Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMMi az, amit a májunk és a pénztárcánk is lájkol, és mi a legolcsóbb fogfehérítés? – többek között erre a kérdésre is választ ad a gazdasági, pénzügyi témákkal foglalkozó, elsősorban középiskolásoknak szóló Facebook-oldal, a Pénzbook. Az oldalt a nemzeti bank kezdeményezésére alapított Pénziránytű Alapítvány hozta létre és üzemelteti.
A jegybank közleménye szerint a szeptember elsején indult oldal célja, hogy pénzügyekkel kapcsolatos ismereteket adjon át „a Facebook sajátosságaihoz alkalmazkodva, rövid, informatív és szórakoztató bejegyzésekkel”. Az oldal segíti a diákokat eligazodni pénzügyi döntéseikben, és megteremtik a lehetőséget arról, hogy a középiskolások megosszák a gazdasággal, pénzügyekkel kapcsolatos kérdéseiket, gondolataikat, írta az MNB.
A Pénzbookon egy pénzügyi tananyag feldolgozása mellett szórakoztató jellegű, könnyen fogyasztható, a hétköznapokban hasznosítható bejegyzések is helyet kapnak, emellett például belinkelt játékok is segítik a pénzügyi ismeretek elsajátítását. Vannak hasznosnak szánt, a spórolást szolgáló információk is, így például az, hogyan fehéríthető a fogunk a legolcsóbban (állítólag a banán külső héjával kell dörzsölni a fogakat).
Az oldal egyes posztjai az alapítvány honlapjára, a pénziskola.hu-ra visznek, ahol játékokat, pénzügyi tankönyvet, lexikont és kalkulátorokat – köztük családi bevétel-kiadás kalkulátort – is találhatunk. A honlapon külön fejezet foglalkozik a pénzügyi tudatossággal, életünk legfontosabb gazdasági tárgyú döntéseivel, így a takarékoskodással és a megtakarításokkal is.
A jegybanki közlemény emlékeztet arra: az alapítvány kiemelt célja a középiskolások pénzügyi ismereteinek megalapozása, fejlesztése. Ezt a Pénzügyi oktatási program (POP) is szolgálja, amelyben az elmúlt négy tanév alatt 60 középiskola bevonásával közel 8500 középiskolás diák vett részt.
„A jelenleg már közel másfél millió középiskolás korú regisztrált felhasználóval rendelkező Facebook reményeink szerint hatékonyan segíti majd az oktatási programunkat, miközben a Pénzbook azokat is megszólítja, akik a hagyományos iskolai keretek között még nem találkoztak azokkal a pénzügyi kérdésekkel, amelyekkel nap mint nap mindannyian szembesülünk” – mondta az oldal elindításáról Várhegyi Éva kuratóriumi elnök. Az alapítvány Magyarországon minden diáknak elérhetővé tenné az alapvető pénzügyi-gazdasági ismeretek elsajátításának lehetőségét, hosszú távon pedig a pénzügyi jártasság jelenti annak feltételét, hogy a lakosság megfontoltan hozhassa meg a mindennapi pénzügyekhez kapcsolódó döntéseit.
Ja, és hogy mi az, amit a májunk és a pénztárcánk is lájkol? A Pénzbook szerint az, ha kihagyunk egy hétvégi bulit.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM