Lekapcsolták az áramot, pedig fizettem

2013.10.08. 16:00 Módosítva: 2013.10.08. 16:01

Szaporodnak azok a történetek, melyek szerint az Elmű előzetes figyelmeztetés nélkül kapcsolja le az áramot ügyfeleinél, legyen szó csekkes, csoportos vagy díjnetes fizetésről. A felháborodott források sötét lakásokról, kilencezres visszakapcsolási díjról és szétszórt ügyintézőkről számoltak be.

Nemrég egy olvasónk azt írta, akkor vette észre, hogy lekapcsolták az áramot a lakásában, amikor hazaért. Ilyenkor az Elmű üzletszabályzata szerint a visszakapcsolás 9220 forintba kerül, amit még akkor is ki kell fizetni, ha a kikapcsoláskor az ügyfél a helyszínen késedelmi kamatokkal együtt kiegyenlíti a tartozást.

Önt is meglepte az Elmű?

Szeret romantikus gyertyafényben ücsörögni, de ennél is jobban szereti a kiszámíthatóságot? Izgalmas, új élmény sötétben bolyongani a lakásban, de inkább saját akaratából foglalkozna ilyesmivel? Írjon nekünk levelet a tema@mail.index.hu-ra, ha úgy gondolja, jogtalanul áramtalanították otthonát!

Olvasónk viszont nem volt otthon a lekapcsolás idején, így az ügyfélszolgálatra ment, hogy kiegyenlítse a tartozást, és befizesse a visszakapcsolási díjat. Ott azonban azzal kellett szembesülnie, hogy az ügyintézőnek 25 percig tartott, míg a visszakapcsolási díj megfizetéséről szóló számlát kiállította neki.

A szerelők persze ezután nem jöttek egyből, még két napot kellett várni rájuk.

Az eset azért felháborító, mert 6 hónapra visszamenőleg tudom bizonyítani, hogy fizettem a számlákat, viszont egyáltalán nem kaptam fizetési felszólítást.

Azért nem kaptak értesítést, mert nincs tartozásuk

Egy mikroblogger arról számolt be, hogy az Elmű anélkül kapcsolta le az áramot a lakásában, hogy e-számlán, Díjneten vagy postai úton értesítette volna előtte őt. Amikor az Elműnél arra panaszkodott, hogy valójában annak ellenére kapcsolták ki az áramot, hogy tartozása lett volna, az ügyintéző a blogger szerint azt mondta,

hát azért nem kapott semmilyen értesítést a leszerelésről, mert nem volt tartozása.

Arra a kérdésre, hogy mit tegyen azért, hogy többet ez ne forduljon elő, az ügyintéző azt válaszolta, kéthavonta be kell jönni személyesen az ügyfélszolgálatra, ahol rögzítik a rendszerben, hogy nincs tartozás.

Kötelező látogatás az ügyfélszolgálaton

Egy másik blogger azt írta, hogy amikor anyósához mentek ki, és ő számlákkal tudta igazolni, hogy fizetett, az Elmű munkatársa nem kapcsolta ki az áramot, mert az ügyfél az ügyfélszolgálaton bizonyította, hogy nincs tartozása. A másik történethez hasonlóan neki is azt mondták, hogy nem elég rendesen fizetni a számlákat, néha be is kell menni az ügyfélszolgálatra megerősíteni, hogy nincs tartozás.

Szintén egy mikroblogger számolt be nemrég arról, hogy úgy kapcsolták le nála az áramot, hogy Díjneten regisztrált, viszont egyáltalán nem kapott számlát sem elektronikus, sem pedig postai úton.

Elmű: Nem általános probléma

A lekapcsolások ügyében az Index megkereste az Elműt, akik azt válaszolták, a jelenség „általában” nem fordul elő náluk, viszont egyedi problémák időről időre előjönnek. Sok esetben az ügyfelek veszítik el az értesítést, de néha postai kézbesítési hibák is előfordulhatnak – írták.

Az Elmű szerint amennyiben tájékoztatják őket, illetve van rá igény, ezeket az ügyeket minden esetben kivizsgálják.