Malvin
9 °C
25 °C

Bevetették a nehéztüzérséget az RTL ellen

2014.06.23. 08:35 Módosítva: 2014-06-23 15:05:04
1,6 milliárd forint tiszteletdíjat fizetett a vezetőségnek az RTL Klub – írta a Napi Gazdaság. Csakhogy csúnyán benézték: valójában 1,6 milliót, tehát 1598,3 millió forinttal kevesebb tiszteletdíjat fizettek ki, derül ki az RTL beszámolójából. És nem is a cégvezetőknek, hanem a Zrt. igazgatósági és felügyelőbizottsági tagjainak.

Frissítés – Hatalmasat, 1598,3 millió forintot tévedett a Napi Gazdaság. Valójában nem 1,6 milliárd forintot, hanem 1,68 milló forintot osztottak ki tiszteletdíjként, mint az a céges beszámolóból kiderül. Mert "1.680 e Ft" nem egyenlő 1,6 milliárddal, hanem ezerszer kevesebb.

Forrás: Magyar RTL Televízió Zrt. céges beszámoló
Forrás: Magyar RTL Televízió Zrt. céges beszámoló

Ráadásul ez az összeg a Zrt. igazgatóságára és felügyelőbizottságára, és nem a cég menedzsmentjére vonatkozik – derül ki a beszámoló alcíméből és szövegéből meglehetősen egyértelműen. 

A Napi Gazdaság szerint "nyomtatási hiba" történt; ez később a helyreigazították a helyreigazításban "technikai hibára".

Az 1,6 milliós igazgatósági tiszteletdíj felemlegetése azért is különös a napilaptól, mert tavaly a közmédia vezetői egyenként 4-5 milliós prémiumokat kaptak. Ráadásul közpénzből.

Ezt nézte be a Napi Gazdaság

Az RTL Klub tavaly összesen 1,6 milliárdos tiszteletdíjat fizetett a vezetőségének, a menedzsment így nagyságrendileg kedvezőbb helyzetben volt a csatorna 244 dolgozójánál, írta hibásan a zömmel kormányzati megrendelésekből élő Századvég Gazdaságkutató Zrt. tulajdonában lévő Napi Gazdaság.

A lap szerint a 14 érintett vezető átlagosan és fejenként bruttó 110 millió forinttal lehetett gazdagabb az elmúlt évben – írta hibásan a Napi Gazdaság. Ez azt jelentené, hogy tizenegyszer magasabb volt az átlag felsővezetői fizetés a dolgozóinál. A Napi Gazdaság a cégbírósági adatok alapján még azt is kiszámolta, hogy a dolgozók bruttó bére átlagosan 14 millió forint volt tavaly, vagyis havonta több mint egymillió forintos volt a munkatársak jövedelme.

Az RTL Klub cégbírósági adatai szerint kétmilliárd forinttal, 25,7 milliárdról 23,7 milliárdra csökkent a társaság bevétele 2013-ban az azt megelőző évhez képest, míg a személyi jellegű ráfordítások nőttek. A csatorna június elején foglalkozni kezdett a kormánynak kínos témákkal is, miután elfogadták a reklámadót.

A Miniszterelnökség később erre úgy reagált, az RTL Klub a beszámolóival bosszúhadjáratot indított azért, mert Magyarországon is adót kell fizetnie – bár az RTL a reklámadó ellen tiltakozott, nem az adófizetés ellen. A Miniszterelnökség elfogadhatatlannak nevezte, hogy a kormánytagok családtagjain, mint például a miniszterelnök édesapján akar bosszút állni a csatorna.

„A reklámpiac más szereplői is kifizetik a reklámadót, mégsem indítanak bosszúhadjáratot” – írták. Lázár János múlt héten interjút adott a Napi Gazdaságnak. A lapnak azt mondta, a csatorna egy „korrupt vállalkozás”, amely „gyarmatnak tekinti az országot”.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.

US Virgin Islands

Sosem láttál még ilyen gyönyörű helyet!