Lecsapott a GVH a kamuorosz pezsgőre
További Gazdaság cikkek
- Több mint 7,7 milliárd forintot ad a kormány a budapesti egészségügy fejlesztésére
- Autót venne a munkáshitelből? Mutatjuk, hogy miért nem érdemes
- Több napra leállt az ügyintézés az MVM online oldalán és alkalmazásában
- A drónbizniszbe is belecsap a 4iG, amely nemrég az űriparban kezdett terjeszkedni
- Több száz milliárd forintos kárt okoznak a csalók, egyetlen fegyver van ellenük
A Royalsekt Pezsgő-, Bor-, Üdítőital-gyártó Szövetkezeti Pincészet Zrt. (Royalsekt Zrt.) megtévesztette a fogyasztókat a „Szovjetszkoje Igrisztoje” pezsgők népszerűsítése során - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A hivatal ezért 15 000 000 forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A Royalsekt Zrt. által gyártott és forgalmazott „Szovjetszkoje Igrisztoje” pezsgőcsaládot népszerűsítő reklámokban, 2010 decembere és 2013. március 31. között megjelenő szövegek és a képi megjelenítések alapján a fogyasztó azt gondolhatta, hogy a vállalkozás orosz pezsgőt, azaz Oroszországból importált pezsgőt vagy orosz alapanyagokból készülő terméket forgalmaz.
Ezt támasztotta alá, hogy a reklámokban kiemelten szerepelt a termék megnevezése orosz nyelven, cirill betűkkel, valamint a reklámokban az orosz címerrel szinte mindenben megegyező ábra is szerepelt. Az orosz pezsgő látszatát keltette továbbá a „pezsgők cárja” szlogen is, amely alapján a fogyasztók szintén azt gondolhatták, hogy reklámozott termék orosz pezsgő.
A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás valótlanul keltette azt a látszatot, hogy a „Szovjetszkoje Igrisztoje” terméke orosz pezsgő, mivel a pezsgő Magyarországon, magyar alapanyagból készült. A GVH megállapította, hogy a Royalsekt Zrt. fenti tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 15 000 000 forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A jogsértés megállapítása mellett a GVH azt is megtiltotta a Royalsektnek, hogy a kereskedelmi kommunikációiban, az általa gyártott és forgalmazott „Szovjetszkoje Igrisztoje” pezsgők eredetére vonatkozóan azt az üzenetet közvetítse a fogyasztóknak, hogy azok orosz termékek. A bírság meghatározásánál a GVH súlyosbító körülményként értékelte, hogy az intenzív kampánynak köszönhetően a reklámokkal a fogyasztók széles körét elérte a vállalkozás.
Royalsekt: nem is tévesztett meg
A Royalsekt a következő közleményt adta ki: az Igrisztoje pezsgőgyártó részvénytársaság gyártotta „Szovjetszkoje Igrisztoje” pezsgőket egészen addig, amíg a Royalsekt Zrt. jogelődje az Izsáki Állami Gazdaság meg nem vásárolta a gyártási valamint a védjegyhasználati jogot.
Szerintük nem tévesztették meg a fogyasztókat, és az érvényes szabályozásnak megfelelően jártak el. Nincs olyan szabályozás, amely előírná, hogy a termék reklámanyagain fel kell tüntetni azt, hogy a termékeket ki és hol gyártotta. Külföldi technológia felhasználásával gyártott termékek esetén bevett kereskedelmi gyakorlat, hogy a termék adott külföldi országhoz való kapcsolatát hangsúlyozzák és az eredeti termék kereskedelmi kommunikációjának egyes elemeit átveszik.