Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
A 960asunk 1994 decemberi, ebben még a kivillogtatós régi hibakód kiolvasó van a motorterében, 1995-tól már az utastérbe került az új szabványú csatoló.
Gratulálok a vashoz, jól áll a fehér a Volvóknak! Hűtő-fűtőrendszert azért nézesd át, ennyi éves vasaknál jellemzően előjönnek az inkontinencia problémák! ;-)
1996: Az OBD-II specifikációt kötelezővé teszik az Egyesült Államokban forgalmazott összes autó esetében.
2001: Az Európai Unió kötelezővé teszi az EOBD- t az Európai Unióban értékesített összes benzinüzemű jármű esetében, a 2001-es modelltől kezdve (lásd : 98/69 / EK európai kibocsátási normákról szóló irányelv).
2004: Az Európai Unió kötelezővé teszi az EOBD- t az Európai Unióban értékesített összes dízel járműre
2006: Minden Ausztráliában és Új-Zélandon értékesített (új) járműnek OBD-II kompatibilisnek kell lennie 2006. január 1-jétől.
2008: Minden, az Egyesült Államokban értékesített autónak az ISO 15765-4 jelzési szabványt kell használnia (a Controller Area Network (CAN) busz egyik változata ).
2008: Bizonyos könnyűjárművekre Kínában a Környezetvédelmi Igazgatóság kötelezi az OBD GB18352 szabvány 2008. július 1-jei bevezetését Néhány regionális mentesség továbbra is fennáll.
2010: az Egyesült Államokban a nehéz tehergépjárművek esetében a HDOBD (heavy duty) specifikációt kötelezővé teszik az Egyesült Államokban értékesített könnyű haszongépjármű-motorok esetében."
Köszi! Menet közben már én is rájöttem. :D Eleinte még azon törtem a fejemet, hogy hol találok olyan szakembert aki átforrasztja a kábelezést, amikor is felvetődött annak a lehetősége, hogy a gép belseje irányába lehet nincs is ennek a kártyának olyan portja/portjai amiről itt álmodozok. :D Berendeltem egy ilyen vasat majd mesélek.
Szia! Köszi, reméljük nem nagy gond! Szerelő lesz nyilván, csak ki tudja mikorra talál a gyerek? Csak hirtelen bepánikolt, hogy mi történt, ezért próbáltam tőlünk tapasztaltabbaktól kérdezni hirtelen.
keton, nem néztük még. Igazság szerint azt sem tudom hol keressük? :-( Köszönöm.
Talán nincs olyan nagy vész, inkább csak kellemetlen.
S60nál olvastam, hogy amikor elmegy a műszerfal, az konkrétan valami vezérlőnek a hibája, azt kell cserélni.
Arra gondolnék, hogy nem a lebegőpanelnak, vagy a rádiónak, klímának van konkrétan baja, hanem esetleg valami vezérlő, vagy csak simán a kommunikáció szakadt meg. Szétcsúszott a kábelezés, ilyesmi.
De valójában gőzöm sincs.
Ha nem akarod szétkapni, akkor el kéne gurulni valami szerelő felé hátha az OBD kidobja a hibát, hogy mi a nyomora az autónak.
Sziasztok! Tudom, szerelő! De hirtelen pánik vanik! Gyerekem 2005-os S40-eben egyik pillanatról a másikra, meghalt az egész lebegő panel! Nuku rádió, klíma stb... Kezdje felkotni a gatyát és gereblyezni a lóvét? Valaki tud biztatot mondani a hajrá-n kívül? Köszönöm
A hardveres szekció segítségét szeretném kérni. A ház előlapján van két USB 3.0 és egy USB-C 3.1 port. Az a kérdésem hogy ha beszerelek az alaplapba egy ilyet: https://www.gigabyte.com/Motherboard/GC-MAPLE-RIDGE-rev-10#kf akkor az előlapon vörös téglalappal keretezett interface-ket felokosítom-e USB 3.2 gen2-re és Thunderbolt 4-re v. ez a belső kábelkialakításon is múlik?