Lebontják a vásárosnaményi Tisza-hidat
Az elhasználódott, felújításra már alkalmatlan régi hidat véglegesen várhatóan május végére bontják el. A vásárosnaményi régi Tisza-híd 1949-ben épült acélszerkezetekből, vasbeton pályaelemekkel.
A híd 2007-re a folyamatos felújítások ellenére erősen elhasználódott, akkor 20 tonnás súlykorlátozást kellett elrendelni rajta. Két évvel később, 2009. március 4-én a hidat ideiglenesen le kellett zárni a forgalom elől, mert repedést észleltek fő tartóelemén. A szakértői vizsgálatok szerint a repedés mélysége csak egy milliméteres volt, így másnaptól, a 20 tonnás súlykorlátozást megtartva, egyirányú forgalom mellett újra használhatták a hidat a közlekedők.
A szakértők szerint a híd teljes felújítása nem lett volna gazdaságos, ezért új átkelő építését határozták el az illetékesek.
Az új híd a múlt év végére készült el, és karácsony előtt nyitották meg a forgalom előtt. A létesítmény 4,2 milliárd forintból épült, 100 százalékig hazai forrásból. A 216,6 méter hosszú, két forgalmi sávos acélhídon korszerű közvilágítást alakítottak ki, illetve gyalog- és kerékpárutat is létesítettek a szélén.
Az új híd a Nyíregyháza-Beregszász közötti, a beregsurány-asztélyi magyar-ukrán határállomásra vezető 41-es számú főút forgalmának átkelését biztosítja a Tisza felett. Az átkelő Vásárosnaményon túli végénél körforgalom is épült, amely segíti a térség másik két, a barabás-mezőkaszonyi és a lónya-haranglábi magyar-ukrán közúti határállomás irányába történő le- és felhajtást a 41-es főútról.