Keresés

Részletes keresés

nemeza Creative Commons License 1 napja 0 0 179143

Köszönöm a részles választ!

Előzmény: Il Leone (179141)
Il Leone Creative Commons License 2 napja 0 3 179141

Amikor még a BKK-ban tervezték a Rákóczi úti villamos visszaállításának a lehetőségét, meg lett vizsgálva a dolog, az korábban is tudott volt, hogy a hídszerkezetre közvetlenül hegesztett alacsony sínek kerültek beépítésre, ami nagyon nem tett jót a hídnak.

 

A vizsgálat azt hozta ki, hogy gyakorlatilag a teljes hídpálya szerkezetet le kellett volna bontani, újat építeni, amire ahogyan topiktárs utalt rendes vágányokat és megfelelő sínrögzítéseket lehetne tenni, és plusz kábelt kellett volna beépíteni.

 

Azóta a híd tartalék terhét (hülyén hangzik, de így hívják, azt a terhet, amivel még mindenféle beavatkozás nélkül lehetett emelni annak terhelését) felhasználták a távhővezetékekkel, amiket azóta a hídra ráépítettek.

Előzmény: nemeza (179140)
nemeza Creative Commons License 2 napja 0 0 179140

 Oh pardon, elnézést! A kábelt nem is értettem teljesen.

Btw ez ottani mérésekből / korábbi felújítás / feltárás alapján jövő infó?

Előzmény: r1232 (179138)
timetable Creative Commons License 2 napja 0 0 179139

Köszönöm a bepillantás lehetőségét az eseménybe!

Nekem sajnos ez most kimaradt, mivel az utolsó körben, Kamara felé menet elromlott a jármű - én meg befelé irányban készültem rá felszállni a Rózsavölgyben...:(

Előzmény: 219 CLH-690 (179135)
r1232 Creative Commons License 2 napja 0 0 179138

Az Erzsébet-hídról van szó.

Előzmény: nemeza (179137)
nemeza Creative Commons License 2 napja 0 0 179137

Ez lett a mérések konklúzioja?

Előzmény: kihúzóvágány (179134)
Il Leone Creative Commons License 2 napja 0 0 179136

Plusz kell még egy teljesen új Astoria gyalogos-aluljáró.

Előzmény: kihúzóvágány (179134)
219 CLH-690 Creative Commons License 2 napja 0 1 179135

Feltöltöttem egy tegnapi videót az N41-esről: https://www.youtube.com/watch?v=nRJQhsU_ug0 Érdeklődőket örömmel várok.

kihúzóvágány Creative Commons License 2 napja 0 3 179134

Légy erős: nem a "fél hidat", hanem az egész hidat kell átépíteni: a jelenlegi hídpálya-szerkezet (ortotróp pályalemez) megrepedezett, hegesztéssel javították ugyan, de több terhelést (az eredetinél magasabb sínszerkezetet és leerősítést, és ezzel azonos vastagságú útpálya-burkolatot nem bír el: tehát az egész pályalemezt erősebbre kell cserélni, ekkor viszont a jelenlegi kábelek már nem bírják el a terhelést, tehát még egy kábelt be kell fűzni (szerencsére megvan a második kábel helye), azaz teljesen újjá kell építeni a hidat. 

Igaz, nemrégiben a Margit-híddal is hasonló hídszerkezet-csere történt.

Előzmény: Gordon Zsigmond (179113)
heted7 Creative Commons License 3 napja 0 3 179133

Tegnap egy pillanatra láttam Budapesten a Könyves Kálmán körúton egy régi síndöcögényt. Egy szem kis kocsi, tök cuki volt a hatalmas CAF-ok és tripla Tatrak között. A száma valami 2500 körüli volt, és líra áramszedője volt. Ezek alapján a 2624-es számút találtam a neten, gondolom akkor az volt. Halál jól nézett ki a modern forgalomban. Büszkén döcögött a Rákóczi híd felé.

John Howard Creative Commons License 3 napja 0 8 179132

Szerintem témánál vagyunk. Az újpalotai villamos (=sárga síndöcögény) vs. metró a téma; vastagon ontopic...

Előzmény: Utasbiztonsági Ellenőrzés (179121)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 napja 0 0 179131

Ha olyan helyen haladunk, ahol egy megállónak nem lenne érdemi szerepe, építsünk egyet l'art pour l'art...?

Előzmény: rezgaras (179130)
rezgaras Creative Commons License 3 napja 0 2 179130

Nem ez volt a kérdés. Ez bemutatja, hogy villamoson is van nagyobb megálló távolság, mint a metrón.

Előzmény: Gordon Zsigmond (179128)
timetable Creative Commons License 3 napja 0 2 179129

A Völgy utca helyett anno két megálló volt, Nyéki út, illetve Ötvös János utca néven, az ezredforduló körüli nagyfelújítás során kerültek összevonásra.

