Betört hozzánk a Foodpanda

2013.05.08. 18:12

A Foodpanda 20 millió dollár (4,5 milliárd forint) befektetést nyert el egy befektetési csoporttól. A  cég leginkább a feltörekvő piacokra koncentrál, a társmárkájával, a Hellofoodal együtt.  A globális cég négy kontinensen több mint három milliárd embert érnek el.

Az  elmúlt  hónapokban  több mint 15  országban  váltak  elérhetővé, és megjelent  a mobil app  is  iOS  és  Android  operációs  rendszerre. Az agresszív terjeszkedés másik jele, hogy itthon idén  márciusban felvásárolták  az Ételvitel Kft.-t. Az Ételvitelnek a fővárosban mintegy 200 étteremmel volt kapcsolata.

Ralf Wenzel globális ügyvezető  igazgató mindenkit megdicsért a tőkeinjekció kapcsán: “Elnyerni a bizalmát ennyire ismert és tapasztalt  befektetőknek  egy  hatalmas  eredmény egy ilyen fiatal  vállalkozás számára. A tőkének köszönhetően lehetőségünk lesz a még erőteljesebb  növekedésre,  és  mégjobban  fókuszálunk majd  a  vásárlói élményre.  Célunk, hogy mindenki  ránk gondoljon, amikor megkordul a hasa, és ételt szeretne rendelni.”

Nagyon nyomulnak

A berlini központú Foodpanda csoport vezető az online ételszállító platformok közt 27  országban. Online felületen vagy appon keresztül választja ki a fogyasztó az ételt, amit a Foodpanda csak továbbít az étteremnek, amit az készít el és szállít is ki.

Az online ételszállítás egyébként Európában, Ázsiában és Dél-Amerikában is nagyon pörgő piac, olyan más gyorsan növekvő szereplőkkel, mint a Just-Eat, a Delivery Hero vagy a Lieferando. Az inkább csak Európára fókuszáló Just-Eat például nemrég 100 millió dollárt (23 milliárd forintot) kapott kockázati tőkésektől. Mivel az ételszállítás elég hasonlóan működik minden országban, ezért lehet igazán fontos, hogy kinek a márkanevéhez szoknak hozzá leghamarabb a fogyasztók.