Diósgyőri csokimikulást eszik a világ

2012.11.06. 07:30

Közel 1400 tonna, kizárólag valódi csokoládéból készült téli szezonális figurát gyártottak az idei ünnepekre a Nestlé diósgyőri üzemében. Ennek 80 százaléka készült exportra, így 2012 telén 23 országba jut el a csokoládé.

Évről évre nő a kereslet a csokimikulások és más szezonális csokoládéfigurák iránt. Míg a Nestlé egyetlen, kizárólag csokoládéfigurákra specializálódott gyártóegységében, a diósgyőri üzemben tavaly több mint 2800 tonna figura – összesen 73,5 millió darab – gördült le a szalagról, addig az idei év végére várhatóan több mint 3200 tonna édesség hagyja el a gyárat. Ez 14 százalékos növekedést jelent, amelyből mintegy 1400 tonna készül a téli szezonra.

„Tavaly 20, az idei téli szezonban pedig már 23 országba exportáljuk a Diósgyőrben készült csokoládéfigurákat” – mondta Jean-Pierre Polanen, a szerencsi és diósgyőri Nestlé gyárak igazgatója. A növekedés azonban a kontinensek számában is mérhető: immár nem csak Európában, Dél-Afrikában, Új-Zélandon, de Észak-Amerikában is megvásárolhatók a Diósgyőrben készült, kézzel csomagolt figurák. Ennek köszönhetően a gyárban idén 10 százalékkal nőtt a munkavállalók száma, a legintenzívebb időszakban 450 fő vesz részt a termelésben.

Míg itthon a 167 grammos Boci Mikulászsák a legnépszerűbb, addig külföldön a Smarties drazséval töltött, 100 grammos Mikulás a legkeresettebb. A legnagyobb piacoknak az Egyesült Királyság, Németország és Közép-Kelet Európa országai számítanak, előbbiek azonban nem csupán hagyományos figurákat fogyasztanak. „Angliában igen népszerűek a Halloweenre készült termékek is. A téli szezonra szánt üreges csokoládékkal azonos mennyiségben szállítunk szellem- és tökfigurákat a szigetországba. A hazai piacra azonban még csak most törnek be ezek a termékek” – mondta Jean-Pierre Polanen.