Sztráda lesz az M15-ből

2013.11.27. 10:17

Autópálya lehet az M15-ös autóút, az építés 2015-ben kezdődhet - írja a kisalfold.hu. A Rajka és Mosonmagyaróvár közötti szakaszon sokszorosára nőtt a teherforgalom, öt év alatt kilenc halálos baleset történt ezen a 14 kilométeres szakaszon.

Kiss Vince rajkai polgármester közölte: a magyar–szlovák viszonylatban ez az egyik legindokoltabb fejlesztés. „Az Európai Unió csak nemzetközi közlekedési folyósok kiépítésére ad forrást 2014-től, így erre szinte biztosan jut pénz, melyet különösen indokol az itteni óriási teherforgalom. Örülök ennek, de kérdés számomra az is, hogy miből javítják majd az alsóbbrendű mellékutakat."

„Azt ígérték: az M15-ös átalakítása 2015-ben kezdődhet. Nekünk mindössze annyi feladatunk van, hogy szükség esetén módosítanunk kell a rendezési tervünket."

Az M1-es autópályát a rajkai határátkelővel összekötő M15-ös főutat 1996-ban kezdték építeni, akkor még autópályának tervezték. A tizennégy kilométeres szakaszt 1998 nyarán adták át, ám félautópályaként épült ki, elválasztósáv nélkül kétirányú forgalom zajlik rajta, később autóúttá minősítették.

Korábban a második forgalmi sáv nyomvonalát is kialakították, a hidakat és egyéb műtárgyakat is ehhez illeszkedően építették meg: meghatározták azt a forgalmat, amely esetén el kell készülnie a második forgalmi sávnak. 2008 óta kilenc halálos baleset történt ezen a 14 kilométeres szakaszon.

Ocskay Gyula, a Cesci (Határon Átnyúló Kezdeményezések Közép-európai Segítő Szolgálata) főtitkára múlt héten egy győri egyeztetésen megerősítette a rajkai polgármester szavait. Eszerint a következő ciklusban uniós forrásból finanszírozhatják az M15-ös autópályává alakítását.