A Fazekas Sándor vezette Vidékfejlesztési Minisztérium kérte fel a McDonald'sot arra, hogy a magyar hetek keretében áruljon szürkemarhaburgert, a gyorsétterem pedig szívesen teljesítette a kérést. A néhány hetes népszerűsítő kampányban a Hortobágyi Nemzeti Parkból érkezett marhákból készítenek húspogácsát. A McDonald's egyúttal történetében először megjelenik a magyar mezőgazdaság legnagyobb seregszemléjén, az OMÉK-on is.
A lánc egyébként sok magyar beszállítót foglalkoztat: a csirke, saláta, paradicsom, tej, tojás, hagyma, méz, joghurt is magyar alapanyag – számításaik szerint az elmúlt 25 évben nagyjából 100 milliárd forint értékben vásároltak itthon.
Külföldi éttermekbe is szállítanak magyar alapanyagot, a McDonald’s rendszerébe beszállított csirkehús mennyisége tavaly elérte a 6500 tonnát, salátában meghaladta az 1490 tonnát, és 3 millió hazai tojás is elfogyott az étteremlánc magyar és külföldi egységeiben.
A kiállításon jelen lesz három olyan zöldségtermelő, akik az Eisbergen keresztül juttatják el termékeiket az éttermekbe. Ott lesz a legnagyobb magyar salátatermesztő, Becsey Zoltán Balástyáról, a koktélparadicsomot beszállító Szentesi Gazdaszövetkezet vezetője, Lóczi János, valamint a Mezőker szegedi vállalkozását friss hagymával ellátó Bondár Imre.
A szószokat szállító Univert Wagner József képviseli Mezőberényből, aki ipari paradicsomot szállít be a ketchuphoz. A mézbeszállító Mézeskerttől jelen lesz egy méhész is, Márton János, a sajtokat beszállító Pannontej pedig egy jáki gazdával mutatja be termelőit: Rácz Károly gazdaságában 60 tehenet fejnek.
Ott lesz a McDonald’s két olyan magyar beszállítója is, akik az OSI-on keresztül látják el csirkehússal éttermeit. A kisvárdai központú Master Goodot és a hernádi Her-Csi-Húst ifjabb Bárány László és ifjabb Oláh István képviseli. Családi vállalkozásból érkezik a tojás is, a Capriovus vezetői közül az ifjabb és idősebb Németh Zoltán is jelen lesznek a standnál.
A Velvet tesztjét itt olvashatja a szürkemarhaburgerekről.