Nem bízik a jövőben a magyar
Bizakodóbb a globális átlagfogyasztó mint az előző negyedévben, itthon viszont kevésbé optimistán tekintünk a jövőbeli költéseinkre - derül ki a Nielsen kutatásából.
Az idei második negyedévi magyar mutató 41 pont lett, jóval elmaradva a 94 pontos globális átlagtól (ha a mutató 100 pontnál kevesebb, ott a fogyasztók pesszimisták). Ezzel csak az olaszokat és a portugálokat hagyjuk magunk mögött a Nielsen 56 országot vizsgáló felmérésében, amely 29 ezer résztvevő alapján méri a fogyasztói hangulatot a világban.
Arra a kérdésre, hogy úgy érzik-e, hogy az országuk recesszióban van-e még, minden régió válaszolói az előző negyedévhez képest nagyobb arányban válaszoltak nemlegesen a latin-amerikaiakon kívül.
Az ázsiai/csendes-óceáni, az észak-amerikai és közel-keleti/afrikai térségben külön-külön is nőtt a fogyasztói bizalmi index (105, 96 és 91 pontos eredménnyel).
Európa 71 ponton stagnál, míg Latin-Amerika egy ponttal esett az előző negyedévhez képest. A legnagyobb növekedést Pakisztán produkálta: 11 ponttal 98-ra nőtt az ázsiai ország fogyasztóit jellemző index. A legnagyobb visszaesés Izrealt jellemzte, ami 11 pontossal csökkenéssel zuhant 83 pontos szintre.