Keresés

Részletes keresés

Il Leone Creative Commons License 20 perce 0 0 348013

Érdekesség.

 

BUD éves utasforgalma 2023-ban 13.701.080 ezt a BUD hivatalos honlapján találtam.

Nizza repülőtér éves utasforgalma 2023-ban 14.082.030 volt, a repülőtér hivatalos oldala szerint.

 

Nizzában emlékeim szerint egy villamosvonal és két expressz buszjárat van a repülőtér és a belváros között mint tömegközlekedési eszköz, amikor mi arra jártunk nem volt ezzel nagy gond, működött, bár az igaz, hogy a villamoson a belvárosi szakaszon a három nagy bőrönddel már kicsit kényelmetlen tudott lenni, amin nem segített, hogy a többség a villamost választotta a belvárosba jutásra, miközben megvan az önálló igázó forgalma is a vonalnak.

Előzmény: altenberger (348011)
altenberger Creative Commons License 2 órája -1 0 348012

"A reptérre vezető közúton most mit fejlesztenek?"

 

Elég rég felmerült, hogy a 2X1 sávos, fizikailag, korláttal elválasztott középső részt (gyakorlatilag a "gyorsforgalmit") teljesen újra gondolják! 

 

Csakhogy a felüljárók és az aluljárók is csak 2X1 sávosak, így már nem annyira egyszerű a mutatvány, mert nem csak a korlátok eltávolításáról lenne szó!

Előzmény: trizs77 (348003)
altenberger Creative Commons License 2 órája -1 1 348011

Nyilván egy szuper, gazdag országban megoldott a Belváros és a reptér magas szintű elérése, mint közúton, mint kötött pályán.

 

Különböző utazói igények léteznek, különböző volumenben. Van akinek a luxus limuzin is ciki a helikopterhez képest, van aki megelégszik egy többszörös átszállós, kerülős utazással, ha az az olcsóbb.

Előzmény: ÁsítóSárkány (348001)
trizs77 Creative Commons License 3 órája 0 0 348010

Tavaly szeptemberben Párizs volt az első európai város, ahol betiltották a bérelhető elektromos rollereket.

A német Gelsenkirchen pedig most követi a példát.

 

A Ruhr-vidéki város az első nagyváros Németországban, ahonnan kitiltják a bérelhető e-rollereket. A határidőt is kitűzték: 2024. április 20-án be kell szüntetni a szolgáltatásukat az üzemeltetőknek.

A gelsenkircheni közigazgatási bíróság nemrégiben hozott határozatában megerősítette a bérelhető e-rollerek megszűnését.

A város azt szerette volna elérni, hogy a két üzemeltetőtől, a Tier-től és a Bolt-tól csak előzetes személyazonosság-ellenőrzés után lehessen e-rollert bérelni.

Ezt a két szolgáltató nem tette meg.

Így a város úgy döntött, hogy betiltja a szolgáltatást.

Az ok pedig az volt, hogy egyre gyakoribbak voltak a garázda viselkedések, a városközponton keresztüli versenyek, vagy olyan súlyos balesetek, amelyekben az e-rolleresek egyszerűen megszöktek.

 

Tavaly egy kerékpáros meghalt, miután nekiment egy, a kerékpárúton hanyagul elhagyott elektromos rollernek, és elesett.

Az e-roller tilalma csak a bérelhető rollerekre vonatkozik, a saját tulajdonban lévők továbbra is használhatók.

Sok német városban már tilos az elektromos rollereket tömegközlekedési eszközön szállítani, elsősorban az akkumulátorok felrobbanásának veszélye miatt.

Il Leone Creative Commons License 12 órája 0 0 348009

Most még éppen semmit, de a tervezés zajlik, amit még korábban a BFK koordinált.

Előzmény: trizs77 (348003)
attus germanicus Creative Commons License 17 órája 0 0 348008

Ja, de a repülőtérnél, ott tényleg újraaszfaltoznak. De azt senki nem nevezte fejlesztésnek, se a politikában, se itt a fórumon. 

