34 ezerért fogunk idén karácsonyozni

2012.11.12. 10:58

Idén átlagosan 33 900 forintot tervezünk költeni karácsonyi  ajándékokra – derül ki egy 1700 ember megkérdezésével készített hazai online felmérésből. Az Árukereső.hu kutatása szerint a magyarok harmada 20 000 forint alatti összeget tud költeni ajándékozásra, minden nyolcadik viszont 50 000 forintnál is többet szán karácsonyra.

A magyar netezőknek már 69 százaléka tervezi, hogy weben is vásárolni fog karácsonyra. Két éve ez az arány 48 százalék, de még tavaly is csak 57 százalék volt. Ez azt jelenti, hogy 2010 óta több mint 40 százalékkal nőtt a karácsonykor webáruházakban vásárlók aránya, közölte a kutatást november első hetében 1723 személy online megkérdezésével készítő Árukereső.h.

A vevők több mint fele azért választja az online boltokat, mert ott nem kell sorban állni, de a vásárlók közel felének fontos volt a termékek sokszínűsége, illetve az alacsonyabb árak. A konkrét bolt kiválasztásakor a legtöbben a megbízhatóságot, a széles termékkínálatot és az árfekvést helyezik előtérbe, de évről évre egyre többen szentelnek figyelmet arra is, hogy megfelelő garancia jár-e a termékhez.

A netes felhasználók 88 százaléka mondta, hogy a karácsonyi vásárlás kapcsán is az internetről tájékozódik, 66 százalékuknak nyújtanak irányadó információt a nagyáruházak akciós újságjai. A legtöbben akkor kezdenek el vásárolni, amikor megjelennek a karácsonyi akciók a boltokban, de a magyarok harmada csak az ünnep előtti egy-két hétben szánja rá magát a vásárlásra. Ilyenkor minden második ember néhány nap alatt, összesen néhány óra vásárlással megveszi mindazt, amit szeretne. A vásárlók ötöde összesen még egy napot sem szán a karácsonyi bevásárlásra.

Idén a legnépszerűbb interneten vásárolt karácsonyi ajándékok a ruházati cikkek, műszaki termékek, könyvek és gyerekjátékok lesznek. Az elmúlt évek trendjei alapján az online vásárolt termékek toplistáján egyre előkelőbb helyre kerülnek a gyerekjátékok. A nők körében mára a harmadik legnépszerűbb online megrendelt karácsonyi termékkategória a gyerekjáték. A felmérésből az is kiderül, hogy a férfiak, illetve a Budapesten élők kicsivel nagyobb költést engedhetnek meg maguknak az ünnepekre, a nők ugyanakkor több embert fognak megajándékozni.