Mégsem annyira szuper a szuperfesték

2014.02.13. 12:25

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1,75 millió forintra bírságolta a Czinege és Fiai Kft.-t, amiért a ThermoShield festékcsaládot úgy reklámozták, hogy a termék használatával véglegesen megszüntethető a penészesedés, fűtési költségcsökkentés érhető el, és megoldást nyújt a házi por problémájára is, így megszüntethető az allergia, írja a Napi.hu.

A ThermoShield festékcsaládot forgalmazó vállalkozás a vizsgálat során nem tudott benyújtani olyan bizonyítékot, amely igazolta volna a termék használatával elérhető eredményeket. A bizonyítékok (tanulmányok, cikkek, vizsgálati jegyzőkönyvek) csupán azt támasztották alá, hogy a ThermoShild termékek csökkentik a penész kialakulásának esélyét, de teljesen nem szüntetik meg azt, valamint hogy alkalmasak az energiamegtakarításra és a környezeti hatásokkal szembeni védekezésre.

A vállalkozás célja a reklámokkal elsősorban azon fogyasztók figyelmének felkeltése volt, akik kifejezetten a fenti problémákra keresnek megoldást – írta közleményében a GVH. A GVH súlyosbító tényezőként értékelte a bírságkiszabás során azt, hogy a közel két éven át zajló kampánnyal nagyszámú fogyasztót értek el.