A Pöttyös lenyomta a Google-t

2013.09.19. 17:30

Nagy nemzetközi márkák uralják a magyarországi márkarangsort, de az élen a Pöttyös végzett, megelőzve a Facebookot és a Google-t – derül ki a Millward Brown nemzetközi piackutató a kutatásából.

A legkedveltebb márka 2013-ban a Pöttyös lett, az összesített TOP10-be a klasszikus magyar márkák közül a Pick és a Szentkirályi került még be.  A dobogósok után rendre a Milka, a T-Mobile, a Pick, a Vodafone, a Danone, a Coca-Cola és a Szentkirályi következik.

A kutatásból kiderül, hogy a férfiaknál a Pick és az Unicum mellett jó néhány sörmárka, míg a nőknél a Milka-Danone-Ariel trió szerepelt az összesített eredménynél kedvezőbben. Érdekesség, hogy a szinglik körében a Facebook a "csúcsmárka", illetve az is figyelemreméltó, hogy a hazai tőzsdei favoritok jellemzően megosztóak: az OTP és a Mol például egyaránt kapott hideget-meleget.

A rangsor elsősorban fogyasztói ragaszkodást fejez ki. "Mondhatjuk, hogy az a márka, amelyik előrébb van, közelebb áll a fogyasztók szívéhez. Szól arról, hogy kiket nem cserélnénk el szívesen, melyek azok a márkák, amelyeket akkor is szeretnénk a közelünkben tudni, akkor is szeretnénk találkozni velük, ha minden megváltozik körülöttünk" - idézi a kutatásról szóló közlemény Virágh Miklóst, a Millward Brown ügyfélkapcsolati vezetőjét.

A kutatásról

Az eltérő termékkategóriákat értékelő felmérés ezer magyar megkérdezett véleménye alapján született, és külön vizsgálta a férfiak, a nők vagy éppen a szinglik márkaviszonyulását. A válaszadók 70 előre felkínált és tetszőleges számú szabadon választott márka közül nevezték meg a hozzájuk közel és kevéssé közel állókat. A minta nem, kor, régió, településtípus és végzettség szerint reprezentálja a 18-59 éves magyarországi lakosságot.