Pénzügyi vezetője szabadul a Facebooktól
Sorra adják el a bennfentesek a Facebook-részvényeket az elmúlt hetekben azt követően, hogy a papírok árfolyama szárnyalásba kezdett a második negyedéves gyorsjelentése után. Sheryl Sandberg, a cég ügyvezető igazgatója és David Ebersman pénzügyi igazgató is több millió dollár értékben adott el részvényeket augusztusban, kihasználva az árfolyam emelkedését, írja a Portfolio.hu.
Valóságos szárnyalásba kezdett a Facebook árfolyama azóta, hogy a társaság júliusban közzétette második negyedéves gyorsjelentését. Az árfolyam a napokban megközelítette a 42 dollárt, amire a részvények első kereskedési napja óta nem volt példa. Csak idén több mint 50 százalékkal értékelődtek fel a részvények, amit úgy tűnik, hogy most ki is használnak a bennfentesek.
Nagy mennyiségben
Az elmúlt hetekben a Facebook több vezetője is bejelentette, hogy Facebook-részvényeket értékesített, méghozzá szokatlan mértékben. Sheryl Sandberg, a vállalat ügyvezető igazgatója a múlt héten 176 ezer darab részvényt adott el, közel 7 millió dollár értékben.
A pénzügyi igazgató, David Ebersman pedig 200 ezer darab részvénytől vált meg – derült ki a legutóbbi dokumentumokból, amit az amerikai pénzügyi felügyeletnek eljuttatott a cég.
Jó ideje folyamatosan
A két cégvezető hónapok óta folyamatosan adja el Facebook-részvényeit és teszi pénzzé a tulajdonrészét. Sheryl Sandberg augusztus elején 2,37 millió darab részvénytől vált meg, aminek értéke meghaladta a 91 millió dollárt. Az idei évben havonta rendszerint két alkalommal értékesített részvénypakkokat, de az augusztusi eladások kiugróak, akárcsak Eberman esetén, aki 23 ezer darabos csomagokban adott el eddig, szintén havonta átlagban két alkalommal.
A Wedbush elemzője szerint ha a cégvezetők részvényekben kapják a fizetésüket, akkor nyilvánvaló, hogy előbb-utóbb adnak el a részvényeikből. De ha akkor kezdenek heves eladásokba, amikor az árfolyam megüti a kibocsátási árat, akkor az némi aggodalomra ad okot. „Ha ő sem bízik a cégben, akkor mi miért tennénk?” – kommentálta a hírt a szakértő. A Piper Jaffray elemzője nem látja olyan súlyosnak a helyzetet, szerinte szerencsére most növekedési szakaszban van a cég, ami még jobban fellendülhet, ha videós hirdetéseket kezd kínálni.