Előzmény: trizs77 (348005)
Mr. SziD Creative Commons License 17 órája 0 0 348007

Az M4 reptéri csomópontja kap új kopóréteget. Gulyás Geri meg a Határ út - Vecsés-nyugat szakasz fejlesztéséről beszélt.

Előzmény: trizs77 (348005)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 18 órája 0 1 348006

Erről beszélek én is...

Minek költsünk el sok pénzt valamire (hitelből vagy sem), amitől nem sokkal rosszabbat nagyságrendekkel olcsóbban is el lehetne érni?

Előzmény: NAR (348002)
trizs77 Creative Commons License 18 órája 0 0 348005

Nincs most ott vmilyen szakaszos lezárás, javítgatás ?

Előzmény: attus germanicus (348004)
attus germanicus Creative Commons License 18 órája 0 0 348004

Most semmit. De most a vasúton se. 

Előzmény: trizs77 (348003)
trizs77 Creative Commons License 18 órája 0 0 348003

A közúti és vasúti összekötés fejlesztése egyszerre, szerintem is túlzás!

 

----------------------------------------------------

 

A reptérre vezető közúton most mit fejlesztenek ?

Kap 4 cm új aszfaltot ?

 

Előzmény: altenberger (347998)
NAR Creative Commons License 19 órája 0 0 348002

A pénzt (kölcsönbe) meg az építkezést is a kínaiak intézik, nekik csak az a fontos, hogy fizessen az adós...

Előzmény: ÁsítóSárkány (348000)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 19 órája 0 0 348001

???

Előzmény: altenberger (347998)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 19 órája 0 0 348000

Azért valaki csak aláír egy szerződés velük, ha a megálmodott projetket meg akarják valósítani...
Szóval: alighanem nézik, az aláít szerződés erejéig.

Előzmény: attus germanicus (347997)
altenberger Creative Commons License 19 órája 0 0 347999

"Gulyás Gergely kancelláriaminiszter:


„Mind a »gyorsforgalmi út« teljes felújítása, mind pedig a gyorsvasúti kapcsolat kiépítése feltétlenül szükséges, és ez nem csak állami forrásból valósulhat meg, és ilyen jellegű tárgyalások zajlanak is. Százmilliárdos, több száz milliárdos beruházásokról van szó. Van olyan, amit piaci alapon is meg lehet csinálni, ez főleg a vasútra igaz.”

 

Ja, aztán pár év(tized) múlva átrakják a repteret Kecskemét környékére. :-)

altenberger Creative Commons License 19 órája -3 0 347998

A közúti és vasúti összekötés fejlesztése egyszerre, szerintem is túlzás!

Előzmény: ÁsítóSárkány (347996)
attus germanicus Creative Commons License 19 órája 0 2 347997

Ez egy kínai projekt. A kínaiak sose kérdezik, mit szeretnél. 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 19 órája 0 1 347996

most a ki tud több pénzt elkölteni verseny közvetítése folyik? :D

Előzmény: altenberger (347995)
altenberger Creative Commons License 20 órája -3 0 347995

"de a belvárosig?"

 

Ezt én sem látom magam előtt!

 

Talán elég lenne a KöKi-ig, ott (vagy egy megállóval "kijjebb") egy középperonos átszállási lehetőséget rittyenteni a metróhoz.

Lehetne az első vagy/és az utolsó kocsi dedikált reptéri járat, csomagtartókkal a bőröndökhöz.

Előzmény: ÁsítóSárkány (347994)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 21 órája -7 2 347994

A magasvasút (skytrain) nem hülye ötlet önmagában... de a belvárosig?
Egy Vecsés-Nyugathoz áttelepített Ferihegy megállóhoz változat (mondjuk düsseldorfi példa mentén) viszont racionálisabb lenne, mint a fővonalat bevinni a reptér alá...

