Legyűrte az Elmű a Díjnetet

2014.01.29. 22:37

Szerdára újabb, véglegesnek tűnő fordulatot vett az Elmű és a Díjnet elektronikus számlás ügyfelekért folyó harca. Miután az áramszolgáltató előző nap emailben ráijesztett azokra a fogyasztókra, akik január 15-e után is a Díjnetnek adott megbízási szerződéssel, a Díjneten keresztül fizetnék be a számlájukat, az elektronikus fizetési szolgáltató ma azt közölte honlapján (pdf) az ügyfeleivel: 

a korábbi e-mailükben leírt kiegészítő szolgáltatásunk működésképtelenné vált (...) a szolgáltatás meghiúsulásával egyelőre nem tudjuk támogatni a villamos energia számláik Díjnetes kezelését. 

Vagyis aki elektronikusan akar fizetni, annak mostantól csak az Elműnél van erre lehetősége.

Az Elmű előző napi emailje szerint az áramszolgáltató megdöbbenéssel értesült a Díjnet megoldásáról, és közölték: ha valaki ezt használva fizeti be a számláját, nem tudnak semmit garantálni.

Az áramszolgáltató január 15-i hatállyal szakított a Díjnettel, hogy  ezentúl saját felületén biztosítsa az elektronikus fizetés lehetőségét.  Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók nem intézhetik online számlaügyeiket egy helyen, hanem a villanyszámlához külön regisztrálniuk kell az Elmű rendszerébe, amely akkor csak Mozilla Firefox és Internet Explorer böngészőkből volt  elérhető , miközben a netezők 43,35 százaléka Google Chrome-ot használ Magyarországon.

A két cég nem állapodott meg a folytatásról, de a Díjnet január 25-én bejelentette, hogy  mégis lehetőséget ad arra, hogy az Elmű 70 ezer díjnetes ügyfele továbbra az integrált oldalról fizethesse a számláit.  Ehhez csupán megbízást kell adniuk az elműs/émászos ügyfeleknek a Díjnet számára, hogy az Elmű saját felületére várt regisztrációt elvégezhessék a nevükben. Ezután a Díjnet saját felületén biztosítja a számlák elektronikus befizetését, megőrizve a korábbi integrált rendszert.

Erre reagált három nappal később az Elmű a keddi emaillel. Szerintük a Díjnet megoldása  adatvédelmi és ügyfélkapcsolati problémákkal jár majd, és figyelmeztetik az ügyfeleket, hogy ha tényleg egy harmadik fél bevonásával fizetik ki a számláikat, azzal elveszítik

a Társaságcsoportunk által indított üzenetek közvetlen fogadásának lehetőségét.

De emellett léptek is, mint a Díjnet szerdai tájékoztatásából kiderül, az áramcégnél

váratlanul megszüntették az elektronikus számlák e-mailben történő küldésének funkcióját. 

Amire a díjfizető cégnek már nem volt más válasza, mint hogy tudomásul vette a cég döntését. Az ügyfeleiket hamarosan írásban tájékoztatják a további tudni- és tennivalókról.