Szakértők által vártnál kevésbé nőtt a Coca-Cola profitja és forgalma a tavalyi negyedik negyedévben.
A Coca-Cola adózott eredménye 1,87 milliárd dollár, részvényenként 41 cent volt a december végével záródott három hónapban. Ez meghaladta az egy évvel korábbi 1,66 milliárd dollárt, részvényarányosan 36 cent profitot, de elmaradt a szakértők által várt részvényenként 44 centtől.
A cég bevétele 3,8 százalékkal 11,46 milliárd dollárra emelkedett, de szintén elmaradt az elemzői várakozásokban szerepelt 11,53 milliárd dollártól. Változatlan árfolyamon számolva a bevétel 5 százalékkal bővült.
A cég inkább külföldön volt sikeresebb, az eurázsiai régióban 5 százalék felett nőtt az termékértékesítésük, az árbevételük pedig 18 százalékkal. Latin-Amerikában 6 százalékkal nőtt az értékesítés és 10 százalékkal az árbevétel.
Európában viszont 6 százalékkal csökkent az értékesítés, a cég a rossz időt, a gyenge vásárlói bizalmat és az agresszív akciózások összességét tartotta felelősnek.