Business Talks '24
Üzleti konferencia
Káosz előtt az M0-s, a bővítés után most szűkítik a fővárost elkerülő csonka körgyűrűt, írja a Népszabadság.
Az M0-st megfelezik Hárosnál: a tavaly bővített hat forgalmi sávos autóútról fele szélességében a hárosi Duna-híd szerkezetének átépítése miatt leterelik majd a közlekedőket. A munkálatok hónapokig, rosszabb esetben egy-másfél évig is tarthatnak. A kerülő utat a sztráda új hídján alakítják majd ki.
A szerkezeti mozgásai miatt „döglött kígyó” néven emlegetett Duna-hidat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a fővárost délről elkerülő csonka körgyűrű M6-os és 51-es főút közti szakaszának rekonstrukciója keretében újítaná fel.
A tervek szerint a 700 méter hosszú híd a Duna feletti mintegy 300 méteren teljesen új felszerkezetet kap. A szigetelést is kicserélik, a bal pályán pedig új zajvédő fal lesz. A szakértők ennek összköltségét tízmilliárd forintra becsülik.
Az M0-s déli szektorában tervezett rekonstrukciós munkák érintik az autóút Csepel-szigetre vezető keleti hídját is. A soroksári Duna-hídon is új zajvédő falat építenek, lecserélik a szalagkorlátokat, az átkelő új szigetelést kap, és aszfaltburkolatot is cserélnek. Ezért időszakos sávlezárásokra, terelésekre, és sebességkorlátozásra kell számítani.
A NIF a projekt közbeszerzési eljárását nyár elején hirdeti meg, a kivitelezői megállapodást őszre tervezik. A megújult gyorsforgalmi útnak 2017 nyaráig kell elkészülnie Azt egyelőre nem tudni, hogy az M0-s felújítása összességében mennyibe kerül majd, a Népszabadság becslései szerint a költségek akár 25-30 milliárd forintra is rúghatnak (a közbeszerzésen nyertes cég 6 milliárd 74 millió forintért vállalta a munkát).
Business Talks '24
Üzleti konferencia