Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMA JP Morgan felfüggesztette „kérdezz, és mi válaszolunk” Twitter-eseményét, miután nyilvános szóbeli megkövezéssé fajult a félresikerült közösségi médiamegjelenés – írja a Portfolio.hu a Financial Times cikkére hivatkozva.
A Twitter IPO-jában is részt vevő JP Morgan „AskJPM” hashtaggel indított tegnap kérdezz-felelek marketingeseményt, amelynek során a Twitteren keresztül bárki kérdéseket tehetett fel a banknak. A szerda délutáni marketingakció azonban kudarcba fulladt, ezért a bank rövid úton felfüggesztette. Ugyanis a jelzálogfedezetű értékpapírok szabálytalan értékesítése és a londoni bálnaként elhíresült kereskedési veszteség miatt mostanában reflektorfénybe került pénzintézethez kínosabbnál kínosabb kérdések érkeztek.
Egyes marketingszakértők szerint az eset iskolapéldája lehet a rosszul elsült közösségi médiamegjelenéseknek. A kérdések körülbelül kétharmada negatív színezetű volt – állítja a Twitter-bejegyzéseket elemző cég, a Topsy. A beérkezett kérdések között szerepelt például: "Rendelkeznek-e egy előre meghatározott célszámmal arra, hogy hány ember életét kell tönkretenniük, mielőtt sikeresnek bélyegzik jelenlegi üzleti modelljüket?", vagy "Ma eddig hány kiskutyát gyilkoltak le?".
Ez persze nem olyan meglepő, hiszen a JP Morgan valóságos botránycunamival szórakoztatta a pénzügyi híreket követőket az utóbbi években. Ezért most meg is kapják a világ legnagyobb bankbírságát.
A félresiklott „kérdezzen tőlünk” Twitter-események egy másik emlékezetes példája a British Gas nevéhez fűződik. A cég éppen arra a napra hirdette meg a marketingeseményt, amikor 10 százalékos gázáremelést is bejelentett, ezzel pedig saját maga pecsételte meg az akció sorsát. A rosszul időzített kérdezz-felelekre beérkezett kérdések között szerepelt például, hogy „Melyik bútoromat égessem el önök szerint, hogy ne fagyjak meg?”, illetve „A menedzsment 20 fontos bankjegyekben szeretne fürdeni?”.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM