Kedd reggel megkezdődött az M0 autópálya déli szektorának bővítéséhez épült új, 770 méter hosszú hárosi Duna-híd statikus és dinamikus próbaterhelése.
A 770 méter hosszú hídon 28 darab, egyenként 44 tonnás teherautóval végezték a vizsgálatot. Előbb a híd különböző pontjain álltak a kocsik, majd változó sebességgel hajtottak át a hídon. A mért adatokat a BME hidak és szerkezetek tanszéke értékeli. Amennyiben a mért adatok egyeznek a számítottakkal, akkor az M6 autópálya és az 51-es számú főút közötti 11 kilométer hosszú szakaszon legkésőbb július végén megindulhat a forgalom, jelentette be Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője.
Az eredeti határidőhöz képest egyéves csúszással folynak a munkálatok a fővárost elkerülő M0-s déli szektoránál, amit szélesítenek, illetve amihez épül egy út az 51-es főút és az M5-s autópálya között. Ez csatlakozik a Csepel-szigeten és a budai oldalon kiszélesített úthoz.
Húsz éve az M0 ezen a szakaszán csak az egyik pályája épült meg, ezen helyeztek el 4 sávot. Most folyamatosan épül a másik pálya, három haladó és egy leálló sávval. Ha ez elkészül, akkor a mostani pályát is három haladó és egy leálló sávossá alakítják. Az első ütemben az M7 és az M6 közti szakasz lett kész, a mostani a második ütem, míg az 51-es úttól az M5 autópályáig tartó - teljesen új nyomvonalon - a harmadik szakasz. Ez utóbbi is elkészül július végére, de a régi pálya átalakítása miatt a teljes projekt csak szeptember végén zárul.
A második szakasz 11,8 milliárd forintba kerül, és 85 százalékos uniós támogatással valósul meg. Kivitelezője a M-0 déli ág II. Konzorcium. Ennek tagjai: az A-Híd Építő Zrt., a Közgép Építő és Fémszerkezetgyártó Zrt., a Strabag-MML Kft., a Magyar Aszfalt Kft. és a Colas Hungária Kft. A híd alépítményét az A-Híd Zrt. készítette, a felső szerkezet gyártását és szerelését a Közgép Zrt. végezte.