Megtévesztett a Ryanair

2013.09.25. 14:51

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 10 millió forintra bírságolta a Ryanair légitársaságot megtévesztő reklámok miatt

A Ryanair Limited (Ryanair) 2012. július 26. és 2012. szeptember 19. között napi- és hetilapokban, magazinokban, szórólapokon, valamint saját honlapján elhelyezett banneren népszerűsítette a 99 forintos, illetve 49 forintos áron megvásárolható repülőjegyeit.

A tájékoztatások fő üzenete a fogyasztók számára az volt, hogy a hirdetésekben megjelölt kedvezményes árú jegyeket a vállalkozás valamennyi, Budapestről induló úti cél esetén biztosítja.

A GVH vizsgálatában megállapította, hogy a kedvezményes árú jegyek ezzel szemben csak egy vagy két úti cél esetében voltak elérhetőek. Így a vállalkozás jogsértést követett el, amikor 2012. július 26. és 2012. szeptember 19. között a nyomtatott sajtóban megjelent hirdetéseiben azt sugallta a fogyasztók számára, hogy a kedvezményes árú jegyek valamennyi általa kínált útirányban elérhetők. A vállalkozásra ezért 10 millió forint bírságot szabott ki a hivatal.