Én jelenleg a vágányhálózatokat OpenStreetMap-ból letöltött adatállománnyal QGIS-ben nézegetem, ha szükségem van valamire. Rajzkészítéshez pedig exportálom AutoCAD DWG-be.
Ha nem akarok rajzot csinálni, akkor használható az ORM is, abban elérhetők a vágányok, váltók száma is, böngészőből. Illetve néhány épületnek a neve is - ezt onnan tudom hogy valamelyiket én írtam bele JOSM Editorral...
A többi adatot pedig KH-ból, meg ÁVU-kból ki lehet deríteni.
ÁVU-kat pedig itt - ez a budapesti igazgatósághoz vezet, de át kell kattintani a bal oldalon ha más kell: https://www.mavcsoport.hu/palyavasut/budapesti-tig-3 (ÁVU-k első fejezete publikus csak, ezek a dolgok abban a fejezetben vannak megírva)
A digitális útvonalkönyvekről engem is érdekelne, hol szerezhető be. VPE-nél kell keresni? Magánszemélynek odaadják?
Ami érthetetlen volt, hogy az én vonatom két egység, az előttünk fél óraval közlekedő, szintén veszteglő S12 egy egység volt. 3 perc különbséggel indultak meg Biatorbágyról, de fél óra különbséggel értek Tatabányára - az S10 egy RJX mögé, a jobb átmenőre zárkózott fel Biatorbágyon hívóval, a jobb megelőzőn álló S12-vel egyesíthették volna S10-et és akkor megkímélték volna 20p késéstől.
4936 páros S10-et Szárliget kiveszi helytelen megelőzőre, majd a helyes vágány megelőzővágányáról elindít egy autószállító tehervonatot. Mi az a +36 az S10-nek, hadd késsen még. Mi is már +74, mert egy kicsit basztuk a rezet Szárligeten is.
Novák András akori Északi igazgató tartott erről előadást, és ez jelent meg a Méhészetben.
A fogaskereket a lengyelektől vásárolták készen, KGST együttműködés miatt, és nem volt megfelelő a fogak felületi eddzése. Ennek utána tört. (Mondjuk az itt is jellemző öntési hiba,a gázbuborék zárványok miatt ez mondhatni mindegy is volt, hogyan végzik a felületek eddzését)
Utólag az az ironkus, az elvileg gyári új lengyel fogaskerekektól várták az alkatrészek össze-vissza cserélgetése miatt kialakult forgóvázblokkolások megszűntetését.
A lengyel acél hírhedten rossz minőségéhez (silányságához) annyi, hogy az olcsósága miatt vásárolt itt gyártott sínszálak eltörtek attól, hogy a sínszálító kocsiról ledobták a földre (teli voltak gázbuborékkal). A Szilik forgóvázblokkolásainak is az egyik oka volt a olcsó lengyel acélanyagok forgóvázba építése az Északiban (fogaskerekek állandó törései). A "lengyelposták" kapcsán mondta egy idős szaki, hogy torzult főkerettel érkeztek meg Wroclawból.
Ezek után van bárkinek kérdése, miért selejtezték a lengyel személykocsikat, ill. miért nem költöttek a felújításukra? (kérdés költői, főleg NOHABlaty-nak szólt)
Nekem ez az egész integráció nap, mint nap olyan, mint amikor levágják a kezed, levágják a lábad, aztán vízbe dobnak és mondják, hogy tessék szépen úszni!
Késik egy Medgyesegyházáról Mezőhegyesre induló vonat 2024. június 1. szombat, 11.47
Szombaton a Medgyesegyházáról 11:38-kor Mezőhegyesre induló vonat (37022) várhatóan 30-40 perces késéssel fog közlekedni, mert a Békéscsabáról 10:48-kor
Medgyesegyházára indult pótlóbusz (37022) az indulást követően meghibásodott és utasaiért egy pótlóbuszt pótló buszt küldenek, mely előreláthatólag 30-40
Rossz minőségű anyagokból készültek, és mint a hasonló korú Bauntzeni kocsik is, nem kaptak élettartam növelő nagyelemes felújítást. Amiket írsz, hogy régebbiek azok mind átestek egy igen nagy felújításon. (Magas Rába kocsik, 2G IC kocsik, fecskék stb.)
Térképeken nem feltétlen van rajta minden. Balla László térképei jók, de nem tudom, mennyire naprakészek.
A digitális Útvonalkönyvekben elvileg minden benne van, bár az fizetős és csak néhány vonalé férhető hozzá ingyen a neten.
Másik lehetőség a Közlekedési Határozmányok, ott a jelzők, útátjárók pontos adatai találhatók.
A VPE Üzletszabályzat mellékleteként pedig a szolgálati helyek, vasútvonalak jellemzőit találod táblázatos formában, talán ez a legfrisebb.
Kérdésedre válaszolva: a harározmányokat keresd, a korábbi igazgatóságok adták ki, több kötetes. Úgy emlékszem, a google kereső ismeri. De ez nem naprakész, több forrást egyszerre érdemes tanulmányozni.
Tudnátok segíteni abban, hogy hol találok minél részletesebb magyarországi vasúti térképet (vasúti átjárók jelölésével - hogy ott lámpa, vagy sorompó van-e, állomásokkal, km szelvényekkel, hidakkal). Esetleg tudtok ilyen térképet feltenni ide, ami letölthető. A munkahelyemre kellene. Köszi!