Amikor még a BKK-ban tervezték a Rákóczi úti villamos visszaállításának a lehetőségét, meg lett vizsgálva a dolog, az korábban is tudott volt, hogy a hídszerkezetre közvetlenül hegesztett alacsony sínek kerültek beépítésre, ami nagyon nem tett jót a hídnak.
A vizsgálat azt hozta ki, hogy gyakorlatilag a teljes hídpálya szerkezetet le kellett volna bontani, újat építeni, amire ahogyan topiktárs utalt rendes vágányokat és megfelelő sínrögzítéseket lehetne tenni, és plusz kábelt kellett volna beépíteni.
Azóta a híd tartalék terhét (hülyén hangzik, de így hívják, azt a terhet, amivel még mindenféle beavatkozás nélkül lehetett emelni annak terhelését) felhasználták a távhővezetékekkel, amiket azóta a hídra ráépítettek.
Nekem sajnos ez most kimaradt, mivel az utolsó körben, Kamara felé menet elromlott a jármű - én meg befelé irányban készültem rá felszállni a Rózsavölgyben...:(
Légy erős: nem a "fél hidat", hanem az egész hidat kell átépíteni: a jelenlegi hídpálya-szerkezet (ortotróp pályalemez) megrepedezett, hegesztéssel javították ugyan, de több terhelést (az eredetinél magasabb sínszerkezetet és leerősítést, és ezzel azonos vastagságú útpálya-burkolatot nem bír el: tehát az egész pályalemezt erősebbre kell cserélni, ekkor viszont a jelenlegi kábelek már nem bírják el a terhelést, tehát még egy kábelt be kell fűzni (szerencsére megvan a második kábel helye), azaz teljesen újjá kell építeni a hidat.
Igaz, nemrégiben a Margit-híddal is hasonló hídszerkezet-csere történt.
Tegnap egy pillanatra láttam Budapesten a Könyves Kálmán körúton egy régi síndöcögényt. Egy szem kis kocsi, tök cuki volt a hatalmas CAF-ok és tripla Tatrak között. A száma valami 2500 körüli volt, és líra áramszedője volt. Ezek alapján a 2624-es számút találtam a neten, gondolom akkor az volt. Halál jól nézett ki a modern forgalomban. Büszkén döcögött a Rákóczi híd felé.
A Völgy utca helyett anno két megálló volt, Nyéki út, illetve Ötvös János utca néven, az ezredforduló körüli nagyfelújítás során kerültek összevonásra.
Amikor azon a zöldterületen a Fő tér előtt nem sokkal kb. a Nyírpalota út 25 számmal szemben az üzemanyagtöltő állmást 2015-ben felszámolták, akkor egy füves zöldterület keletkezett a helyén.
A helyi lakosok annyira megszerették, hogy 2018-ban egy szép nagy parkolót építettek oda, ahol egyébként konkrétan az út két oldalán 6 merőleges parkolósáv volt a szervizúton a házak előtt.
A Vásárcsarnoknál pedig 2014-ben kezdett kinőni egy parkoló a zöldterületen a főpálya két iránya között egy több mint 150 méter hosszú szakaszon, az sem nagyon zavarta az ottlakókat.
Persze szerencsére egyik esetben sem kellett meglévő fákat kivágni, cserébe kis híján közel 100 új parkolóhely létesült, gyakorlatilag 4 éven belül.
Az ott lakók nem a fákat féltik, hanem a parkolóhelyeiket, a fára csak lehet hivatkozni, és el lehet adni ezzel a tiltakozást, hogy az jó ügy, ha azok a fák megmaradnak.
Ha az álmodott metronak is 400 méterenként lesz megállója, akkor azt értük el, hogy a föld alatt tudja (+400 milliárd forintért) azt amit ma a buszok is tudnak a felszínen.
Nem gondoltam, hogy sokaknak ilyen rövid a memória hisz itt ezen a topicon akkor (5-6 éve??) kitárgyaltuk, hogy mi az Újpalotaiak legnagyobb fájdalma.
Azért is villamos ellenesek mert féltik, sajnálják az Apolló utcától a Szentmihályi útig a két útpálya közötti kb. 1300 méter hosszú, 6-10 méter széles zöld területet a két fasorral.
Ugyanis azt a területet valóban a metro vonalnak hagyták üresen 40 évvel ezelőtt.
De 40 év alatt megnőttek a fák és a bokrok, valóban iciri zöld területet lett belőle.
Úgy jártak mint a Hamzsabégi útnál, ahol a Hungária krt befejező nyomvonalán amikor elbontották az építőipari fabarakokat hagyták, hogy a FŐKERT beültesse és játszó tereket építsen oda.
