A leárazott, jól kinéző sört szeretik a nők

2013.11.26. 12:55

Impulzívan vásárolják a sört a nők, tehát erősen hatnak rájuk a pillanatnyi leárazások, akciók és a sörök csomagolása, márkákhoz viszont nem ragaszkodnak – derül ki Budapesti Gazdasági Főiskola kutatásából.

A felmérés szerint a nők 50 százaléka vásárol és fogyaszt is sört rendszeresen. De a férfiakkal ellentétben többet és gyakrabban kísérleteznek a különböző termékekkel, 76 százalékuk 2-5 márkát is kipróbál évente, 18 százalékuk pedig ennél is többet. Az egyetlen márkához ragaszkodó nők aránya csupán 6 százalék.

A vizsgálat adatai szerint a megkérdezett nők 50 százaléka rendszeresen iszik, 76 százalékuk pedig rendszeresen vásárol is sört. A válaszadók 41 százaléka a gyümölcsös sört kedveli a leginkább, míg az alkoholmentes sört a megkérdezettek egyáltalán nem fogyasztják, még akkor sem, ha vezetniük kell, ilyenkor inkább más italfélét választanak.

A megkérdezett nők a kisebb, praktikusabb, akár 1-2 deciliteres kiszerelésű termékeket részesítenék előnyben, általában nem is isznak egy korsónál többet. Különösen fontosnak tartják a csomagolást, kedvelik a csatos üveget és az egyedi dizájnelemeket. A főleg férfiaknak szóló sörreklámok nincsenek rájuk hatással.