Ezzel az elővárosi kötöttpályás nyomvonallal az a baj, hogy annyira hagyták lepusztulni, hogy gyakorlatilag a nulláról kellene újjáépíteni - és hogy értelme is legyen, metróüzemre kellene kiépíteni, összekötve a Metró2-vel.
Nah már most, erre nincs pénz, és jó eséllyel nem is lesz. Még arra sem, hogy tisztességesen felújítsuk a vonalat. A busszal való kiváltás sokkal olcsóbb megoldás.
Esetleg az Örs-Cinkota szakaszból lehetne villamost faragni, az Örsön deltával bekötve a 3-as vonalába - akkor azt legalább nem kell busszal kiváltani.
Utána pedig - főleg 1976, a ráckevei vonal teljes villamosítása után, amikor az MVIII+PXV szerelvények jellemzően oda kerültek, ide pedig az MIX-ek (később MX-ek) -, Cinkota/Csömör és Kerepes kisegység, Gödöllő pedig nagyegység lett.
Még annyit a kapacitáshoz: a cinkotai/csömöri vonatok jellemzően kéttengelyes M+P+P+M, a kerepesiek kéttengelyes M+P+P+M+P+P+M, a gödöllőiek pedig négytengelyes [MVIII+PXV, illetve LVII "Tigris"+PXV)] M+P+P+P+P+M összeállításban közlekedtek még az MIX-ek rendszeresítése előtt.
Emlékeim szerint (70-es, 80-as évek), csúcsban, Örsről:
Minden óra:00 perckor Gödöllőre;
Minden óra:06 perckor Cinkota vagy Csömör, felváltva;
Minden óra:12 perckor Kerepes. (utóbbi kettő lehet, hogy fordítva)
Húsz perces ciklusban ismétlődve. Pillanatnyilag nem tudom alátámasztani menetrendi kivonattal, de én így emlékszem.
Napközben gyakorlatilag minden második vonat hiányzott, tehát akkor 40 perces követés volt Gödöllőre. Ez úgy reggel 8 és délután 2 között volt, majd este 6-ig megint a sűrűbb követés. Kiszámítható volt mindig, ezt manapság talán lehetne "ütemes menetrend"-nek hívni...
Ezzel a ganéj szarral akarják az autósokat meggyőzni a szent közösségi közlekedés használatáról?
Akit megkellett győzni, azok ma már a 80a-n közlekednek és nem a H8-cal.
ez a járat mikor lett ilyen ordenáré módon megritkítva? Vagy mindig is ilyen volt?
Ennyire sűrű nem volt a kétezres évek menetrendjeit böngészve. Akkoriban reggel ugyanígy 15 percenként indult, délelőtt 45(!) percezett, most 30 percezik. Délután most jellemzően 15, akkoriban 30 percenként közlekedett. Este 21:05 után volt 21:40-kor és 22:40-kor indulás Örsre, most meg van 30 percezés 23:08-ig, aztán 23:28-kor még egy csonka Cinkotáig.
Érzésem szerint egyre gyakoribb, hogy zöldön megyek már át, és fékeznem kell, mert valaki még épp elcsípi kereszben a "sötétnarancssárgát". Hogy pontosan hányszor lesz ebből baleset, azt nem tudom, de ismét hivatkoznék a Flórián téri videóra, hogy azért ez messze nem veszélytelen.
Fordítva nézd, hány piroson hajtanak át. A munkábajárós útvonalamon nincs lámpa, de ma volt egyéb helyen is dolgom, a három lámpás kereszteződésnél egynél volt piroson áthajtás - jó három másodperccel azután, hogy már pirosra váltott a lámpa. Ezen kívül egyszer volt, hogy az elsőbbségadás táblát figyelmen kívül hagyja hajtott fel autó arra a főútra, ahol én is jöttem - különösebben nem érdekelte, hogy ha nem fékezek, akkor fellök a gátra. Az indexelés mára nem csak a BMW-sek kihalóban lévő hobbija, úgy általában kezdenek leszokni róla a sofőrök, főleg párhuzamosan haladáskor sávváltáskor. A záróvonal pedig többnyire mintha ott se lenne, még akkor sem, amikor éppen látszik.
