Anglia legpontatlanabb járata a Wizz Airé
További Gazdaság cikkek
- Itt a válság, amiről egyre többet beszélnek: egyszerre két csapás éri Európát
- Lázár János 600 milliárd forintos vasútépítési fejlesztésről számolt be
- Közeleg a határidő, megjelent a tervezet
- Megszületett a nagy megállapodás, évekre előre rögzítették, hogyan nőnek a bérek
- Ez sokaknak fájni fog: tízszeresére emelik a parkolás díját az egyik kerületben
A Budapest és Luton között közlekedő Wizz Air járat késik a legtöbbet egész Nagy-Britanniában, hivatkozott a Travelweekly a Bott & Co. társaság számításaira.
A W62206-os számú járatnak tavaly június elseje óta pontosan 293-szor nem sikerült időben elindulnia. A késések 2 perc és 12 és fél óra között szóródnak, ha nem számolják bele az egyik teljesen törölt járatot. Így összesen 172 órát várakoztak az utasok.
Ez a Bott & Co.-nak azért is érdekes, mert lap szerint a cég a késések után járó kártérítések specialistája. Szerintük 9 hasonló Wizz Air járat utasai kártérítésre lennének jogosultak az uniós légiközlekedési szabályozás alapján.
Eszerint azok az unión belül repülő utasok, akiknek különleges hátráltató körülmények nélkül több mint három órát késik a gépe vagy nem engedik felszállni őket, 250 és 600 euró (78 és 188 ezer forint) közti kártérítésre jogosultak.
A Wizz Airnek pedig kilenc olyan járata is volt, ami három óránál többet késett: az időszaki rekorder a 2013. július másodikai , 12 óra 32 percet késő gép volt, de mondjuk a tavaly október 18.-i gép utasai is elég elcsigázottak lehettek az 5 óra 15 perces késés után. Különösen, hogy a Budapest-Luton út repülővel nagyjából 2 óra 20 perc.
A Wizz Air szerint rosszul mérték
A Wizz Air közleményben reagált a járatát ért vádakra. Szerintük a mérés nincs rendben, mivel az angol iparági szabályozás szerint a tervezett indulás után legfeljebb 15 perccel induló járatok még nem számítanak későnek. Ráadásul szerintük ennek egy részét a repülésen behozzák, ugyanis az utasoknak nem az számít, hogy pontosan mikor indulnak, hanem hogy mikor érkeznek meg.
Így Lutonból induló 295 repülőjük (április elsején indult ugyanis a járat) 73,2 százaléka időben szállt fel, és 78,6 százalékuk időben érkezett meg Budapestre. Hozzáteszik még, hogy Lutonból 28 járatot üzemeltetnek, amik 88 százalékos pontossággal közlekedtek 2013 novemberében, míg abban a hónapban a reptér légitársaságainak átlaga csak 87 százaléka volt.
A Bott & Co. szerint a kontinens uniós állampolgárai inkább tisztában vannak az ehhez hasonló kártérítési jogaikkal, mint a britek, ezen szeretnének javítani.