Kár lett volna temetni a Facebookot

2014.07.24. 08:07

Bővült a Facebook felhasználóinak száma, bevétele és profitja is az előző negyedévben, ennek pedig örülnek a befektetők is, írja a Portfolio.

A most kiadott gyorsjelentésük főbb pontjai:

  • A felhasználói táboruk tovább bővült: a havi szinten aktív felhasználók száma június végén 1,32 milliárd volt, ami 14 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi szinthez képest, a napi szinten aktív felhasználók száma júniusban átlagosan 829 millió fő volt, ami 19 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
  • Erősen bővült a Facebookot mobilon keresztül felhasználók száma is: júniusban átlagosan 654 millióan használták naponta a Facebookot, ez 39 százalékos növekedés 2013 júniusához képest
  • A Facebook árbevétele az egy évvel korábbi 1,81 milliárd dollárról 61 százalékkal 2,91 milliárd dollárra emelkedett, a devizahatásoktól tisztítva 59 százalékos volt a bevételek növekedése
  • Az egy évvel korábbi 333 millió dollár több mint duplája, 791 millió dollár volt az adózott eredmény a második negyedévben, a 32 centes várakozás helyett 42 cent lett az egy részvényre jutó eredmény
  • A befektetők örülnek a felhasználói tábor, az árbevétel és a profit bővülésének, a részvények a szerdai 2,9 százalékos emelkedés után a piaczárást követően további 5 százalékot erősödtek

Egyre többen hirdetnek

Új történelmi csúcsra száguldott tegnap a Facebook árfolyama a zárás utáni kereskedésben azt követően, hogy közzétette második negyedéves gyorsjelentését. A társaság az elemzők által vártnál kedvezőbb számokat közölt az április-júniusi időszakra, köszönhetően a hirdetési bevételek robbanásának.

A Facebook aktív hirdetőinek száma 1,5 millió főre emelkedett az egy évvel ezelőtti 1 millióról. A hirdetési bevételek 67 százalékkal ugrottak meg a negyedévben az előző év azonos időszakához képest és a mobil hirdetési bevételek már a teljes hirdetési bevétel 62 százalékát adták. A bázisidőszakban még csak a 40 százalékát tették ki.

Egyre többen használják

A hirdetőkért folytatott harc alapja pedig, hogy a felhasználószámot tovább tudja növelni a Facebook. Az elmúlt hónapokban voltak olyan aggodalmak, miszerint a felhasználók elpártolnak a Facebooktól, főleg az amerikai fiatalok.

facebookfelhaszanlaok.png

Ennek ellenére a naponta aktív felhasználók száma 19 százalékkal nőtt az elmúlt egy évben. Különösen a mobilos felhasználók száma nőtt, 39 százalékkal használták többen a Facebook mobil alkalmazását.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM

NÖVEKEDÉSRŐL ÉS EGYENSÚLYRÓL

Legyen ott ön is!