Időseket vert át az ACN

2014.11.21. 12:28
Az ACN főleg időseket vert át több szempontból is. Az ügynökeik először is azt mondták, hogy az aktuális telefonszolgáltatójuktól hívják az ügyfelet, aztán rávágták, hogy tudnak olcsóbbat, bármi is legyen az. Persze a saját szolgáltatásukról elhallgattak párféle díjat. A GVH 30 millióra büntette őket, mint visszaesőket.

Az ACN Communications Hungary Kft.-t (ACN) 30 millió forintra büntette a GVH, mert tavaly átvágta a fogyasztóit. A függetlenként szereplő ügynökeik ugyanis felhívták a fogyasztókat, azt színlelték nekik, hogy az aktuális telefonszolgáltatójuktól keresik őket, és szinte látatlanban olcsóbb szolgáltatást ígértek, bármi is legyen részletesen az ügyfél aktuális csomagja.

A saját szolgáltatásukról pedig elhallgattak több felmerülő díjat is.  A jogsértést bizonyították az ACN nyilvántartásainak adatai, a GVH-hoz érkezett panaszok, valamint az ACN által csatolt felmérés eredményei és a szerződésbontási-elállási arányok is.

A tájékoztatás szerint az ACN felelős volt a független képviselők magatartásáért, és a fogyasztók érdekében tett intézkedései döntően utólagosak voltak.

A versenytanács a bírság alapösszegének meghatározását követően súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a céget már korábban elmarasztalták hasonlókért, illetve a célcsoport egy jelentősebb része idős ember, akik jellemzően érzékenyebben reagálnak az egyes üzenetekre. Ahogy azt is, hogy "a kifogásolt gyakorlat hosszabb ideig és változatlan intenzitással, folyamatosan zajlott".

Enyhítő körülmény volt, hogy az ACN több intézkedést is bevezetett az ügynökök ellenőrzése és a fogyasztói garanciák növelése érdekében, az utólagos tájékoztatásokkal egyes hiányosságokat orvosolhatott, és a visszafizetésekkel a fogyasztói károkat igyekezett enyhíteni - írja a GVH közleményében.