Az M0-s folytatása 2020-tól jöhet csak

2014.06.30. 12:49

Az M0-s autóútnak a 10. számú főúttól az 1. számú főútig tartó továbbépítése csak a 2020-2027. közötti uniós költségvetési ciklus első felében indulhat el – írta a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az MTI-nek.

Két év múlva lesz környezetvédelmi engedély

Az M0-s említett szakaszának nyomvonalára előzetes környezeti vizsgálati dokumentáció készült, amely 5 lehetséges alapváltozatot, illetve azok kombinációit tartalmazza. A környezetvédelmi hatóság erre adott véleménye alapján a következő lépésben környezeti hatástanulmányt kell készíteni.

A hatóság véleményében foglaltak alapján a hatástanulmány 3-4 lehetséges változatot vizsgál majd részletesen. A jelenlegi ütemezés szerint – eredményes közbeszerzés és a forrás rendelkezésre állása esetén – a környezetvédelmi engedély megszerzése 2016 őszére várható.

Lesz sok alagút

A nyomvonal-változatok a 11. számú főút és a 10. számú főút végcsomópontjától indulnak, innen – különböző vízszintes és magassági vonalvezetéssel – egy körülbelül 500 méter széles sávban haladnak a főváros közigazgatási határának térségében. A nyomvonal hossza mintegy 18 kilométer, aminek több mint a fele - szakaszosan – alagútban vezet.

Az érintett települések: Solymár, Budapest II. kerület (Pesthidegkút, Budaliget), Nagykovácsi, Remeteszőlős, Budakeszi, Biatorbágy, Budaörs. Az M0-s folytatása 2x2 forgalmi sávos lesz elválasztóval, de lesz leálló sáv is.