Keresés

Részletes keresés

_Nyuszi Creative Commons License 10 órája 0 0 486056

Biztber. hiba volt.

:(

Előzmény: Ashi Valkoinen (486053)
_Nyuszi Creative Commons License 10 órája 0 0 486055

Szia!

Írj léci egy levelet, hogy pontosan milyen formában mihez kellenek!

Előzmény: hev_tűó (486029)
H_CS Creative Commons License 10 órája 0 0 486054

Én jelenleg a vágányhálózatokat OpenStreetMap-ból letöltött adatállománnyal QGIS-ben nézegetem, ha szükségem van valamire. Rajzkészítéshez pedig exportálom AutoCAD DWG-be.

Ha nem akarok rajzot csinálni, akkor használható az ORM is, abban elérhetők a vágányok, váltók száma is, böngészőből. Illetve néhány épületnek a neve is - ezt onnan tudom hogy valamelyiket én írtam bele JOSM Editorral...

 

A többi adatot pedig KH-ból, meg ÁVU-kból ki lehet deríteni.

KH-kat innen le lehet tölteni: https://www.kozlekedesvilag.hu/vasuti-dokumentumok/ Nem tudom mennyire régiek, de pl. a szegediben a TramTrain miatti átalakítások már benne vannak.

ÁVU-kat pedig itt - ez a budapesti igazgatósághoz vezet, de át kell kattintani a bal oldalon ha más kell: https://www.mavcsoport.hu/palyavasut/budapesti-tig-3 (ÁVU-k első fejezete publikus csak, ezek a dolgok abban a fejezetben vannak megírva)

 

A digitális útvonalkönyvekről engem is érdekelne, hol szerezhető be. VPE-nél kell keresni? Magánszemélynek odaadják?

 

Előzmény: hev_tűó (486029)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 11 órája 0 1 486053

Igen, végig jó idő volt.

 

Ami érthetetlen volt, hogy az én vonatom két egység, az előttünk fél óraval közlekedő, szintén veszteglő S12 egy egység volt. 3 perc különbséggel indultak meg Biatorbágyról, de fél óra különbséggel értek Tatabányára - az S10 egy RJX mögé, a jobb átmenőre zárkózott fel Biatorbágyon hívóval, a jobb megelőzőn álló S12-vel egyesíthették volna S10-et és akkor megkímélték volna 20p késéstől.

Előzmény: jwkllr (486052)
jwkllr Creative Commons License 13 órája 0 1 486052

Legalább megy a klíma?

Előzmény: Ashi Valkoinen (486050)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 13 órája -1 1 486051

4936 páros S10-et Szárliget kiveszi helytelen megelőzőre, majd a helyes vágány megelőzővágányáról elindít egy autószállító tehervonatot. Mi az a +36 az S10-nek, hadd késsen még. Mi is már +74, mert egy kicsit basztuk a rezet Szárligeten is.

Előzmény: Ashi Valkoinen (486050)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 13 órája -1 0 486050

Másfél órája szálltam fel Kelenföldön az S10 vonatra.

Még mindig nem jutottunk el Bicskéig sem, egy állomáskóznyi 15 km/h után a bejáraton ragadtunk. 

Előzmény: Ashi Valkoinen (486049)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 14 órája -1 1 486049

Viszont a személyzet rendes, es elmondtak mindent, ami épp tudtak. Ez persze nem sok, de ennek hála nincs hőbörgés, csak csendes várakozás.

Előzmény: Ashi Valkoinen (486047)
M41 2180 Creative Commons License 14 órája 0 2 486048

Így van ahogy írod.

Jó néhány kocsi elsősorban a 000-139 pályaszámtartományból (a másodosztályúakra gondolok) a tíz évet sem élte meg!

Pedig egy tíz éves kocsi még akkor is szinte újnak számított.

 

Előzmény: FejesAntal (486040)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 14 órája -1 3 486047

1-es vonal, most.

