A Prezi a magyarok Nokiája
A Prezi nevű magyar internetes prezentációkészítő szoftvert fejlesztő cég értéke meghaladhatja a 100 millió dollárt – írta a budapesti központú vállalkozásról közölt hétfői összeállításában a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ). A német lap szerint jelenleg világszerte 17 millióan használják a magyar szoftvert. A felhasználók száma havonta 1 millióval emelkedik, és másodpercenként jön létre egy-egy újabb Prezi-prezentáció.
A 2008-ban Budapesten indított vállalkozás eddig minden évben nyereséges volt a FAZ szerint. Az informatikára szakosodott amerikai Accel Ventures kockázatitőke-befektető társaság 14 millió dollárral finanszírozza a céget. A tavaly kötött megállapodás „sok ajtót megnyitott a magyarok előtt” – írta a lap, amelynek az egyik alapító, Somlai-Fischer Ádám elmondta: a Prezi nem kíván tőzsdére lépni, és nem akarja, hogy valamely versenytárs felvásárolja.
„Nincs szükségünk olyan sok pénzre, függetlenek akarunk maradni” – mondta Somlai-Fischer Ádám. A cég nem a bevételre koncentrál, hozzátéve, az a célja, hogy mindenki a Prezit használja. „Meg lehet törni a Power Point piaci hatalmát” – mondta a 36 éves szakember.
A Prezi összesen 120 embert foglalkoztat Budapesten és San Franciscóban. Szakértői becslések szerint a cég éves árbevétele 20 millió dollár lehet, értéke pedig meghaladja a 100 millió dollárt.
„Nem azért csináljuk, hogy vehessünk egy nagy autót vagy egy repülőgépet” – mondta Somlai-Fischer Ádám. Az alapítók szerint a Prezi alkalmas lehet a Magyarországról kialakult kép módosítására is.
Magyarország nevével újra összekapcsolódhat a nyitottság, az innováció, a bátorság és a találékonyság fogalma. „Nem kell korruptnak lenni. A kemény munka sikerre vezet” – mondta a német lapnak Somlai-Fischer Ádám. Hozzátette: az az álma, hogy a Prezi megváltoztatja Magyarországot, mint ahogy a Nokia megváltoztatta Finnországot.