További Gazdaság cikkek
-
Energiaügyi Minisztérium szerint Brüsszel ismét a rezsicsökkentést támadja
- Rémes járvány sújtja Amerikát, már Európát is elérte
- Befuccsolni látszik a Tesla Cybertruck-üzlete, óriási akciókat jelentettek be
- Százmilliók forogtak kockán, többen örülhetnek ezeknek a számoknak
- Az Államadósság Kezelő Központ vezetője az Indexnek: Ez a pénz már zsebben van
Szaporodnak azok a történetek, melyek szerint az Elmű előzetes figyelmeztetés nélkül kapcsolja le az áramot ügyfeleinél, legyen szó csekkes, csoportos vagy díjnetes fizetésről. A felháborodott források sötét lakásokról, kilencezres visszakapcsolási díjról és szétszórt ügyintézőkről számoltak be.
Nemrég egy olvasónk azt írta, akkor vette észre, hogy lekapcsolták az áramot a lakásában, amikor hazaért. Ilyenkor az Elmű üzletszabályzata szerint a visszakapcsolás 9220 forintba kerül, amit még akkor is ki kell fizetni, ha a kikapcsoláskor az ügyfél a helyszínen késedelmi kamatokkal együtt kiegyenlíti a tartozást.
Önt is meglepte az Elmű?
Szeret romantikus gyertyafényben ücsörögni, de ennél is jobban szereti a kiszámíthatóságot? Izgalmas, új élmény sötétben bolyongani a lakásban, de inkább saját akaratából foglalkozna ilyesmivel? Írjon nekünk levelet a tema@mail.index.hu-ra, ha úgy gondolja, jogtalanul áramtalanították otthonát!
Olvasónk viszont nem volt otthon a lekapcsolás idején, így az ügyfélszolgálatra ment, hogy kiegyenlítse a tartozást, és befizesse a visszakapcsolási díjat. Ott azonban azzal kellett szembesülnie, hogy az ügyintézőnek 25 percig tartott, míg a visszakapcsolási díj megfizetéséről szóló számlát kiállította neki.
A szerelők persze ezután nem jöttek egyből, még két napot kellett várni rájuk.
Az eset azért felháborító, mert 6 hónapra visszamenőleg tudom bizonyítani, hogy fizettem a számlákat, viszont egyáltalán nem kaptam fizetési felszólítást.
Azért nem kaptak értesítést, mert nincs tartozásuk
Egy mikroblogger arról számolt be, hogy az Elmű anélkül kapcsolta le az áramot a lakásában, hogy e-számlán, Díjneten vagy postai úton értesítette volna előtte őt. Amikor az Elműnél arra panaszkodott, hogy valójában annak ellenére kapcsolták ki az áramot, hogy tartozása lett volna, az ügyintéző a blogger szerint azt mondta,
hát azért nem kapott semmilyen értesítést a leszerelésről, mert nem volt tartozása.
Arra a kérdésre, hogy mit tegyen azért, hogy többet ez ne forduljon elő, az ügyintéző azt válaszolta, kéthavonta be kell jönni személyesen az ügyfélszolgálatra, ahol rögzítik a rendszerben, hogy nincs tartozás.
Kötelező látogatás az ügyfélszolgálaton
Egy másik blogger azt írta, hogy amikor anyósához mentek ki, és ő számlákkal tudta igazolni, hogy fizetett, az Elmű munkatársa nem kapcsolta ki az áramot, mert az ügyfél az ügyfélszolgálaton bizonyította, hogy nincs tartozása. A másik történethez hasonlóan neki is azt mondták, hogy nem elég rendesen fizetni a számlákat, néha be is kell menni az ügyfélszolgálatra megerősíteni, hogy nincs tartozás.
![D MTZ20120312005](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/494/4945/49458/4945806_d88a035fe613877fbc261d90c7b6111c_wm.jpg)
Szintén egy mikroblogger számolt be nemrég arról, hogy úgy kapcsolták le nála az áramot, hogy Díjneten regisztrált, viszont egyáltalán nem kapott számlát sem elektronikus, sem pedig postai úton.
Elmű: Nem általános probléma
A lekapcsolások ügyében az Index megkereste az Elműt, akik azt válaszolták, a jelenség „általában” nem fordul elő náluk, viszont egyedi problémák időről időre előjönnek. Sok esetben az ügyfelek veszítik el az értesítést, de néha postai kézbesítési hibák is előfordulhatnak – írták.
Az Elmű szerint amennyiben tájékoztatják őket, illetve van rá igény, ezeket az ügyeket minden esetben kivizsgálják.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)