett amiatt, hogy Demszky megrágalmazta és visszaél a nevével - fogalmazott Jefimov. Mint
mondta, éppen ő volt annak kezdeményezője, hogy az adósság terhére épüljön metró Budapesten, s ennek érdekében sok
erőfeszítést tett. Aboimov válaszában megfogalmazta, hogy az oroszok által megépített metró nagyjából a felébe került volna
annak, mint ahogyan a főváros akarja kivitelezni. A külföldi hitelek sem olcsók, amelyeket ráadásul vissza is kell fizetni. Az
orosz ajánlatban 650 millió (adósság)dollárért vállalták a kivitelezést, amelyben az is szerepelt, hogy az elvégzendő munkák
harminc százalékát magyar cégek kapják meg. Ez még előnyösebbé tette volna az építkezést.
Érdekes. Ez most új variáció. Demszky szerint azért nem fogadtuk el az orosz ajánlatot, mert nem volt bankgaranciájuk. (Igaz, nem is kértük, mint tudjuk az orosz nagykövettől).
A Nádor 98 Rt sokkal megbízhatóbb volt. Nekik oda lehetett adni az orosz államadósság behajtását !!
Az ize, az allamadossagot nem kell ize megoldani, ize, ne is fussanak neki a kifizetesnek, ize, mer közben meg mi lesz azzal a >azok a diszno jobboldaliak tönkretettek az orosz piacokat< dumankkal! Meg a vegen lebuktunk vóna!
Medgyessy: "Sokan óvtak bennünket, és azt mondták, az orosz vállalatok nem megbízhatók. Elkezdik a munkát, majd abbahagyják. Annál katasztrofálisabb dolog nem történhetett volna, mintha egy félbemaradt munkát mással kellett volna elkészíttetni."
Kedves Medgyessy elvtárs, ezt 89 előtt vagy 89 után mondták, na és kik mondták, csak nem a csecsen szakadárok? Olyanok ezek az oroszok, mint Demszky és csapata: elkezdenék a munkát, majdcsak valaki befejezi. (Csak nem a Demszky mondta, hogy az oroszok olyanok, amilyenek, merakkómár értem.)
Az oroszok államadósság fejében megépítették volna a metrót?
Részlet egy Medgyessy Péterrel készült interjúból
"– A Horn-kormány részéről ön mint pénzügyminiszter írta alá a sokat vitatott
Dél-Buda–Rákospalota (DBR) metróvonal építéséhez szükséges hitel első részletéről
szóló szerződést az Európai Beruházási Bankkal (EIB), holott az oroszok államadósság
fejében megépítették volna a metrót. Ez nem politikai döntés volt?
– Megvizsgáltuk a lehetőségeket. Két probléma merült fel. Bizonytalan volt, hogy a kivitelező
vállalat milyen gazdasági háttérrel rendelkezik. Sokan óvtak bennünket, és azt mondták, az
orosz vállalatok nem megbízhatók. Elkezdik a munkát, majd abbahagyják. Annál
katasztrofálisabb dolog nem történhetett volna, mintha egy félbemaradt munkát mással kellett
volna elkészíttetni. A másik, hogy igazán kezelhető
javaslatot nem kaptunk az oroszok részéről, nem volt megvalósítható elgondolás.
– A hitelfelvétel viszont a fővárosi közlekedési bérletek és jegyek árának inflációt meghaladó
mértékű emelését eredményezte volna.
– Sehol a világon nem lehet megoldani a tömegközlekedést városi és állami támogatás nélkül,
szemben a vasúttal, ahol viszont megvalósítható a finanszírozás nélküli működés. A városi
közlekedésben a kérdés az, hogy milyenek a támogatás arányai. Visszatérve
Franciaországra, ott is komoly problémát jelent, hogy mekkora részt vállaljon a támogatás
mértékéből a főváros és mekkorát a kormány."