Mire 40 év múlva lett pénz a gyűrű befejezésére a lakók már ellenálltak, mert már zöld ligetes lett az egész.
Talán nem az átszállás miatt, hanem a Staion miatt. A Stadion az M2-től 550m-re van, a Thököly - Stefánia kereszteződéstől 440m-re. A Thököly - Stefánia kereszteződés a Hungáriától 480m-re. A Dózsa Gy. - Thököly a Stadiontól 520m-re. A A Dózsa Gy. - Thököly a Hungáriától 1100m-re, a Keletitől 620m-re.
Nem biztos, hogy szerencsés moszkvai vagy bukaresti típusú metrót építeni 1.5-2 km-es állomástávolságokkal, ami pont a hálózati szerepet lövi ki a vonal alól...
"Ellenben kimaradt a Dózsa György út és a Róna utca."
A Dózsa György úti megálló, mint hálózati elem, miben adna többet, ha lenne? Át lehetne szállni a 30-as buszra. Amire a Keletinél is. Kihagyható.
Róna utca: egyetlen átszállást veszítenénk el ott is, ha elmaradna: a 82-es trolibuszt. Nem nagy ügy. Kihagyható.
"Újpalotán nem vagyok ismerős, de ha ott is hasonlóan elnagyoltan számolgattál, akkor lehet még 1-2 plusz..."
Legfeljebb a Molnár Viktor utca. De azt - megfelelő elhelyezés esetén - az Újpalota vasútállomás megálló elfogadhatóan tudná pótolni.
Ne csináljuk már itt is (mint az M4 meglévő szakaszán) egymástól 200-250 méterre megállókat, amelyek nem tudnak annyit hozzátenni a kapcsolatokhoz, a "hálózati szerephez", amennyivel többe kerülne az egész! Az Újpalota-Keleti tengelyen így is, úgy is meg kell tartani egy(!), nem túl ritka (mondjuk 7-8 percenként* közlekedő) buszjáratot, ami megállhat "minden bokornál". A metrónak inkább a mai gyors (E végű) buszok megállási rendjét kell követnie, de méginkább a mai 7E megállóit. A többi (8E, 133E) nem igazán tölti be a gyorsjáratok szerepét (itt sem).
* Természetesen a Thököly út belső szakaszán a mai 5-ös mellett...
"Meg kell továbbá említeni, ha esetleg metrót építenének Újpalotára, azzal párhuzamosan a parkolóhelyek számát is drasztikusan meg kellene emelni, ez nem kérdés: közelben az M0 és M3 autópályák, nem kis gépjármű forgalommal. Szerintem vonzó alternatíva lehetne a metró, ha a kocsit le lehetne parkolni a metróvégállomásnál."
Parkolóhelynek, P+R (ingyenes!) parkolóhelyeknek rengeteg hely van a Pólus Center és az Asia Center közötti részen a Szentmihályi út mellett. Senkit nem zavarna ott egy 6-8-10 hektáros placc, akár emeletes (könnyűszerkezetes?) kivitelben, nem horribilis építési költségen...
Az újpalotai villamossal semmivel nem vagyunk beljebb.
Ha a Keletiig építjük ki, akkor elköltöttünk egy raklap pénzt valamire, ami kevesebbet tud, mint a mai buszos kapcsolat.
Ha továbbépítjük, akkor hová? A Blahára? Ott nincs hely egy értelmes végpontnak, az Astoriánál még kevésbé, ha át akarjuk vinni az Erzsébet hídon, akkor át kell építeni a fél hidat, és még mindig csak Buda szélén vagyunk, onnan vagy a Széll Kálmánra lehet továbbvinni (vagy a Szent János kórházhoz, esetleg Hűvösvölgybe), az ellenkező irányba meg a Móriczhoz.
Jó lett volna, ha egyfelől nem write only üzemmódba kapcsoltál volna, másfelől pedig figyelmesen olvastál volna, mert akkor kiderült volna, hogy, éppen azt nehezményeztem, hogy a BAVS-ben a városon belüli hálózathoz való kapcsolatok megadásánál nem a jó megoldás felé ment a gondolkodás, vagyis a vasút és a metró közötti kapcsolatot úgy kívánta megadni, hogy majd a 2-es metró meglévő alagútjai által meghatározott felesleges és rossz kompromisszumok árán Törökőrnél tervezte ezt a kapcsolatot, annak minden hátrányával, míg a serpenyő másik oldalán szinte semmi előnnyel, mindezt teljesen szubjektív berögződés miatt.