Nincs céges buli pia nélkül

2013.11.06. 12:03

Majdnem minden csapatépítő tréningen fogyasztanak alkoholt a Konferenciahotelek.hu felmérése szerint. Ez azonban ritkán okoz problémát: a válaszadók felénél még soha nem keletkezett kár a céges rendezvényeken, melyek jellemzően péntektől szombatig tartanak.

A felmérés szerint a céges bulik 93 százalékán fogyasztanak több-kevesebb alkoholt, viszont a megkérdezett hoteltulajdonosok harmada szerint majdnem minden alkalommal komolyabb iszogatásba torkollik a céges mulatság. A csapatépítés pionírjai ugyanakkor nem hagyják annyiban ezt a helyzetet: egyre több hotel kínál egészségmegőrző csomagokat, bio- és vegetáriánus menüsorokat a vállalatoknak.

Iszunk, de ritkán rombolunk

A felmérésről

A Konferenciahotelek.hu által készített, nem reprezentatív felmérés online megkérdezéssel zajlott. A kérdésekre 130 olyan szállásadó válaszolt, akinél rendszeresen tartanak céges rendezvényeket és csapatépítő tréningeket.

A hoteltulajdonosok felének még soha nem okoztak kárt a csapatépítő tréningek résztvevői, a megkérdezettek mintegy 40 százalékának voltak emlékezetes, mondhatni drámai esetei is: leggyakrabban összetört bútorokról, vörös borral lelocsolt szőnyegről számoltak be, de volt olyan is, hogy a céges rendezvény után több mint 600 ezer forintért kellett felújítania a tulajdonosnak az éttermet.

A hotelek személyzetének több esetben kellett segítenie a járásképtelen vagy eltévedt vendégeknek, de olyan is volt, hogy a vendéglátóval fotóztatták le a csapat tagjainak pucér fenekét.

További meghökkentő tények céges bulikról

  • Az átlagos csapatépítő tréning 2 napos, az általában péntekre tervezett program és az esti buli után csak egy éjszakát töltenek a résztvevők egy szállodában.
  • A legnépszerűbb célpontok a Budapesttől egy óra alatt elérhető helyszínek, illetve a vízparti vagy wellness-szolgáltatást kínáló hotelek.
  • A felmérésben részt vevő szállodák mintegy 40 százalékánál van lehetőség a közelben vízi sportokra a csapatépítő program részeként.
  • A céges csapatépítőket általában tavasztól őszig szervezik, télen inkább a többnapos budapesti tanfolyamok, „hivatalos” rendezvények jellemzőbbek az átlagos foglalások jellemzően 55 főre szóltak, mintegy félmillió forint értékben.

Az alkohol más országok vállalati kultúrájának is szerves részét alkotja, remek példa erre az orosz állami gázmonopolista, a Gazprom vállalati himnusza, melynek refrénje hozzávetőlegesen így hangzik magyarul:

Igyunk ránk, igyunk rátok, igyunk az orosz gázra

Hogy sose legyen vége, még ha nem is könnyen adja magát

Igyunk ránk, igyunk rátok, igyunk az orosz gázra

Mindenkire, aki kinyerte a földből az új napot.

The Gazprom Song (with English subtitles)