Gigabüntetés a Providentnek

2013.05.22. 15:41 Módosítva: 2013.05.22. 15:43

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Provident fogyasztókkal szembeni tisztességtelen gyakorlatot folytatott, amikor pénz visszafizetési kedvezményét népszerűsítő kampányaiban nem tájékoztatta a fogyasztókat az akció részvételi feltételekről. A GVH ezért 50 000 000 forint bírság megfizetésére kötelezte a céget.

A Provident két éven át, 2010. március 10. és 2012. április 30. között 13 különböző akciójában reklámozta pénzvisszatérítési kedvezményét. Az akciókban a Provident azt ígérte, hogy azoknak az ügyfeleinek, akik a teljes futamidő alatt minden héten pontosan fizetnek, a futamidő végén visszakapnak egy vagy két heti törlesztőrészletet.

A Provident vitatja a döntést

A Provident közölte, vizsgálja a GVH döntését, a bírság mértékét méltánytalannak ítéli, megvizsgálják a jogorvoslat lehetőségét a határozattal szemben.

A tájékoztatások zöméből azonban kimaradt az a fontos körülmény, miszerint abban akkor, ha a fogyasztók a kölcsön futamideje alatt végtörlesztenek vagy előtörlesztenek, nem kaphatják vissza a pénzt. A GVH szerint a fogyasztók nagy része általában él az előtörlesztés lehetőségével.

A GVH a vizsgálatsorán megállapította, hogy a fogyasztók azzal sem lehettek tisztában, hogy a vállalkozás minden túlfizetést (az ügyfél szándékától függetlenül) előtörlesztésnek tekint, amely ugyan a fogyasztók számára jellemzően kamatkedvezménnyel jár és díjmentes, azonban erről egyik reklámban sem tájékoztatott a cég.