Előzmény: Gordon Zsigmond (179128)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 napja 0 0 179128

A Völgy és a Vadaskerti között nagyjából nincs semmi, a Nyéki utcát leszámítva még keresztező út sincs.

A rágyaloglási távolság a legrosszabb esetben 345 méter.

Előzmény: rezgaras (179120)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 napja -3 3 179127

Jah, csak közben ott a Duna is...

 

Mondjuk egy megálló nem ártana az Árpád híd közepén, a szigeti bejárónál, ahogy anno a 33-as villamosnak volt is.

Előzmény: TWdoktor (179123)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 179126

Ez így van.

Ezért is lett népszerű*** a villamos helyett a BRT rendszerű trolibusz ötlete Újpalotán.

 

*** = A dolgot árnyalja hogy amikor rákérdeztem a lelkes támogatókra, alig tudtak valamit a BRT rendszerről.

Pedig még előadást is hallgattak róla.

 

Annyi maradt meg nekik összesen, hogy olcsóbb és megmaradnak a fák.

 

 

 

 

Előzmény: Il Leone (179122)
TWdoktor Creative Commons License 3 napja 0 1 179123

Szentlélek tér-Népfürdő utca: 1 km.

Előzmény: rezgaras (179120)
Il Leone Creative Commons License 4 napja 0 13 179122

Azért ezt árnyaljuk már nem is olyan kicsit.

 

Amikor azon a zöldterületen a Fő tér előtt nem sokkal kb. a Nyírpalota út 25 számmal szemben az üzemanyagtöltő állmást 2015-ben felszámolták, akkor egy füves zöldterület keletkezett a helyén.

A helyi lakosok annyira megszerették, hogy 2018-ban egy szép nagy parkolót építettek oda, ahol egyébként konkrétan az út két oldalán 6 merőleges parkolósáv volt a szervizúton a házak előtt.

 

A Vásárcsarnoknál pedig 2014-ben kezdett kinőni egy parkoló a zöldterületen a főpálya két iránya között egy több mint 150 méter hosszú szakaszon, az sem nagyon zavarta az ottlakókat.

 

Persze szerencsére egyik esetben sem kellett meglévő fákat kivágni, cserébe kis híján közel 100 új parkolóhely létesült, gyakorlatilag 4 éven belül.

 

Az ott lakók nem a fákat féltik, hanem a parkolóhelyeiket, a fára csak lehet hivatkozni, és el lehet adni ezzel a tiltakozást, hogy az jó ügy, ha azok a fák megmaradnak.

 

Előzmény: trizs77 (179119)
Utasbiztonsági Ellenőrzés Creative Commons License 4 napja -11 0 179121

Kérem, hogy térjünk vissza a topic témájához! Köszönöm. 

rezgaras Creative Commons License 4 napja 0 1 179120

Egyetértek. De azért a másik véglet sem OK. Kálvin tér -  Fővám tér 420m,  Móricz - Újbuda 360m. Villamoson Vögy u. - Vadaskerti 690m.

Előzmény: Gordon Zsigmond (179117)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 6 179119

Ha az álmodott metronak is 400 méterenként lesz megállója, akkor azt értük el, hogy a föld alatt tudja (+400 milliárd forintért) azt amit ma a buszok is tudnak a felszínen.

 

Nem gondoltam, hogy sokaknak ilyen rövid a memória hisz itt ezen a topicon akkor (5-6 éve??) kitárgyaltuk, hogy mi az Újpalotaiak legnagyobb fájdalma.

 

Azért is villamos ellenesek mert féltik, sajnálják az Apolló utcától a Szentmihályi útig a két útpálya közötti kb. 1300 méter hosszú, 6-10 méter széles zöld területet a két fasorral.

Ugyanis azt a területet valóban a metro vonalnak hagyták üresen 40 évvel ezelőtt.

De 40 év alatt megnőttek a fák és a bokrok, valóban iciri zöld területet lett belőle.

 

Úgy jártak mint a Hamzsabégi útnál, ahol a Hungária krt befejező nyomvonalán amikor elbontották az építőipari fabarakokat hagyták, hogy a FŐKERT beültesse és játszó tereket építsen oda.

Mire 40 év múlva lett pénz a gyűrű befejezésére a lakók már ellenálltak, mert már zöld ligetes lett az egész.

 

Itt is így lett.

 

rezgaras Creative Commons License 4 napja -3 0 179118

Talán nem az átszállás miatt, hanem a Staion miatt. A Stadion az M2-től 550m-re van, a Thököly - Stefánia kereszteződéstől 440m-re. A Thököly - Stefánia kereszteződés a Hungáriától 480m-re. A Dózsa Gy. - Thököly a Stadiontól 520m-re. A A Dózsa Gy. - Thököly a Hungáriától 1100m-re,  a Keletitől 620m-re.

Előzmény: John Howard (179116)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 4 napja -8 1 179117

Nem biztos, hogy szerencsés moszkvai vagy bukaresti típusú metrót építeni 1.5-2 km-es állomástávolságokkal, ami pont a hálózati szerepet lövi ki a vonal alól...

