Anglia legpontatlanabb járata a Wizz Airé

2014.03.25. 12:53

A Budapest és Luton között közlekedő  Wizz Air járat késik a legtöbbet egész Nagy-Britanniában, hivatkozott a Travelweekly a Bott & Co. társaság számításaira.

A W62206-os számú járatnak tavaly június elseje óta pontosan 293-szor nem sikerült időben elindulnia. A késések 2 perc és 12 és fél óra között szóródnak, ha nem számolják bele az egyik teljesen törölt járatot. Így összesen 172 órát várakoztak az utasok.

  Ez a Bott & Co.-nak azért is érdekes, mert lap szerint a cég a késések után járó kártérítések specialistája. Szerintük 9 hasonló Wizz Air járat utasai kártérítésre lennének jogosultak az uniós légiközlekedési szabályozás alapján

Eszerint azok az unión belül repülő utasok, akiknek különleges hátráltató körülmények nélkül több mint három órát késik a gépe vagy nem engedik felszállni őket, 250 és 600 euró (78 és 188 ezer forint) közti kártérítésre jogosultak.

A Wizz Airnek pedig kilenc olyan járata is volt, ami három óránál többet késett: az időszaki rekorder a 2013. július másodikai , 12 óra 32 percet késő gép volt, de mondjuk a tavaly október 18.-i gép utasai is elég elcsigázottak lehettek az 5 óra 15 perces késés után. Különösen, hogy a Budapest-Luton út repülővel nagyjából 2 óra 20 perc. 

A Wizz Air szerint rosszul mérték

A Wizz Air közleményben reagált a járatát ért vádakra. Szerintük a mérés nincs rendben, mivel az angol iparági szabályozás szerint a tervezett indulás után legfeljebb 15 perccel induló járatok még nem számítanak későnek. Ráadásul szerintük ennek egy részét a repülésen behozzák, ugyanis az utasoknak nem az számít, hogy pontosan mikor indulnak, hanem hogy mikor érkeznek meg.

Így Lutonból induló 295 repülőjük (április elsején indult ugyanis a járat) 73,2 százaléka időben szállt fel, és 78,6 százalékuk időben érkezett meg Budapestre.  Hozzáteszik még, hogy Lutonból 28 járatot üzemeltetnek, amik 88 százalékos pontossággal közlekedtek 2013 novemberében, míg abban a hónapban a reptér légitársaságainak átlaga csak 87 százaléka volt.

 A Bott & Co. szerint a kontinens uniós állampolgárai inkább tisztában vannak az ehhez hasonló kártérítési jogaikkal, mint a britek, ezen szeretnének javítani.