Visszatáncolhat a kormány az útdíjban
További Gazdaság cikkek
- Város a városban – 12 futballpályányi területen jön létre futurisztikus okosnegyed Budapesten
- Nagyot zuhant a Tesla negyedéves profitja
- Mutatjuk, milyen fizetések vannak a magyar emberek pénztárcájában
- Csaknem 30 százalékot is drágulhat a nyaralás tavalyhoz képest
- Két embernek megvan az új szerencsenapja: 60 millió euró talált gazdára kedd este
Január 31-ig folyamatosan figyeli a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a kormány, hol kell változtatás - mondta Kovács Zoltán kormányszóvivő az útdíjról szerdai sajtótájékoztatóján. Ez tehát azt jelenti, hogy a január elsején bevezetett útdíjrendszerben még lehetnek változások.
Kovács szerint azt egyelőre nem lehet megmondani, hogy például - a médiában is sokat vitatott - Ferihegyre vezető út, vagy a Hende Csaba honvédelmi miniszter által is kifogásolt M86-os út ingyenes lesz-e. Az NFM ugyanis összegyűjti azokat a szakaszokat, amelyek miatt "nézeteltérés vagy probléma" van, és ha szükséges, változtat a kormány a mostani rendeleten. De ez leghamarabb februárban fog megtörténni, mert ahogy Kovács fogalmazott:
nincs értelme a kapkodásnak.
Az útdíjrendszerről szóló térképek megismerésére amúgy két napot sem hagyott a kormány december végén.
Kovács kijelentette, hogy bár változások lehetnek, a kormány célja nem változott az útdíjrendszerrel kapcsolatban.
A megyei matrica célja, hogy az autósok számára könnyebbséget, kevesebb költséget jelentsen.
Kovács az Index által is vizsgált példát hozta elő. Eszerint aki Budapest és Siófok között autózik egész évben, annak most a 42 980 forintos országos matrica helyett elég négy matricát megvennie 20 ezer forintért.
Van érdeklődés a megyei matricák után
A kormányszóvivő kiemelte, hogy eddig nagyjából 200 ezren vettek matricát, tehát "van érdeklődés" a megyei matricák után.
A rendszert ért kifogásokról azt mondta Kovács, hogy megvizsgálnak minden javaslatot, de ultimátumokkal, például az M86-osra tervezett blokáddal nem foglalkoznak. Kovács hozzátette, hogy nem újdonság, hogy fideszes politikusok is bírálnak egy kormányzati lépést, mert az elmúlt négy évben is volt számos olyan kormányzati intézkedés, amely a Fideszen belül vitákat eredményezett.
A budaörsi polgármester bejelentését, miszerint nem finanszírozza tovább a város az M1-M7-es kivezető szakasz világítását, jogászok vizsgálják meg. Kovács szerint a jogászok dolga eldönteni, hogy a Budaörssel kötött szerződés alapján a polgármesternek van-e joga egy ilyen intézkedést hozni.
Kíváncsi az útdíjrendszer 13 legnagyobb szívatására? Mi ezeket találtuk.