Tíz év alatt 43 százalékkal nőtt a bitumen és az aszfalt ára - többek között ezzel magyarázta Lázár János a Népszabadság szerint, hogy miért kerül a Közgépéknek 3,79 miliárd forintba egy kilométer autópályaépítés az Abony–Fegyvernek közötti szakaszon, miközben az elhíresülten drága, völgyhidat is magában foglaló M7-es szakasz is mindössze 2,8 milliárd forintba került kilométerenként.
A Miniszterelnökséget vezető államtitkár egyrészt elismeri, hogy a 2004-ben és 2009-ben is 2,1 milliárdos autópálya-építési átlagár 2013-ra 2,3 milliárdra nőtt, ám azt hangsúlyozza, hogy 43 százalékkal nőtt a bitumen és az aszfalt ára.
Másrészt arra hivatkozik: „Különleges technológiai eljárásokat igénylő, és az ezzel együtt járó, átlagosnál magasabb építési költségekkel bíró autópálya-beruházások külföldön sem ritkák. Példaként említhetem Szlovákiában az R2 autópálya egyik szakaszának 5,7 milliárdos kilométerenkénti fajlagos költségét, vagy Ausztriában az A5 autópálya egyik 25 kilométer hosszúságú szakaszának 3,9 milliárd forintos fajlagos építési költségét". Lázár szerint az M4-es vizsgált szakasza nem tekinthető „irracionálisan drágának", és nem indokolt a beruházás soron kívüli vizsgálata.
A Népszabadság felhívja a figyelmet, mindkét külföldi útvonal változatos domborzatú területen halad. Az említett szlovák autópályaszakasz végig egy felduzzasztott patak völgyében, azt többször keresztezi, és egyebek mellett egy völgyhidat is tartalmaz, az osztrák pályaszakaszon pedig 21 közúti hidat és egy 460 méter hosszú alagutat is építenek. Ezzel szemben a magyarországi M4-es szakasz alföldön épül – igaz viszont, hogy részben ártéri területen valósul meg, és a Tiszát is keresztezi.