Budapesten is jó lenne, ha meg lenne rendszabályozva az agyatlanul száguldozó, ordibáló nyugat-európai csürhe. Ha majd ott betiltogatják mindenhol, méginkább itt fogják kiélni magukat.
A reptéri közlekedés meg természetesen fontos meg minden, de egyébként őszintén szólva nem annyira Prio1 téma nekem, hogy szegény külföldi turisták hogyan zötykölődnek a 100E-n. Így is túl van turistásodva a főváros, jönnek ígyis-úgyis mint a hangyák, nincs jelentősége.
Az, hogy mennyivel több turista jöhetne még, nekem sima magyar lakosként speciel baromira nem érdekem, az általuk hozott fenenagy elméleti adóbevételből úgysem látunk semmit. Abból még arra sem fordítanak, hogy az általuk okozott problémahalmazt (szemét, kosz, részeg őprjöngés) kezeljék. Nekem attól nem lesz jobb, hogy a taxisok és vendéglátósok (amik valljuk be, hogy a legnagyobb feketéző, adóelkerülő seftes iparágak) jól megszedik magukat.
BUD éves utasforgalma 2023-ban 13.701.080 ezt a BUD hivatalos honlapján találtam.
Nizza repülőtér éves utasforgalma 2023-ban 14.082.030 volt, a repülőtér hivatalos oldala szerint.
Nizzában emlékeim szerint egy villamosvonal és két expressz buszjárat van a repülőtér és a belváros között mint tömegközlekedési eszköz, amikor mi arra jártunk nem volt ezzel nagy gond, működött, bár az igaz, hogy a villamoson a belvárosi szakaszon a három nagy bőrönddel már kicsit kényelmetlen tudott lenni, amin nem segített, hogy a többség a villamost választotta a belvárosba jutásra, miközben megvan az önálló igázó forgalma is a vonalnak.
"A reptérre vezető közúton most mit fejlesztenek?"
Elég rég felmerült, hogy a 2X1 sávos, fizikailag, korláttal elválasztott középső részt (gyakorlatilag a "gyorsforgalmit") teljesen újra gondolják!
Csakhogy a felüljárók és az aluljárók is csak 2X1 sávosak, így már nem annyira egyszerű a mutatvány, mert nem csak a korlátok eltávolításáról lenne szó!
Nyilván egy szuper, gazdag országban megoldott a Belváros és a reptér magas szintű elérése, mint közúton, mint kötött pályán.
Különböző utazói igények léteznek, különböző volumenben. Van akinek a luxus limuzin is ciki a helikopterhez képest, van aki megelégszik egy többszörös átszállós, kerülős utazással, ha az az olcsóbb.
A Ruhr-vidéki város az első nagyváros Németországban, ahonnan kitiltják a bérelhető e-rollereket. A határidőt is kitűzték: 2024. április 20-án be kell szüntetni a szolgáltatásukat az üzemeltetőknek.
A gelsenkircheni közigazgatási bíróság nemrégiben hozott határozatában megerősítette a bérelhető e-rollerek megszűnését.
A város azt szerette volna elérni, hogy a két üzemeltetőtől, a Tier-től és a Bolt-tól csak előzetes személyazonosság-ellenőrzés után lehessen e-rollert bérelni.
Ezt a két szolgáltató nem tette meg.
Így a város úgy döntött, hogy betiltja a szolgáltatást.
Az ok pedig az volt, hogy egyre gyakoribbak voltak a garázda viselkedések, a városközponton keresztüli versenyek, vagy olyan súlyos balesetek, amelyekben az e-rolleresek egyszerűen megszöktek.
Tavaly egy kerékpáros meghalt, miután nekiment egy, a kerékpárúton hanyagul elhagyott elektromos rollernek, és elesett.
Az e-roller tilalma csak a bérelhető rollerekre vonatkozik, a saját tulajdonban lévők továbbra is használhatók.
Sok német városban már tilos az elektromos rollereket tömegközlekedési eszközön szállítani, elsősorban az akkumulátorok felrobbanásának veszélye miatt.
„Mind a »gyorsforgalmi út« teljes felújítása, mind pedig a gyorsvasúti kapcsolat kiépítése feltétlenül szükséges, és ez nem csak állami forrásból valósulhat meg, és ilyen jellegű tárgyalások zajlanak is. Százmilliárdos, több száz milliárdos beruházásokról van szó. Van olyan, amit piaci alapon is meg lehet csinálni, ez főleg a vasútra igaz.”
Ja, aztán pár év(tized) múlva átrakják a repteret Kecskemét környékére. :-)
A magasvasút (skytrain) nem hülye ötlet önmagában... de a belvárosig? Egy Vecsés-Nyugathoz áttelepített Ferihegy megállóhoz változat (mondjuk düsseldorfi példa mentén) viszont racionálisabb lenne, mint a fővonalat bevinni a reptér alá...
1. Nekem oké, bár nem egyértelmű, mire gondoltál pontosan. Blogbejegyzésre vagy valami hasonlóra?
2. Ezt nem szeretném. Nem vagyok szakember, a topik törzsvendégeinek nagy részéhez képest szerény a szaktudásom. Névtelenül értelemszerűen szívesen segítek.
Ez működhet, mert mint hallom Spanyolország, Franciaország és Németország úgy döntött, hogy éves adóbevételeit ezentúl átutalja - jóindulata jeléül - Magyarországnak.
Amikor ide beírtam valamit, sose vettem figyelembe, sose számoltam azzal, hogy ezt adott esetben bizonyítanom kell. Láttam valamit a városban vagy olvastam valamit az újságban, beírtam ide, nem tettem el a forrást, hogy esetleg hetekkel, hónapokkal később fel tudjam mutatni bizonyítékként. Ennek megfelelően nem áll módomban ilyen célra rendelkezésre állni, ha bárki nem hiszi el, amit írtam, hát így járt.
Ennél azért jóval olcsóbb, a MÁV közleménye szerint 1,4 Milliárd forint környékén és az alatt lett volna egy két áramnemű mozdony (3 490 000 euró,) és az első 50 mozdonyra felveendő 70 milliárd forintos hitel is egybevág ezzel.
Egyrészt marhára nincs most erre időm sajnos, másrészt itt most mindenkit úgyis csak Vitézy Dávid érdekel. De megpróbálok majd egy nyugodtabb időszakban erre válaszolni.