 

Biatorbágy. 4 db vonat áll, végpont felé igyekeznének. Egy RJX, Dráva IC, S12 es S10 (utóbbin ülök).

Herceghalomban az egy órával korábbi S10 vár.

A másik irány peronján egyre több utas menne Bp felé.

 

Mávinform szerint 17:00-kor megindul a forgalom, hát nem.

 

Persze, véletlen sem fordítanának egy szerelvényt Bp fele. Szopjanak azok is, akik a problémával nem érintett szakaszon utaznának.

siófoki35 Creative Commons License 16 órája -1 1 486046

Lassan jöhet a lópótló pót-ló! :D 

https://www.youtube.com/watch?v=KIQ_YEKgVr0  

Előzmény: 1047 005-2 (486037)
FejesAntal Creative Commons License 16 órája -2 1 486045

 Novák András akori Északi igazgató tartott erről előadást, és ez jelent meg a Méhészetben.

A fogaskereket a lengyelektől vásárolták készen, KGST együttműködés miatt, és nem volt megfelelő a fogak felületi eddzése. Ennek utána tört. (Mondjuk az itt is jellemző öntési hiba,a gázbuborék zárványok miatt ez mondhatni mindegy is volt, hogyan végzik a felületek eddzését)

Utólag az az ironkus, az elvileg gyári új lengyel fogaskerekektól várták az alkatrészek össze-vissza cserélgetése miatt kialakult forgóvázblokkolások megszűntetését. 

 

 

Előzmény: 1047 005-2 (486043)
alex_86 Creative Commons License 17 órája -3 2 486044

A birkák...

Előzmény: zjakabfi (486032)
1047 005-2 Creative Commons License 17 órája -2 0 486043

"A Szilik forgóvázblokkolásainak is az egyik oka volt a olcsó lengyel acélanyagok forgóvázba építése az Északiban (fogaskerekek állandó törései)."

 

 

Erről valami hiteles forrás?Nem emlékszem a Vasútméhészetben írt történetekben ilyenre.

 

Miért vették a keretekhez a megmunkáló gépeket?Azokat kik gyártották?

Előzmény: FejesAntal (486040)
1047 005-2 Creative Commons License 17 órája -1 0 486042

Senki.Kigazdálkodja a vállalat.

Előzmény: jwkllr (486038)
jwkllr Creative Commons License 18 órája -1 0 486041

Polski 125p-m is rohadt mindenütt.

Előzmény: FejesAntal (486040)
FejesAntal Creative Commons License 18 órája -2 4 486040

A lengyel acél hírhedten rossz minőségéhez (silányságához) annyi, hogy az olcsósága miatt vásárolt itt gyártott sínszálak eltörtek attól, hogy a sínszálító kocsiról ledobták a földre (teli voltak gázbuborékkal). A Szilik forgóvázblokkolásainak is az egyik oka volt a olcsó lengyel acélanyagok forgóvázba építése az Északiban (fogaskerekek állandó törései). A "lengyelposták" kapcsán mondta egy idős szaki, hogy torzult főkerettel érkeztek meg Wroclawból.

Ezek után van bárkinek kérdése, miért selejtezték a lengyel személykocsikat, ill. miért nem költöttek a felújításukra? (kérdés költői, főleg NOHABlaty-nak szólt)

Előzmény: M41 2180 (486033)
kozma555 Creative Commons License 18 órája -1 0 486039

Nekem ez az egész integráció nap, mint nap olyan, mint amikor levágják a kezed, levágják a lábad, aztán vízbe dobnak és mondják, hogy tessék szépen úszni! 

Előzmény: 1047 005-2 (486037)
jwkllr Creative Commons License 18 órája -2 0 486038

Ki fizeti a számlát?

