Vége lehet a Barbie-nak, mint a botnak

2014.02.13. 22:07

Kevés dolog van Amerikában, ami úgy néz ki, mint 55 éve, de ezek közül a Barbie az egyik – írja a Huffington Post. A lap szerint nem biztos, hogy ez sokáig így marad: a babák népszerűsége csökkent mostanában.

Az előző évhez viszonyítva 13 százalékkal csökkent a Barbie-k eladása, pedig már tavaly sem volt rózsás a helyzet.

Korábban átesett pár kisebb ráncfelvarráson a Barbie-baba: a hatvanas években Jackie Kennedy-frizurát kapott, as nyolcvanas években csinos kosztümben járt dolgozni, a kilencvenes években tornászkülseje lett. Bár mindig tiltakoztak a külseje ellen, korábban mégis vevő volt rá a világ.

Matthew Hudak fogyasztói elemző szerint a babák aránytalan testfelépítése lehet a vesztük: a Barbie helyett a szülők inkább kevésbé hercegnős babákat választanak, „akik nem azt tanítják a gyerekeknek, hogyan legyenek fehérek, vékonyak, szépek és járjanak pasival az oldalukon″.

Hudak szerint a Barbie-baba csökkenti a gyerekek önbizalmát, de a Mattel nem adja fel: Ne kérj bocsánatot címmel indítottak kampányt, mely arra biztatja a lányokat, hogy vállalják fel büszkén külsejüket és kövessék Barbie példáját.