Előzmény: John Howard (179116)
John Howard Creative Commons License 4 napja 0 8 179116

"Ellenben kimaradt a Dózsa György út és a Róna utca."

 

A Dózsa György úti megálló, mint hálózati elem, miben adna többet, ha lenne? Át lehetne szállni a 30-as buszra. Amire a Keletinél is. Kihagyható.

 

Róna utca: egyetlen átszállást veszítenénk el ott is, ha elmaradna: a 82-es trolibuszt. Nem nagy ügy. Kihagyható.

 

"Újpalotán nem vagyok ismerős, de ha ott is hasonlóan elnagyoltan számolgattál, akkor lehet még 1-2 plusz..."

 

Legfeljebb a Molnár Viktor utca. De azt - megfelelő elhelyezés esetén - az Újpalota vasútállomás megálló elfogadhatóan tudná pótolni.

 

Ne csináljuk már itt is (mint az M4 meglévő szakaszán) egymástól 200-250 méterre megállókat, amelyek nem tudnak annyit hozzátenni a kapcsolatokhoz, a "hálózati szerephez", amennyivel többe kerülne az egész! Az Újpalota-Keleti tengelyen így is, úgy is meg kell tartani egy(!), nem túl ritka (mondjuk 7-8 percenként* közlekedő) buszjáratot, ami megállhat "minden bokornál". A metrónak inkább a mai gyors (E végű) buszok megállási rendjét kell követnie, de méginkább a mai 7E megállóit. A többi (8E, 133E) nem igazán tölti be a gyorsjáratok szerepét (itt sem).

 

* Természetesen a Thököly út belső szakaszán a mai 5-ös mellett...

Előzmény: gallo (179107)
John Howard Creative Commons License 4 napja 0 2 179115

"Meg kell továbbá említeni, ha esetleg metrót építenének Újpalotára, azzal párhuzamosan a parkolóhelyek számát is drasztikusan meg kellene emelni, ez nem kérdés: közelben az M0 és M3 autópályák, nem kis gépjármű forgalommal. Szerintem vonzó alternatíva lehetne a metró, ha a kocsit le lehetne parkolni a metróvégállomásnál."

 

Parkolóhelynek, P+R (ingyenes!) parkolóhelyeknek rengeteg hely van a Pólus Center és az Asia Center közötti részen a Szentmihályi út mellett. Senkit nem zavarna ott egy 6-8-10 hektáros placc, akár emeletes (könnyűszerkezetes?) kivitelben, nem horribilis építési költségen...

Előzmény: Fazekas Endre (179104)
névtelen Creative Commons License 4 napja 0 5 179114

A hálózati szerep is számít, és, hogy mi a jó megoldás, ahhoz nem lehet megúszni a matekot, elméletben. A gyakorlatban meg majd a politika eldönti.

Előzmény: Gordon Zsigmond (179113)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 4 napja -4 3 179113

Az újpalotai villamossal semmivel nem vagyunk beljebb.

 

Ha a Keletiig építjük ki, akkor elköltöttünk egy raklap pénzt valamire, ami kevesebbet tud, mint a mai buszos kapcsolat.

Ha továbbépítjük, akkor hová? A Blahára? Ott nincs hely egy értelmes végpontnak, az Astoriánál még kevésbé, ha át akarjuk vinni az Erzsébet hídon, akkor át kell építeni a fél hidat, és még mindig csak Buda szélén vagyunk, onnan vagy a Széll Kálmánra lehet továbbvinni (vagy a Szent János kórházhoz, esetleg Hűvösvölgybe), az ellenkező irányba meg a Móriczhoz.

 

Lehet, olcsóbb lenne befejezni a Metró4-et...

Előzmény: névtelen (179108)
attus germanicus Creative Commons License 4 napja 0 4 179112

A pénz kizárólag a politikai hátszéltől függ, semmi mástól. 

(És mielőtt bárki belémkötne, ez nem magyar specialitás, más országokban is így van). 

Előzmény: névtelen (179108)
Il Leone Creative Commons License 4 napja 0 0 179111

Jó lett volna, ha egyfelől nem write only üzemmódba kapcsoltál volna, másfelől pedig figyelmesen olvastál volna, mert akkor kiderült volna, hogy, éppen azt nehezményeztem, hogy a BAVS-ben a városon belüli hálózathoz való kapcsolatok megadásánál nem a jó megoldás felé ment a gondolkodás, vagyis a vasút és a metró közötti kapcsolatot úgy kívánta megadni, hogy majd a 2-es metró meglévő alagútjai által meghatározott felesleges és rossz kompromisszumok árán Törökőrnél tervezte ezt a kapcsolatot, annak minden hátrányával, míg a serpenyő másik oldalán szinte semmi előnnyel, mindezt teljesen szubjektív berögződés miatt.

Előzmény: * 13 * (179102)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!