Előzmény: mcg (486035)
1047 005-2 Creative Commons License 18 órája -1 1 486037

Sikeres az integráció:

 

 

Késik egy Medgyesegyházáról Mezőhegyesre induló vonat    2024. június 1. szombat, 11.47

 

 

Szombaton a Medgyesegyházáról 11:38-kor Mezőhegyesre induló vonat (37022) várhatóan 30-40 perces késéssel fog közlekedni, mert a Békéscsabáról 10:48-kor

 

Medgyesegyházára indult pótlóbusz (37022) az indulást követően meghibásodott és utasaiért egy pótlóbuszt pótló buszt küldenek, mely előreláthatólag 30-40

 

perces késéssel közlekedik.

 

 

MÁVINFORM

1047 005-2 Creative Commons License 18 órája -1 0 486036

Is.

Előzmény: zjakabfi (486026)
mcg Creative Commons License 18 órája -1 1 486035

Az off politikai rendezvényre viszi a nézősereget...

Éjjel ment le Szolnokról értük.

 

A buli után ugyanez visszafele....

Előzmény: zjakabfi (486028)
iM Creative Commons License 19 órája -1 0 486034

Sziasztok!

 

Elnézést kerek, amennyiben itt off.

 

Tud nekem valaki segíteni abban, hogy a jövő szombaton (06.08) Semmeringre menő Bivalyok hol fogják átlépni a határt?

 

Előre is köszönöm!

M41 2180 Creative Commons License 20 órája -1 1 486033

Részben megválaszolták .

 

Rossz minőségű anyagokból készültek, és mint a hasonló korú Bauntzeni kocsik is, nem kaptak élettartam növelő nagyelemes felújítást. Amiket írsz, hogy régebbiek azok mind átestek egy igen nagy felújításon. (Magas Rába kocsik,  2G IC kocsik,  fecskék stb.)

Előzmény: NoHABlaty (486018)
zjakabfi Creative Commons License 20 órája -2 0 486032

Hungaria, Bl, Cöf?:)

Előzmény: alex_86 (486030)
alex_86 Creative Commons License 21 órája -1 0 486031

Térképeken nem feltétlen van rajta minden. Balla László térképei jók, de nem tudom, mennyire naprakészek.

A digitális Útvonalkönyvekben elvileg minden benne van, bár az fizetős és csak néhány vonalé férhető hozzá ingyen a neten.

Másik lehetőség a Közlekedési Határozmányok, ott a jelzők, útátjárók pontos adatai találhatók.

A VPE Üzletszabályzat mellékleteként pedig a szolgálati helyek, vasútvonalak jellemzőit találod táblázatos formában, talán ez a legfrisebb.

Kérdésedre válaszolva: a harározmányokat keresd, a korábbi igazgatóságok adták ki, több kötetes. Úgy emlékszem, a google kereső ismeri. De ez nem naprakész, több forrást egyszerre érdemes tanulmányozni.

Előzmény: hev_tűó (486029)
alex_86 Creative Commons License 21 órája -1 2 486030

Szerelvénymenet nem ilyen vonatszámot kapna szvsz. Valószínűleg valaki megrendelte.

Előzmény: zjakabfi (486028)
hev_tűó Creative Commons License 21 órája -1 0 486029

Sziasztok!

Tudnátok segíteni abban, hogy hol találok minél részletesebb magyarországi vasúti térképet (vasúti átjárók jelölésével - hogy ott lámpa, vagy sorompó van-e, állomásokkal, km szelvényekkel, hidakkal). Esetleg tudtok ilyen térképet feltenni ide, ami letölthető. A munkahelyemre kellene. Köszi!

zjakabfi Creative Commons License 22 órája -2 0 486028

Megy egy 13821-es Kiss Pécs-Bp.Nyugati vonat. Az valami különmenet, vagy szerelvénymenet? Ha utóbbi, mikor megy le, mivel?

 

219 CLH-690 Creative Commons License 22 órája -1 0 486027

Öskün csináltam néhány felvételt, amit szívesen megosztok: https://www.youtube.com/watch?v=A0lSctK-IZU

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!