A GfK adatai szerint a plázák vendégei legnagyobb részt a nők és a 29 évnél fiatalabbak közül kerülnek ki. A látogatók négyötöde rendszeresen, legalább havonta egyszer, ötven százalékuk akár hetente is betér egy-egy bevásárlóközpontba, írta a Világgazdaság.
A korábbi évekhez hasonlóan a bevásárlóközpont-látogatók egyharmada valóban csak látogató marad. Azok, akik bemennek üzletekbe is, átlagosan két boltba térnek be egy plázán belül, míg vásárolni átlagosan egy boltban szoktak a magyarok. A vásárlások értékét vizsgálva inflációközeli emelkedést figyelt meg a GfK.
Az alkalmankénti átlagos költés országosan 7300 forint fölé emelkedett és ez jellemzően a fővárosi, nagy alapterületű bevásárlóközpontoknak köszönhető, ahol az átlagköltés sok esetben meghaladja a 10 ezer forintot is.