Ha ezen ennyire rugózunk, a kedvetekért, ahol rövid a kanyarodósáv, esetleg csak azért is elállom a fő irány sávját, mert ki vagyok én, hogy felülbíráljam a szép nagy járművektől elzárt terület jelzést... És remélem útfestés esetén, ha nincs ideiglenes burkolati jel, megvárjátok, hogy felszárad a festék és odébbáll a munkáscsapat...
Az elvágó hatás pont ott jelentős, ahol van értelme. Szerintem nagyon meg kell gondolni, mielőtt feladunk egy elővárosi kötöttpályás nyomvonalat. A Gödöllői HÉV külső szakaszának versenyképtelenségét nem kis részben a belső szakasz jellege és állapota okozza, ez utóbbiakat pedig mindenképp érdemes megváltoztatni.
Milyen zöld lenne az, ahol arra is figyelni kellene, hogy beléd ne csattanjon/ki ne hajtson eléd egy rolleres vagy egy bringás (autóbuszról vagy teherautóról nem is beszélve), mert neki a piros csak villogó sárgát jelent...?
A gyalogok így is sokszor belekolbászolnak a pirosba, az konstans életveszély lenne, ha mehetnének, mikor kedvük tartja.
Javaslom, hogy akik meg gólyalábakkal közlekednek, holnaptól minden jelzéskép legyen számukra zöld, mert ők aztán mindenkinél jobban átlátják a kereszteződést.
Olyannyira megcsappant, hogy ha csak a Gödöllőről/Gödöllőre utazókat nézzük, akár be is lehetne zárni, vagy kiváltani busszal. A vonat sűrűbb, gyorsabb, kényelmesebb, és jobb helyen tesz le.
A problémát a vonal melletti települések jelentik, ezek között van, amit busszal csak nagyon nehézkesen lehetne kiszolgálni, a többinél menetidőben a HÉV még most is kb. verhetetlen.
És ott van az Örs-Cinkota szakasz, arra kifejezetten van utasigény.
Gazdasági szempontból nézve szembe kell állítani a HÉV rekonstrukcióját azzal, hogy busszal váltjuk ki, akár a különböző részszakaszokon külön járatokkal (Örs-Cinkota BKV, a vonal menti kistelepülésekre megerősített Volánbusz-járatok, a teljes vonalhosszon meg óránként egy HÉV-pótló csuklós.)
Valószínűleg a HÉV-helyettesítő buszok olcsóbbak lennének.
Az egyén szabálykövetési hajlama sokmindenen múlik, többek közt a környezet szabálykövetési hajlamán. Míg gyalog mindigis átmentek az emberek a piroson, és jellemzően más országokban is (egy kivétel Japán), az autós "pirosozás" ilyen szinten kevésbé jellemző tőlünk észak-nyugati irányban, de a vidéki városokban sem - és raszerintem sokkal rosszabb lett az utóbbi években.
A gödöllői HÉV egy gyász. De nem igazán járt a HÉV korábban sem 15 percenként, legalábbis Gödöllőre nem. Ilyen követés legfeljebb csúcsban 1-1 alkalommal fordulhatott elő. A jellemző ütem 40, csúcsban 30 illetve a 20-40 perces ritmus volt inkább.
Azt is hozzá kell tenni, hogy korábban vonat óránként volt max. kettő a.s. rendszerben, hétvégén meg kétórás lyuk is volt a menetrendben. Most hogy csúcsban 15, amúgy 30 percenként van személy és pluszban a sebesek-gyorsak, Gödöllőről nagyon megcsappant a HÉV-vel járók száma.