Előzmény: trizs77 (347989)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 347989
lunanoctis Creative Commons License 3 napja 0 0 347988

OFF

 

Rendkívül megtisztelő, köszönöm.

 

1. Nekem oké, bár nem egyértelmű, mire gondoltál pontosan. Blogbejegyzésre vagy valami hasonlóra?

2. Ezt nem szeretném. Nem vagyok szakember, a topik törzsvendégeinek nagy részéhez képest szerény a szaktudásom. Névtelenül értelemszerűen szívesen segítek.

 

ON

Előzmény: Il Leone (347974)
Fizolti Creative Commons License 3 napja -1 4 347987

Ha csak annyira lövöd fölé az árát, mint a mozdonyok esetében, akkor elég lesz egy kisebb ország éves adóbevétele is. 

Előzmény: trizs77 (347986)
trizs77 Creative Commons License 3 napja -9 4 347986

Ez működhet, mert mint hallom Spanyolország, Franciaország és Németország úgy döntött, hogy éves adóbevételeit ezentúl átutalja - jóindulata jeléül - Magyarországnak.

 

Hollandia és Svédország még vacillál.

Előzmény: Fizolti (347984)
r1232 Creative Commons License 3 napja -2 0 347985

Nem írtam mást.

Viszont a kormányhatározatban szereplő mozdony nem.egyenlő ezzel, abban elterő műszaki paraméter van meghatározva.

Előzmény: Grgabácsi (347977)
attus germanicus Creative Commons License 4 napja 0 5 347982

Bármit csinálhatsz velük, egy megkötéssel. 

Amikor ide beírtam valamit, sose vettem figyelembe, sose számoltam azzal, hogy ezt adott esetben bizonyítanom kell. Láttam valamit a városban vagy olvastam valamit az újságban, beírtam ide, nem tettem el a forrást, hogy esetleg hetekkel, hónapokkal később fel tudjam mutatni bizonyítékként. Ennek megfelelően nem áll módomban ilyen célra rendelkezésre állni, ha bárki nem hiszi el, amit írtam, hát így járt. 

Előzmény: Il Leone (347974)
Fizolti Creative Commons License 4 napja 0 1 347981

Mennyi darabja ?

 - 3 mrd Ft.-/db ?

 - 4 mrd Ft.-/db ?

 

Ennél azért jóval olcsóbb, a MÁV közleménye szerint 1,4 Milliárd forint környékén és az alatt lett volna egy két áramnemű mozdony (3 490 000 euró,) és az első 50 mozdonyra felveendő 70 milliárd forintos hitel is egybevág ezzel. 

 

Három áramnemű kicsit drágább. 

 

115 mozdony beszerzésére írt alá keretmegállapodást a MÁV-START | MÁV-csoport (mavcsoport.hu)

 

És közben azt se felejtsük el, hogy jelenleg részben ezek helyett 15 mozdonyt bérel a vasút, vagyis most is megy ki valamennyi összeg járművekre. 

 

Előzmény: trizs77 (347978)
attus germanicus Creative Commons License 4 napja 0 1 347980

Egyrészt marhára nincs most erre időm sajnos, másrészt itt most mindenkit úgyis csak Vitézy Dávid érdekel. De megpróbálok majd egy nyugodtabb időszakban erre válaszolni. 

Előzmény: Racilaci (347972)
trizs77 Creative Commons License 4 napja -1 0 347978

Mennyi darabja ?

 - 3 mrd Ft.-/db ?

 - 4 mrd Ft.-/db ?

 

Akkor csak elő kell venni a párna cihából vagy 345 milliárdot, vagy 450 milliárdot és már jöhetnek is azok a mozdonyok.

 

 

 

Előzmény: Grgabácsi (347977)
Grgabácsi Creative Commons License 4 napja 0 7 347977

A Siemens Mobility Kft-nek továbbra is érvényes a 96 hónapra kötött, 115 db mozdonyra szóló keretszerződése.

Pont.

Minden más csak mellébeszélés.

Előzmény: r1232 (347975)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!