Így szívatta meg a Greenpeace a Legót és a Shellt
Már minden úgy tűnt, hogy rendbe jönnek a dolgok a Lego háza táján: a Lego-film megjelenése után olyan jól ment a cégnek, hogy árbevétel alapján a Lego lett a világ legnagyobb játékgyártója.
Aztán jött a Greenpeace, és csinált egy paródiavideót a Lego és a Shell együttműködéséről, aminek a hatására a vállalat vezérigazgatója, Jørgen Vig Knudstorp közleményt adott ki, amelyben azt írta, a cég nem fog szerződést hosszabbítani a Shellel, írja a Quartz.
A Shell és a Lego szerződésének értelmében egyébként egy ideje 26 ország Shell-kútjai árusították a Lego termékeit, ami 110 millió dollárt hozott a Legónak a konyhára.
Láthatóan Knudstorp sem örült a döntésnek: a közleményben megjegyezte, hogy nem tartja fairnek, hogy a Greenpeace a Legót is belekeverte a Shell ellen vívott háborújába. Az igazgató arról is írt, hogy ez azokat is rossz színben tünteti fel, akik élvezik a kreatív játékot, ami egyébként a Lego által előszeretettel használt kifejezés.
Bár ezt Knudstorp bizonyára jobban tudja, de azért kicsit képmutatásnak tűnik úgy beállítani a dolgot, hogy a Shell-biznisznek az volt a célja, hogy még többen tapasztalhassák meg a kreatív játék élményét, és nem az, hogy a Lego még többet adjon el a játékaiból. Arról nem is beszélve, hogy a magát társadalmilag nagyon érzékenynek beállító cég játékai részben petróleumból készülnek.