NFM: Egyre több a korrekt cég

2014.11.25. 14:13

Évről évre javulnak a statisztikák a fogyasztóvédelmi panaszok és a különböző szabálysértések szempontjából országos szinten, ami azt is jelenti, hogy egyre több korrekt vállalkozás van, mondta Koszorús László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára kedden Szegeden sajtótájékoztatón, az MTI szerint.

Koszorús László a Csongrád Megyei Kormányhivatal karácsonyi ellenőrzési időszakról vállalkozóknak tartott tájékoztató fóruma előtt elmondta: egyre többen rájöttek arra, hogy érdemes hosszútávon gondolkodni és elégedett ügyfélkört építeni. Szerinte jövőre új szabályozási környezet kiépítésére törekednek, azért, hogy kevesebb szabály és bürokrácia mellett jobban tudjanak a vállalkozások működni, hiszen még most is vannak olyan szabályok, amelyek sok esetben hátráltatják a kereskedelmi egységek működését.

Nagy segítség volt az előző ciklusban az a változtatás, amelynek következtében a kis- és középvállalkozásokat az első szabálysértésnél nem büntetik meg, csupán figyelmeztetik. Így szerinte egyre kevesebb olyan cég van, amelyek direkt kihasználják a fogyasztók hiszékenységét. Koszorús László elmondta, a jövőben tájékoztató kampányokat is terveznek, hogy a fogyasztók figyelmét felhívják a különböző problémákra. A gondok megelőzésében azonban a fogyasztók együttműködésére is szükség van - hangsúlyozta.

Petrik Sándor, a kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelőségének igazgatója elmondta: az eddigi tapasztalatok alapján kedvező tendenciáról lehet beszámolni, hiszen évről évre csökken a kifogásolt üzletek száma. A megyében működő üzletek hetven százaléka szabályosan működik. Hasonló a helyzet az élelmiszer ellenőrzés és a munkaügyi hatóság munkájában is. A munkaügyi felügyelőség például 2010-ben csaknem 3,4 millió forint bírságot szabott ki az ünnepi időszakban, míg tavaly csak 300 ezret.