Átverte fogyasztóit a Fensus

2013.11.07. 12:07

"Hitel helyett válasszon más megoldást. Nem sorsolási rendszer, rejtett költségek nélkül" - így hirdette magát a Fensus szórólapokon, ingyenes hetilapokban. A cég reklámja szerint a fogyasztók akár 10 millió forinthoz is juthatnak, 15 éves távon 55 560 forintos törlesztőrészlettel.

A Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH) vizsgálatában megállapította, a fogyasztók számára a cég tavalyi hirdetéseiből nem derült ki egyértelműen, hogy a vállalkozás kizárólag fogyasztói csoportok szervezésével foglalkozik, és a kínált konstrukcióban nem nyújt kölcsönt.

Ráadásul a cég pont a legszerencsétlenebbeket célozta, azokat akik pénzügyi nehézségekkel küzdenek, a banktól már nem kapnának hitelt. "Ezek a fogyasztók az átlagosnál kiszolgáltatottabb, sérülékenyebb helyzetben vannak, így különösen érzékenyen reagálnak a hitelezéssel kapcsolatos lehetőségeket felvázoló reklámokra" - állapította meg a versenyhivatal.

A reklámok egyáltalán nem szolgálnak információval a fogyasztói csoportok lényeges tulajdonságairól, például arról, hogy a fogyasztói csoport tagjai nem pénzhez, hanem vásárlói joghoz jutnak, előtörlesztés vállalása alapján dől el, hogy az adott hónapban ki juthat vásárlói joghoz, és arról a körülményről, hogy a fogyasztó nem a szerződéskötéskor, hanem később, akár évek múltán juthat a vásárlási joghoz, és ezáltal a megszerezni kívánt dologhoz.

A Gazdasági Versenyhivatal mindezek mellett nem volt igazán kemény, mindössze 169 ezer forintos bírságot szabott ki a cégre. A hivatal az eljárásban feltárt információk alapján feljelentést is tett a nyomozóhatóságnál a vállalkozás tevékenységével kapcsolatban.