Lapos tévét, szárítógépet vesz a magyar

2014.02.18. 13:16

Sok háztartási kisgépet és lapos tévét vettünk karácsonykor, a GfK szerint főleg ez dobhatott nagyot a tavalyi utolsó negyedév forgalmán.

A hazai szórakoztató elektronikai piacon a növekedés fő mozgatórugóját egyrészt a nagyobb képernyő-átmérőjű LCD-kijelzős lapos tévék, másrészt a korábbi évek forgalmának többszörösét hozó digitális beltéri egységek adták. Az otthoni audio és házimozit, DVD/BluRay lejátszót, videokamerát, hordozható MP3/MP4 lejátszókat kevésbé vitték.

A közlemény szerint a háztartási kisgép szektor 12,7 milliárdos bevételével 29,7 százalékos növekedést ért el 2013 negyedik negyedévében az előző év azonos időszakához képest. A nagy növekedés elsősorban a konyhai szegmensnek köszönhető.

Az információs technológia szektor 16,7 százalékos értékalapú növekedést mutatott 2013 negyedik negyedévében az előző év azonos időszakához képest. A pozitív eredmény elérésében a legnagyobb szerepet a tabletek játszották, de erősödést mutatott a notebook-ok, billentyűzetek és e-könyv olvasók termékcsoportja is.

A háztartási nagygép szektor 8,4 százalékos növekedést ért el a negyedik negyedévben az előző év utolsó negyedévéhez képest. A húzókategóriák elsősorban a mikrohullámú sütők, mosogatógépek és a mosógépek voltak. A szárítógépek folytatták a szárnyalást, de mivel ez a legkisebb kategória, súlya alig befolyásolja a teljes szektor növekedését - közölte a GfK.